著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
目的:内在化と外部化障害は若い集団の間でかなりの注目を集めていますが、小児および青年の注意欠陥/多動性障害(ADHD)との内在化および外部化症状の関係を説明するメカニズムはよく理解されていません。認知テンポ(SCT)の症状は、ADHDとの有意な関連性、および内在化/外部化障害を持っていたため、SCTがADHDの症状と内在化/外部化の問題を媒介する可能性があるかどうかを調べました。ADHDの青少年(76人の男の子と19人の少女、6〜16歳)。ADHDの重症度は、Turgay DSM-IVベースの破壊的行動障害のスクリーニングと評価尺度(T-DSMIV-S)によって、教師によって完了した評価を評価しました。SCTの測定、内部化および外部化症状、社会、思考、および注意の問題は、被験者の主要な教師によって完了した教師レポートフォーム(TRF)に基づいていました。およびadhd-inattention。撤回されたものとADHD致死性/衝動性スコアの間には逆相関がありました。ブートストラップ法を使用した調停検査では、ADHDの侵害と社会問題の共変量を制御した後、SCTの間接係数が有意であることが示されました。ADHD、内在化症状は、ADHDの若者のSCTと有意に関連していた。具体的には、社会的撤退はADHD侵害と有意に関連していましたが、この関係はSCTの重症度によって媒介されました。
目的:内在化と外部化障害は若い集団の間でかなりの注目を集めていますが、小児および青年の注意欠陥/多動性障害(ADHD)との内在化および外部化症状の関係を説明するメカニズムはよく理解されていません。認知テンポ(SCT)の症状は、ADHDとの有意な関連性、および内在化/外部化障害を持っていたため、SCTがADHDの症状と内在化/外部化の問題を媒介する可能性があるかどうかを調べました。ADHDの青少年(76人の男の子と19人の少女、6〜16歳)。ADHDの重症度は、Turgay DSM-IVベースの破壊的行動障害のスクリーニングと評価尺度(T-DSMIV-S)によって、教師によって完了した評価を評価しました。SCTの測定、内部化および外部化症状、社会、思考、および注意の問題は、被験者の主要な教師によって完了した教師レポートフォーム(TRF)に基づいていました。およびadhd-inattention。撤回されたものとADHD致死性/衝動性スコアの間には逆相関がありました。ブートストラップ法を使用した調停検査では、ADHDの侵害と社会問題の共変量を制御した後、SCTの間接係数が有意であることが示されました。ADHD、内在化症状は、ADHDの若者のSCTと有意に関連していた。具体的には、社会的撤退はADHD侵害と有意に関連していましたが、この関係はSCTの重症度によって媒介されました。
Objective: Although internalizing and externalizing disorders have received considerable attention among young population, the mechanisms that explain the relationships of internalization and externalization symptoms with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) in children and adolescents are not well understood. Since sluggish cognitive tempo (SCT) symptoms had significant associations with ADHD, and internalization/externalization disorders, we examined whether SCT may mediate between ADHD symptoms and internalizing/externalizing problems during childhood.Methods: We performed a retrospective chart-review of 95 children and adolescents (76 boys and 19 girls, aged 6-16) with ADHD. The severity of ADHD was evaluated by Turgay DSM-IV-Based Disruptive Behavioral Disorders Screening and Rating Scale (T-DSMIV-S) completed by teachers. Measures of SCT, internalisation and externalisation symptoms, social, thought, and attentional problems were based on the Teacher Report Form (TRF) that was completed by subjects' primary teachers.Results: The withdrawn scores were significantly correlated with SCT scores, social problems, and ADHD-inattention. There was an inverse correlation between withdrawn and ADHD-hyperactivity/impulsivity scores. The mediation test using bootstrapping method showed that the indirect coefficient for SCT was significant, after controlling of ADHD-inattention and social problems covariates, consistent with partial mediation.Conclusion: Our results may demonstrate that while externalization symptoms were associated with hyperactivity/impulsivity symptoms of ADHD, the internalization symptoms were significantly related to SCT in youngs with ADHD. Specifically, although social withdrawal was significantly related to ADHD-inattention, this relationship was mediated by the severity of SCT.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。