著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
自主学習研究所(SDL LAB)が設立され、学部看護学生がシミュレートされた病棟環境で経験豊富な看護師にアクセスできるようになり、臨床診療の準備を強化しました。この研究の目的は、特に専門的実践の学習と準備への影響に焦点を当てて、最終年度、学部生の看護師、SDLラボと指示された自己誘導に関する視点を探求することでした。この研究は、半構造化されたデジタルで記録された対面インタビューを使用して、定性的記述アプローチ内で組み立てられました。目的のあるサンプルには、少なくとも2回SDLラボにアクセスした看護プログラムの学士号の最終年に登録された学部生が含まれていました。テーマ分析が使用されました。12人の学生が参加しました。3つの主なテーマが特定されました。1)効果的な学習を促進する安全な環境。2)指示された自己誘導は、職場での経験中の信頼と能力を強化します。3)アクセシビリティとリアリズムを向上させると、学習が改善されます。この研究では、看護スキルの実行に対する自信が高まったという報告が見つかりました。SDL Labの評価は、この代替教育戦略が好ましいことを発見し、学生は安全な学習環境を高く評価しました。将来の研究では、SDL施設における指示された自己誘導の効果の測定が、能力と信頼性に及ぼす可能性があります。
自主学習研究所(SDL LAB)が設立され、学部看護学生がシミュレートされた病棟環境で経験豊富な看護師にアクセスできるようになり、臨床診療の準備を強化しました。この研究の目的は、特に専門的実践の学習と準備への影響に焦点を当てて、最終年度、学部生の看護師、SDLラボと指示された自己誘導に関する視点を探求することでした。この研究は、半構造化されたデジタルで記録された対面インタビューを使用して、定性的記述アプローチ内で組み立てられました。目的のあるサンプルには、少なくとも2回SDLラボにアクセスした看護プログラムの学士号の最終年に登録された学部生が含まれていました。テーマ分析が使用されました。12人の学生が参加しました。3つの主なテーマが特定されました。1)効果的な学習を促進する安全な環境。2)指示された自己誘導は、職場での経験中の信頼と能力を強化します。3)アクセシビリティとリアリズムを向上させると、学習が改善されます。この研究では、看護スキルの実行に対する自信が高まったという報告が見つかりました。SDL Labの評価は、この代替教育戦略が好ましいことを発見し、学生は安全な学習環境を高く評価しました。将来の研究では、SDL施設における指示された自己誘導の効果の測定が、能力と信頼性に及ぼす可能性があります。
A self-directed learning laboratory (SDL Lab) was established in which undergraduate nursing students were provided access to experienced nurses in a simulated ward environment to enhance preparedness for clinical practice. The aim of this study was to explore perspectives of final year, undergraduate student nurses about the SDL Lab and directed self-guidance, with particular focus on the impact on learning and preparedness for professional practice. The study was framed within a qualitative descriptive approach using semi-structured, digitally recorded face-to-face interviews. The purposive sample included undergraduate students enrolled in their final year of a Bachelor of Nursing program, who had accessed the SDL Lab on at least two occasions. Thematic analysis was used. Twelve students participated. Three main themes were identified: 1) A safe environment that fosters effective learning; 2) Directed self-guidance strengthens confidence and competence during workplace experiences; 3) Enhancing accessibility and realism will improve learning. Reports of increased confidence in performing nursing skills was found in this study. Evaluation of the SDL Lab found that this alternative teaching strategy was favourable, and students appreciated the safe learning environment. Future research might explore measurement of the effect of directed self-guidance in an SDL facility on competence and confidence.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。