著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
生涯を通じて、多くの日常活動が正常に完了するためには、指示に従う能力が不可欠です。この能力はしばしば、作業記憶の情報の保存と処理に依存し、このドメインでの以前の研究では、エンコードまたはエンコード(デモンストレーション)での他の操作の観察における自己制定により、リコールのパフォーマンスが向上することがわかりました。ただし、これらの操作を直接比較した作業記憶の研究はありません。実験1では、若年成人に対する自己制定とデモの両方の効果を調査しました(n = 48)アクションオブジェクト命令シーケンスのリコール(例:「円を回し、正方形をタップ」)。両方の操作がリコールを改善し、デモンストレーションは条件全体のパフォーマンスを比較的大きな向上させます。より詳細な分析により、この改善は、これらのアクションオブジェクトシーケンスで、オブジェクトではなくアクションの表現を改善することによって促進されたことが示唆されました。実験2(n = 24)はこれをさらに調査し、物理的環境からオブジェクトを削除し、部分的なデモンストレーション(つまり、アクションのみまたはオブジェクトのみ)を、または完全なデモンストレーションで比較しました。結果は、部分的なデモンストレーションが実証された機能のみに利益をもたらし、完全なデモンストレーションがアクション、オブジェクト、およびそのペアリングのメモリを改善することを示しました。全体的に、これらの実験は、自己制定、特にデモンストレーションが、ワーキングメモリパフォーマンスをサポートする追加の形式のコーディングを提供する視覚モータープロセスの関与を通じて、指導シーケンスの言葉による想起にどのように利益をもたらすかを示しています。
生涯を通じて、多くの日常活動が正常に完了するためには、指示に従う能力が不可欠です。この能力はしばしば、作業記憶の情報の保存と処理に依存し、このドメインでの以前の研究では、エンコードまたはエンコード(デモンストレーション)での他の操作の観察における自己制定により、リコールのパフォーマンスが向上することがわかりました。ただし、これらの操作を直接比較した作業記憶の研究はありません。実験1では、若年成人に対する自己制定とデモの両方の効果を調査しました(n = 48)アクションオブジェクト命令シーケンスのリコール(例:「円を回し、正方形をタップ」)。両方の操作がリコールを改善し、デモンストレーションは条件全体のパフォーマンスを比較的大きな向上させます。より詳細な分析により、この改善は、これらのアクションオブジェクトシーケンスで、オブジェクトではなくアクションの表現を改善することによって促進されたことが示唆されました。実験2(n = 24)はこれをさらに調査し、物理的環境からオブジェクトを削除し、部分的なデモンストレーション(つまり、アクションのみまたはオブジェクトのみ)を、または完全なデモンストレーションで比較しました。結果は、部分的なデモンストレーションが実証された機能のみに利益をもたらし、完全なデモンストレーションがアクション、オブジェクト、およびそのペアリングのメモリを改善することを示しました。全体的に、これらの実験は、自己制定、特にデモンストレーションが、ワーキングメモリパフォーマンスをサポートする追加の形式のコーディングを提供する視覚モータープロセスの関与を通じて、指導シーケンスの言葉による想起にどのように利益をもたらすかを示しています。
Across the lifespan the ability to follow instructions is essential for the successful completion of a multitude of daily activities. This ability will often rely on the storage and processing of information in working memory, and previous research in this domain has found that self-enactment at encoding or observing other-enactment at encoding (demonstration) improves performance at recall. However, no working memory research has directly compared these manipulations. Experiment 1 explored the effects of both self-enactment and demonstration on young adults' (N=48) recall of action-object instruction sequences (e.g. 'spin the circle, tap the square'). Both manipulations improved recall, with demonstration providing relatively larger boosts to performance across conditions. More detailed analyses suggested that this improvement was driven by improving the representations of actions, rather than objects, in these action-object sequences. Experiment 2 (N=24) explored this further, removing the objects from the physical environment and comparing partial demonstration (i.e. action-only or object-only) with no or full demonstration. The results showed that partial demonstration only benefitted features that were demonstrated, while full demonstration improved memory for actions, objects and their pairings. Overall these experiments indicate how self-enactment, and particularly demonstration, can benefit verbal recall of instruction sequences through the engagement of visuo-motor processes that provide additional forms of coding to support working memory performance.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。