著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:医学生は、共感、職業的行動、および医師としてのパフォーマンスに影響を与えることがわかっているうつ病、不安、燃え尽き率が高いです。研究では、米国(米国)の燃え尽きとうつ病の予測因子を調査しましたが、私たちの知る限り、医学生のうつ病を異文化的に比較したことはありません。ストレス、満たされていないメンタルヘルスのニーズ、および地域。 目的:医学生の3つの国際コホートのうつ病の割合を調べ、これらの違いを説明する可能性のある変数を決定します。 方法:この観察研究では、3つの国(米国、中国、および名前が匿名のままである中東の国)の利便性サンプル(学校からの要求ごとに匿名のままです)が調査されました。患者の健康アンケート-2(PHQ-2)と修正されたマスラッハ燃え尽きインベントリを使用して、うつ病と燃え尽きを3つのコホートの医学生の間で調べました(n = 473)。カイ二乗検定と分散分析を使用して、これら3つの学校の人口統計、行動、および心理学的変数の違いを調べて、潜在的に交絡する記述特性を特定しました。共分散の分析は、うつ病と、国の主要なコンポーネント分析を通じて特定された燃え尽きの感情的な疲労成分を比較しました。複数の線形回帰を使用して、うつ病のスクリーニングに対する人口統計学的、行動的変数、心理的変数の影響を分析しました。 結果:中東の国の医学生は、PHQ-2スコア3以上、その後中国(14.1%)、そして米国(3.8%)として定義される陽性のうつ病スクリーン(41.1%)の割合が最も高かった。中東の学校の学生の多くは、中国の医学部(34.8%)または米国の学校(32.8%)よりも満たされていないメンタルヘルスニーズ(50.8%)(ピアソンカイ二乗の有意性<0.05)でした。したがって、PHQ-2スコアは、満たされていないメンタルヘルスのニーズに合わせて調整されました。しかし、中東の国は引き続き最高のうつ病を患っています。PHQ-2スコアを調整すると、米国の医学生は感情的な疲労(燃え尽き症候群の尺度)で最高の得点を記録しました。人口統計学的変数は、医学生のうつ病を有意に予測しませんでした。しかし、運動不足、満たされていないメンタルヘルスのニーズ、ストレス、感情的な疲労は、これらのコホートでうつ病のほぼ半分を予測しました。米国と比較して、中東の国と中国から来たのは、より高いレベルのうつ病を予測しました。 結論:うつ病率は、医学生の3つの国際コホートで異なります。測定された因子が、いくつかの観察された違いに寄与しました。医学生のメンタルヘルスにおけるサイト固有の予防と介入戦略の特定が必要です。
背景:医学生は、共感、職業的行動、および医師としてのパフォーマンスに影響を与えることがわかっているうつ病、不安、燃え尽き率が高いです。研究では、米国(米国)の燃え尽きとうつ病の予測因子を調査しましたが、私たちの知る限り、医学生のうつ病を異文化的に比較したことはありません。ストレス、満たされていないメンタルヘルスのニーズ、および地域。 目的:医学生の3つの国際コホートのうつ病の割合を調べ、これらの違いを説明する可能性のある変数を決定します。 方法:この観察研究では、3つの国(米国、中国、および名前が匿名のままである中東の国)の利便性サンプル(学校からの要求ごとに匿名のままです)が調査されました。患者の健康アンケート-2(PHQ-2)と修正されたマスラッハ燃え尽きインベントリを使用して、うつ病と燃え尽きを3つのコホートの医学生の間で調べました(n = 473)。カイ二乗検定と分散分析を使用して、これら3つの学校の人口統計、行動、および心理学的変数の違いを調べて、潜在的に交絡する記述特性を特定しました。共分散の分析は、うつ病と、国の主要なコンポーネント分析を通じて特定された燃え尽きの感情的な疲労成分を比較しました。複数の線形回帰を使用して、うつ病のスクリーニングに対する人口統計学的、行動的変数、心理的変数の影響を分析しました。 結果:中東の国の医学生は、PHQ-2スコア3以上、その後中国(14.1%)、そして米国(3.8%)として定義される陽性のうつ病スクリーン(41.1%)の割合が最も高かった。中東の学校の学生の多くは、中国の医学部(34.8%)または米国の学校(32.8%)よりも満たされていないメンタルヘルスニーズ(50.8%)(ピアソンカイ二乗の有意性<0.05)でした。したがって、PHQ-2スコアは、満たされていないメンタルヘルスのニーズに合わせて調整されました。しかし、中東の国は引き続き最高のうつ病を患っています。PHQ-2スコアを調整すると、米国の医学生は感情的な疲労(燃え尽き症候群の尺度)で最高の得点を記録しました。人口統計学的変数は、医学生のうつ病を有意に予測しませんでした。しかし、運動不足、満たされていないメンタルヘルスのニーズ、ストレス、感情的な疲労は、これらのコホートでうつ病のほぼ半分を予測しました。米国と比較して、中東の国と中国から来たのは、より高いレベルのうつ病を予測しました。 結論:うつ病率は、医学生の3つの国際コホートで異なります。測定された因子が、いくつかの観察された違いに寄与しました。医学生のメンタルヘルスにおけるサイト固有の予防と介入戦略の特定が必要です。
BACKGROUND: Medical students have high rates of depression, anxiety, and burnout that have been found to affect their empathy, professional behaviors, and performance as a physician. While studies have examined predictors for burnout and depression in the United States (US), no study, to our knowledge, has compared depression in medical students cross-culturally, or has attempted to examine the effect of factors influencing rates including burnout, exercise, stress, unmet mental health needs, and region. AIM: To examine rates of depression in three international cohorts of medical students, and determine variables that may explain these differences. METHODS: Convenience samples of medical students from three countries (US, China, and a Middle Eastern country whose name remains anonymous per request from the school) were surveyed in this observational study. Using the Patient Health Questionnaire-2 (PHQ-2) and a modified Maslach Burnout Inventory, depression and burnout were examined among medical students from the three cohorts (n = 473). Chi-square test and analysis of variance were used to examine differences in demographics, behavioral, and psychological variables across these three schools to identify potentially confounding descriptive characteristics. Analysis of covariance compared depression and the emotional exhaustion component of burnout identified through Principal Component Analysis across countries. Multiple linear regression was used to analyze the impact of demographic, behavioral, and psychological variables on screening positive for depression. RESULTS: Medical students from the Middle Eastern country had the highest rates of positive depression screens (41.1%), defined as a PHQ-2 score of ≥ 3, followed by China (14.1 %), and then the US (3.8%). More students in the Middle Eastern school had unmet mental health needs (50.8%) than at the medical school in China (34.8%) or the school in the US (32.8%) (Pearson chi-square significance < 0.05). Thus, PHQ-2 scores were adjusted for unmet mental health needs; however, the Middle Eastern country continued to have the highest depression. Adjusting for PHQ-2 score, medical students from the US scored the highest on emotional exhaustion (a measure of burnout). Demographic variables did not significantly predict medical student depression; however, lack of exercise, unmet mental health needs, stress, and emotional exhaustion predicted nearly half of depression in these cohorts. In comparison to the US, coming from the Middle Eastern country and China predicted higher levels of depression. CONCLUSION: Depression rates differ in three international cohorts of medical students. Measured factors contributed to some observed differences. Identifying site-specific prevention and intervention strategies in medical student mental health is warranted.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。