Loading...
Health promotion international2020Oct01Vol.35issue(5)

科学リテラシーの概念化に関する健康リテラシーのモデリング

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この論文は、すべての教育レベルで、すべての人の健康教育の目標として健康リテラシーを促進する必要性を認識しています。それは特に、文献に基づいて健康リテラシーの意味を探り、医療専門家にさらなる考慮事項がある一般大衆に適用される新しい意味を提出しようとしています。健康リテラシーのビジョンと範囲は、科学リテラシー(SL)と科学教育との比較を反映して、健康教育の目標として促進されます。モデルは、健康教育、健康リテラシー、科学教育、科学リテラシーを相互に関連する提案されており、SLを超えた属性を持っていると健康リテラシーが見られる分野について議論しています。健康リテラシーの改訂された定義が提案されています。

この論文は、すべての教育レベルで、すべての人の健康教育の目標として健康リテラシーを促進する必要性を認識しています。それは特に、文献に基づいて健康リテラシーの意味を探り、医療専門家にさらなる考慮事項がある一般大衆に適用される新しい意味を提出しようとしています。健康リテラシーのビジョンと範囲は、科学リテラシー(SL)と科学教育との比較を反映して、健康教育の目標として促進されます。モデルは、健康教育、健康リテラシー、科学教育、科学リテラシーを相互に関連する提案されており、SLを超えた属性を持っていると健康リテラシーが見られる分野について議論しています。健康リテラシーの改訂された定義が提案されています。

This paper recognizes the need to promote health literacy as the goal of health education for all, at all educational levels. It particularly explores the meaning of health literacy, based on the literature and seeks to put forward a new meaning, applicable for the general public with further considerations for healthcare professionals. The vision and scope of health literacy is promoted as the goal for health education, reflecting on a comparison with scientific literacy (SL) and science education. A model is proposed interrelating health education, health literacy, science education and science literacy and discusses areas where health literacy is seen as having attributes beyond SL. A revised definition of health literacy is proposed.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google