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Neurology2020Feb11Vol.94issue(6)

妊娠中の腰椎穿刺のための仙骨解剖学的地層ランドマーク:無作為化試験

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Randomized Controlled Trial
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

目的:妊娠中の患者の仙骨解剖学的界面ランドマーク(SAIL)技術が妊娠中の患者の古典的なcr骨間回線(ICL)技術よりも正確かどうかを判断し、3番目の腰椎椎骨より上の臨床測定の割合を評価します。 方法:この前向き、無作為化、非盲検試験では、妊娠年齢が37週間を超える110人のシングルトン妊娠患者が含まれていました。選択手順は、2018年3月15日から7月31日までの間に、単一中心の産科治療大学病院で、就任または膣または帝王切開の出産に提示した妊娠中の患者の便利なサンプルでした。両方の手法は、各方法を独立して評価する2人の医師によって評価されました。データ収集の前に、帆技術はL4-L5間スペースを決定する際にICL技術よりも正確であり、Sail技術はICL技術よりも3番目の腰椎椎骨よりも多くの推定を生成すると仮定しました。したがって、主な結果は、SAIL VS ICLを使用したL4-L5腰椎隙間を識別する精度でした。二次的な結果は、3番目の腰椎椎骨より上の臨床評価の違いでした。両方の結果は、超音波検査で測定されました。 結果:患者は31±5歳(平均±SD)であり、ボディマス指数は31.8±5.7 kg/m2で、妊娠年齢は38.8±1.1週間でした。合計110人の患者が分析されました。sailは、ICL(p <0.0001)を使用して、時間の49%対8%のL4-L5間隔を正しく識別しました。L3を超える推定値は、Sailで1%でしたが、ICLの31%でした(P <0.0001)。 結論:我々の研究は、帆技術を使用して椎間空間を特定する際の精度が向上したことを示しています。これにより、妊娠中に腰椎穿刺が行われると、ムデュラリスの髄質への直接的な機械的外傷が防止される可能性があります。 ClinicalTrialSgov識別子:NCT03433612。

目的:妊娠中の患者の仙骨解剖学的界面ランドマーク(SAIL)技術が妊娠中の患者の古典的なcr骨間回線(ICL)技術よりも正確かどうかを判断し、3番目の腰椎椎骨より上の臨床測定の割合を評価します。 方法:この前向き、無作為化、非盲検試験では、妊娠年齢が37週間を超える110人のシングルトン妊娠患者が含まれていました。選択手順は、2018年3月15日から7月31日までの間に、単一中心の産科治療大学病院で、就任または膣または帝王切開の出産に提示した妊娠中の患者の便利なサンプルでした。両方の手法は、各方法を独立して評価する2人の医師によって評価されました。データ収集の前に、帆技術はL4-L5間スペースを決定する際にICL技術よりも正確であり、Sail技術はICL技術よりも3番目の腰椎椎骨よりも多くの推定を生成すると仮定しました。したがって、主な結果は、SAIL VS ICLを使用したL4-L5腰椎隙間を識別する精度でした。二次的な結果は、3番目の腰椎椎骨より上の臨床評価の違いでした。両方の結果は、超音波検査で測定されました。 結果:患者は31±5歳(平均±SD)であり、ボディマス指数は31.8±5.7 kg/m2で、妊娠年齢は38.8±1.1週間でした。合計110人の患者が分析されました。sailは、ICL(p <0.0001)を使用して、時間の49%対8%のL4-L5間隔を正しく識別しました。L3を超える推定値は、Sailで1%でしたが、ICLの31%でした(P <0.0001)。 結論:我々の研究は、帆技術を使用して椎間空間を特定する際の精度が向上したことを示しています。これにより、妊娠中に腰椎穿刺が行われると、ムデュラリスの髄質への直接的な機械的外傷が防止される可能性があります。 ClinicalTrialSgov識別子:NCT03433612。

OBJECTIVE: To determine whether the sacral anatomical interspace landmark (SAIL) technique is more accurate than the classic intercristal line (ICL) technique in pregnant patients and to assess the percentage of clinical determinations above the third lumbar vertebra. METHODS: In this prospective, randomized, open-label trial, there were 110 singleton pregnant patients with gestational age greater than 37 weeks included. Selection procedure was a convenience sample of pregnant patients who presented for office visits or vaginal or cesarean delivery between March 15 and July 31, 2018, at a single-center obstetric tertiary care university hospital. Both techniques were evaluated by 2 physicians independently assessing each method. Before data collection, we hypothesized that the SAIL technique would be more accurate than the ICL technique in determining the L4-L5 interspace, and that the SAIL technique would produce more estimations below the third lumbar vertebra than the ICL technique. Therefore, the primary outcome was accuracy in identifying the L4-L5 lumbar interspace with SAIL vs ICL. The secondary outcome was difference in clinical assessments above the third lumbar vertebra. Both outcomes were measured via ultrasonography. RESULTS: Patients were 31 ± 5 years of age (mean ± SD) and had body mass index of 31.8 ± 5.7 kg/m2 and gestational age of 38.8 ± 1.1 weeks. A total of 110 patients were analyzed. SAIL correctly identified the L4-L5 interspace 49% of the time vs 8% using ICL (p < 0.0001). Estimations above L3 were 1% for SAIL vs 31% for ICL (p < 0.0001). CONCLUSIONS: Our study shows improved accuracy in identifying intervertebral space using the SAIL technique; this may prevent direct mechanical trauma to the conus medullaris when lumbar punctures are performed in pregnancy. CLINICALTRIALSGOV IDENTIFIER: NCT03433612.

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