Loading...
Biochemistry and molecular biology education : a bimonthly publication of the International Union of Biochemistry and Molecular Biology2020Mar01Vol.48issue(2)

標準化されたレジデンシートレーニングにおける段階的なケースベースのディスカッションカリキュラムの評価

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

中国での標準化されたレジデンシートレーニングは、大学院の継続的な医学教育であり、基本的な知識、理論、臨床スキルを習得するように設計されています。ケースベースのディスカッション(CBD)は、標準化されたレジデンシートレーニングで使用される主要な形成カリキュラムの1つです。この研究の目的は、住民の参加、満足度、臨床スキルへの自信に対する新しいCBDカリキュラムの影響を評価することでした。これは、28人の内科の居住者を含む前向き研究でした。従来のCBDの内容が調整されました。革新的なアプローチにより、さまざまな段階の居住者が、さまざまなレベルの複雑さに従ってCBDのケースを自分で準備および整理することができます。この調査は、会議の発生と居住者の出席、参加、満足度、および臨床スキルに対する自信を測定するように設計されました。教員は、議論と学習を深めるために、あらゆる時点で住民をさらに関与させることができます。調査によると、住民は、新しいステージCBD教育方法に高い満足率を持っていることが示されました。私たちのカリキュラムは、会議の発生、出席、および参加を改善しました。学習への参加の住民の自己報告の増加。そして、彼らの臨床スキルに対する彼らの自信を高めたので、CBDは住民や教員の指導者に好評を博しました。さらに、この研究は、段階的なCBDが内科居住者の知識と証拠の使用を増加させることを実証しました。臨床診療、医学教育、レジデンシートレーニング、将来の患者教育におけるこの種のCBDのより広範な適用を期待しています。

中国での標準化されたレジデンシートレーニングは、大学院の継続的な医学教育であり、基本的な知識、理論、臨床スキルを習得するように設計されています。ケースベースのディスカッション(CBD)は、標準化されたレジデンシートレーニングで使用される主要な形成カリキュラムの1つです。この研究の目的は、住民の参加、満足度、臨床スキルへの自信に対する新しいCBDカリキュラムの影響を評価することでした。これは、28人の内科の居住者を含む前向き研究でした。従来のCBDの内容が調整されました。革新的なアプローチにより、さまざまな段階の居住者が、さまざまなレベルの複雑さに従ってCBDのケースを自分で準備および整理することができます。この調査は、会議の発生と居住者の出席、参加、満足度、および臨床スキルに対する自信を測定するように設計されました。教員は、議論と学習を深めるために、あらゆる時点で住民をさらに関与させることができます。調査によると、住民は、新しいステージCBD教育方法に高い満足率を持っていることが示されました。私たちのカリキュラムは、会議の発生、出席、および参加を改善しました。学習への参加の住民の自己報告の増加。そして、彼らの臨床スキルに対する彼らの自信を高めたので、CBDは住民や教員の指導者に好評を博しました。さらに、この研究は、段階的なCBDが内科居住者の知識と証拠の使用を増加させることを実証しました。臨床診療、医学教育、レジデンシートレーニング、将来の患者教育におけるこの種のCBDのより広範な適用を期待しています。

The standardized residency training in China is continuous medical education for postgraduates, which is designed to master basic knowledge, theory, and clinical skills. Case-based discussion (CBD) is one of the main formative curricula used in standardized residency training. The aim of this study was to assess the impact of a novel CBD curriculum on residents' participation, satisfaction, and confidence in clinical skills. This was a prospective study that included 28 internal medicine residents. The traditional CBD contents were adjusted. The innovative approach let residents at different stages prepare and organize the CBD cases by themselves according to different levels of complexity. The surveys were designed to measure conference occurrence and residents' attendance, participation, and satisfaction, as well as their confidence in their clinical skills. Faculty could further engage the residents at any point to deepen the discussion and learning. The surveys indicated that the residents had a high satisfaction rate with the novel-staged CBD teaching method. Our curriculum improved conference occurrence, attendance, and participation; increased residents' self-report of participation in learning; and raised their confidence in their clinical skills, so the CBD was well received by residents and faculty preceptors. In addition, this study demonstrated that the staged CBD increased the knowledge and evidence usage of internal medicine residents. We expect wider application of this kind of CBD in clinical practice, medical education, residency training, and patient education in the future.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google