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Journal of abnormal child psychology2020Mar01Vol.48issue(3)

注意欠陥/多動性障害(ADHD)の子供の自律神経系を介した感情調節:複製と拡張

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
概要
Abstract

注意欠陥/多動性障害(ADHD)は、不注意、多動性、および/または衝動性の症状、ならびに実行機能障害の症状を特徴とする一般的な障害です。最近の研究は、障害の文脈における感情反応性と調節障害の役割を理解する上での重要性を強調しています。1つの研究(つまり、Musser etal。2011)は、ADHDの若者の感情機能を調べるために、自律神経系の反応性の指標だけでなく、ポジティブおよびネガティブな感情誘導および抑制タスクを利用しました。この研究では、通常の発達中の若者と比較して、ADHDを持つ若者の感情条件全体にわたる柔軟性のない副交感神経ベースの規制が明らかになりました。本研究では、これらの発見を臨床的に採用した多様なサンプルに複製し、拡張しようとし、同時に交感神経機能も調べようとしました。5〜13歳の259人の参加者(ADHDの160人の若者)は、Musser et al。で利用されているタスクを完了しました。2011年、副交感神経(すなわち、呼吸副鼻腔不整脈[RSA])および交感神経(すなわち、除噴時[PEP]および電気栄養活動[EDA])の反応性の指標が得られました。ADHDは、大幅に上昇した副交感神経(すなわち、RSAの増強)と交感神経(EDAによってインデックス付けされた)と関連していた。全体として、結果はMusser et al。2011年、ADHDを伴う若者の間で、感情反応性の交感神経にリンクされた混乱と感情調節の副交感神経に関連する混乱を明らかにします。ADHDの行動療法の将来の研究では、感情調節スキルトレーニングコンポーネントを追加することの有効性を考慮する必要があります。

注意欠陥/多動性障害(ADHD)は、不注意、多動性、および/または衝動性の症状、ならびに実行機能障害の症状を特徴とする一般的な障害です。最近の研究は、障害の文脈における感情反応性と調節障害の役割を理解する上での重要性を強調しています。1つの研究(つまり、Musser etal。2011)は、ADHDの若者の感情機能を調べるために、自律神経系の反応性の指標だけでなく、ポジティブおよびネガティブな感情誘導および抑制タスクを利用しました。この研究では、通常の発達中の若者と比較して、ADHDを持つ若者の感情条件全体にわたる柔軟性のない副交感神経ベースの規制が明らかになりました。本研究では、これらの発見を臨床的に採用した多様なサンプルに複製し、拡張しようとし、同時に交感神経機能も調べようとしました。5〜13歳の259人の参加者(ADHDの160人の若者)は、Musser et al。で利用されているタスクを完了しました。2011年、副交感神経(すなわち、呼吸副鼻腔不整脈[RSA])および交感神経(すなわち、除噴時[PEP]および電気栄養活動[EDA])の反応性の指標が得られました。ADHDは、大幅に上昇した副交感神経(すなわち、RSAの増強)と交感神経(EDAによってインデックス付けされた)と関連していた。全体として、結果はMusser et al。2011年、ADHDを伴う若者の間で、感情反応性の交感神経にリンクされた混乱と感情調節の副交感神経に関連する混乱を明らかにします。ADHDの行動療法の将来の研究では、感情調節スキルトレーニングコンポーネントを追加することの有効性を考慮する必要があります。

Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is a prevalent disorder characterized by symptoms of inattention, hyperactivity, and/or impulsivity, as well as executive dysfunction. Recent work underlines the importance in understanding the role of emotion reactivity and regulatory deficits in the context of the disorder. One study (i.e., Musser et al. 2011) utilized a positive and negative emotion induction and suppression task, as well as indexes of autonomic nervous system reactivity, to examine emotional functioning in youth with ADHD. This study revealed inflexible parasympathetic-based regulation across emotion conditions among youth with ADHD compared to typically developing youth. The present study sought to replicate and extend these findings to a clinically recruited, diverse sample, while also examining sympathetic functioning. Two hundred fifty-nine participants (160 youth with ADHD), aged 5 to 13, completed the task utilized in Musser et al. 2011, while indexes of parasympathetic (i.e., respiratory sinus arrhythmia [RSA]) and sympathetic (i.e., pre-ejection period [PEP] and electrodermal activity [EDA]) reactivity were obtained. ADHD was associated with significantly elevated parasympathetic (i.e., augmented RSA) and sympathetic (as indexed by EDA) reactivity. Overall, results replicate and extend Musser et al. 2011, revealing sympathetic-linked disruptions in emotion reactivity and parasympathetic-linked disruptions in emotion regulation among youth with ADHD. Future studies of behavioral therapies for ADHD should consider the efficacy of adding an emotion regulation skills training component.

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