著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
客観的。定性的インタビューとテーマ分析を使用して、人間の解剖学を学ぶ際の薬局の学生の経験に関する洞察を得るため。方法。参加者には、1年目または2年目の初めに、薬局の学生の修士号が含まれていました。この研究では、超越的な現象学的設計を使用しました。データは、記録され、逐語的に転写された半構造化された個々のインタビューを使用して収集されました。テーマ分析を使用して、データ管理ソフトウェアを使用して、参加者の経験の構造的およびテクスチャーコンポーネントを特定しました。結果。16人の参加者が募集され、インタビューを受けました。学生は、以前の経験とは異なる解剖学の理解を開発し、患者間の解剖学的構造の変動に焦点を当て、共感や尊敬などの専門的な属性を開発することを説明しました。学生は、教科書や講義からの追加学習を固定するためのフックとして機能する触覚学習を説明しました。最後に、学生はこの経験を、思いやりのある専門家としての将来のキャリアにとって価値があると認識しました。結論。この定性的研究の結果は、学部生に解剖学を教えることの価値は、解剖学的構造の幅広い知識を発展させるだけでなく、プロフェッショナリズムのより深い概念的な評価を与え、それによってそれらを専門的実践のコミュニティに誘導することを示しています。
客観的。定性的インタビューとテーマ分析を使用して、人間の解剖学を学ぶ際の薬局の学生の経験に関する洞察を得るため。方法。参加者には、1年目または2年目の初めに、薬局の学生の修士号が含まれていました。この研究では、超越的な現象学的設計を使用しました。データは、記録され、逐語的に転写された半構造化された個々のインタビューを使用して収集されました。テーマ分析を使用して、データ管理ソフトウェアを使用して、参加者の経験の構造的およびテクスチャーコンポーネントを特定しました。結果。16人の参加者が募集され、インタビューを受けました。学生は、以前の経験とは異なる解剖学の理解を開発し、患者間の解剖学的構造の変動に焦点を当て、共感や尊敬などの専門的な属性を開発することを説明しました。学生は、教科書や講義からの追加学習を固定するためのフックとして機能する触覚学習を説明しました。最後に、学生はこの経験を、思いやりのある専門家としての将来のキャリアにとって価値があると認識しました。結論。この定性的研究の結果は、学部生に解剖学を教えることの価値は、解剖学的構造の幅広い知識を発展させるだけでなく、プロフェッショナリズムのより深い概念的な評価を与え、それによってそれらを専門的実践のコミュニティに誘導することを示しています。
Objective. To gain insights into pharmacy students' experiences in learning human anatomy using qualitative interviews and thematic analysis. Methods. Participants included Master of Pharmacy students at the end of their first year or the beginning of their second year. The study used a transcendental phenomenological design. Data were collected using semi-structured individual interviews that were recorded and transcribed verbatim. Thematic analysis was used to identify structural and textural components of participants' experiences using data management software. Results. Sixteen participants were recruited and interviewed. Students described developing an understanding of anatomy that differed from their previous experiences, focusing on variation in anatomical structures between patients, and developing professional attributes such as empathy and respect. Students described haptic learning that acted as a hook on which to anchor additional learning from textbooks and lectures. Finally, students perceived the experience as valuable to their future careers as caring professionals. Conclusion. The results of this qualitative study demonstrate that the value of teaching anatomy to undergraduate students goes beyond developing a broad knowledge of anatomical structures, but also engages a deeper conceptual appreciation of professionalism, thereby inducting them into a community of professional practice.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。