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背景経頭蓋直流刺激(TDCS)は、脳卒中生存者の認知的および身体的機能を改善するために設計された非侵襲的脳刺激(NIBS)技術です。TDCの効果的な介入の検索では、多くの研究が行われています。この研究は、脳卒中生存者の手機能に関連する認知運動学習に焦点を当てました。材料と方法認知障害と手機能障害を伴う30人の被験者を登録しました。各グループの参加者は、韓国の病院の入院患者であり、神経症の訓練を受けていました(60分)。グループ1と3には、TDCが20分間適用され、グループ2は同じ期間に偽のTDCを受けました。その後、グループ1と2は任天堂ゲームを20分間プレイしましたが、グループ3はそうしませんでした。総介入期間は、8週間、40分/日、週2日/週でした。被験者の認知および手の関数は、介入前後のトレイルメイキングテスト(TMT-A、TMT-B)、グリップ強度、ボックスおよびブロックテスト(BBT)、およびマニュアル関数テスト(MFT)を使用して評価されました。結果TDCS + Nintendo Switchゲームグループは、介入前後の間の他のグループと比較して、TMT-A、TMT-B、GRIP強度、MFT、およびBBTの結果に有意差を示しました(p <.05)。結論我々の結果は、TDCの適用にモータータスクを含めることは、脳卒中生存者の認知と手の機能の改善に効果的である可能性があることを示唆しています。
背景経頭蓋直流刺激(TDCS)は、脳卒中生存者の認知的および身体的機能を改善するために設計された非侵襲的脳刺激(NIBS)技術です。TDCの効果的な介入の検索では、多くの研究が行われています。この研究は、脳卒中生存者の手機能に関連する認知運動学習に焦点を当てました。材料と方法認知障害と手機能障害を伴う30人の被験者を登録しました。各グループの参加者は、韓国の病院の入院患者であり、神経症の訓練を受けていました(60分)。グループ1と3には、TDCが20分間適用され、グループ2は同じ期間に偽のTDCを受けました。その後、グループ1と2は任天堂ゲームを20分間プレイしましたが、グループ3はそうしませんでした。総介入期間は、8週間、40分/日、週2日/週でした。被験者の認知および手の関数は、介入前後のトレイルメイキングテスト(TMT-A、TMT-B)、グリップ強度、ボックスおよびブロックテスト(BBT)、およびマニュアル関数テスト(MFT)を使用して評価されました。結果TDCS + Nintendo Switchゲームグループは、介入前後の間の他のグループと比較して、TMT-A、TMT-B、GRIP強度、MFT、およびBBTの結果に有意差を示しました(p <.05)。結論我々の結果は、TDCの適用にモータータスクを含めることは、脳卒中生存者の認知と手の機能の改善に効果的である可能性があることを示唆しています。
BACKGROUND Transcranial direct current stimulation (tDCS) is a noninvasive brain stimulation (NIBS) technique designed to improve cognitive and physical function of stroke survivors. There are many studies being conducted in the search for an effective intervention of tDCS. This study focused on cognitive motor learning in relation to hand function of stroke survivors. MATERIAL AND METHODS We enrolled 30 subjects with cognitive and hand function disorders. The participants in each group were inpatients at a hospital in Korea and had undergone neurorehabilitation training (60 min). Groups 1 and 3 had tDCS applied for 20 min, while group 2 received sham tDCS for the same duration. Afterwards, groups 1 and 2 played Nintendo games for 20 min, but group 3 did not. The total intervention period was 40 min/day, 2 days/week, for 8 weeks. The cognitive and hand function of the subjects were assessed using the Trail Making Test (TMT-A, TMT-B), Grip strength, Box and Block Test (BBT), and the Manual Function Test (MFT) before and after intervention. RESULTS The tDCS + Nintendo Switch game group showed significant differences in TMT-A, TMT-B, Grip strength, MFT, and BBT results compared to the other groups between before and after intervention (p<.05). CONCLUSIONS Our results suggest that inclusion of motor tasks with the application of tDCS may be effective in improving cognitive and hand function of stroke survivors.
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