Loading...
Current sports medicine reports2019Dec01Vol.18issue(12)

サイクリングバイオメカニクス最適化 - 自転車のフィッティングの(R)進化

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

最適な自転車構成は、多数の研究のトピックとなっています。これらの大部分は、最適なサドルの高さを調査し、静的な運動学または2次元の運動測定のいずれかを使用しています。股関節、肩、肘関節などの他の関節は、意味のある程度まで調査されていません。したがって、サイクリングにおける上半身と骨盤の最適な位置を説明するデータの不足があります。より最近では、運動学はサイクリングワークロードの影響を受ける可能性があるため、自転車のフィッティングを動的な機能的な方法で実施することをお勧めします。全身の3次元の運動学とサドル圧力は、臨床医が利用できる新しいモダリティです。この文献のレビューでは、自転車のすべてのコンポーネントの構成、静的な方法から動的な方法、最適なパフォーマンスと怪我の予防に関連する現在の研究を調査しています。Holmes Static Methodを使用してサドルの高さを設定することは、怪我の予防とパフォーマンスに最適です。最適な自転車構成のガイドラインは、高電力出力中に代償性下肢運動学が発生するため、運動学を評価する際のトレーニング強度を考慮に入れる必要があります。動的測定を使用した最適なKFAは、低強度で33°から43°の範囲で、下部のセンタークランク位置で測定すると、高強度で30°から40°までの範囲です。サドル圧力マッピングは、サイクリストがトレーニングとレースの大部分で遭遇するものと同様の強度で理想的に実行する必要があります。他のすべてのジョイントには、動的評価のための参照値と推奨事項がまだ必要です。さらに、自転車の構成とパフォーマンスに影響を与える可能性のあるトレーニングの負荷や柔軟性などの本質的な要因を調査して、これらが最適な自転車の構成にどのように影響するかを評価する必要があります。

最適な自転車構成は、多数の研究のトピックとなっています。これらの大部分は、最適なサドルの高さを調査し、静的な運動学または2次元の運動測定のいずれかを使用しています。股関節、肩、肘関節などの他の関節は、意味のある程度まで調査されていません。したがって、サイクリングにおける上半身と骨盤の最適な位置を説明するデータの不足があります。より最近では、運動学はサイクリングワークロードの影響を受ける可能性があるため、自転車のフィッティングを動的な機能的な方法で実施することをお勧めします。全身の3次元の運動学とサドル圧力は、臨床医が利用できる新しいモダリティです。この文献のレビューでは、自転車のすべてのコンポーネントの構成、静的な方法から動的な方法、最適なパフォーマンスと怪我の予防に関連する現在の研究を調査しています。Holmes Static Methodを使用してサドルの高さを設定することは、怪我の予防とパフォーマンスに最適です。最適な自転車構成のガイドラインは、高電力出力中に代償性下肢運動学が発生するため、運動学を評価する際のトレーニング強度を考慮に入れる必要があります。動的測定を使用した最適なKFAは、低強度で33°から43°の範囲で、下部のセンタークランク位置で測定すると、高強度で30°から40°までの範囲です。サドル圧力マッピングは、サイクリストがトレーニングとレースの大部分で遭遇するものと同様の強度で理想的に実行する必要があります。他のすべてのジョイントには、動的評価のための参照値と推奨事項がまだ必要です。さらに、自転車の構成とパフォーマンスに影響を与える可能性のあるトレーニングの負荷や柔軟性などの本質的な要因を調査して、これらが最適な自転車の構成にどのように影響するかを評価する必要があります。

Optimal bicycle configuration has been the topic of numerous studies. A majority of these have investigated the optimal saddle height and have used either static kinematics or two-dimensional kinematic measurements. Other joints, such as the hip, shoulder, and elbow joint, have not been investigated to any meaningful extent. There is, therefore, a paucity of data describing the optimal position of the upper body and pelvis in cycling. More recently, it has been recommended that bike fitting be conducted in a dynamic functional manner, as kinematics can be influenced by cycling workload. Full-body three-dimensional kinematics and saddle pressure are newer modalities available to the clinician. This review of the literature investigates the current research pertaining to the configuration of all components of the bicycle, from static methods to dynamic methods, and related to optimal performance and injury prevention. Setting the saddle height using the Holmes static method is optimal for injury prevention and performance. Guidelines for optimal bicycle configuration should take into account the training intensity when assessing kinematics as compensatory lower-limb kinematics occur during higher-power outputs. Optimal KFA using dynamic measurements should range from 33° to 43° at low intensity to 30° to 40° at high intensity when measured at the bottom dead center crank position. Saddle pressure mapping should ideally be performed at an intensity similar to what cyclists will encounter during the majority of their training and racing. Reference values and recommendations for dynamic assessments are still required for all other joints. Furthermore, intrinsic factors, such as training load and flexibility, which may affect bicycle configuration and performance, should be investigated to assess how these may influence the optimal bicycle configuration.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google