Loading...
Journal of communication disorders20200101Vol.83issue()

アフリカ系アメリカ人英語を話す学生のための評価と介入慣行の調査

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

文化的および言語的に多様な背景の学生と協力する音声言語病理学者(SLP)は、「非差別的検査と動的評価手順に精通している」ことを奨励されています(Asha、2003)。しかし、SLPがこれらの方法を臨床診療に実装する程度については、ほとんど知られていません。現在の研究では、臨床慣行の種類と頻度を含む、アフリカ系アメリカ人英語(AAE)を話す学生について、米国の2つの州でSLPが使用する評価と介入の実践を調査します。247 SLPSは、AAEを話す学生の臨床診療に関するオンライン調査と、AAEの言語的特徴に関する知識に関するアンケートを完了しました。SLPの半分は、AAEを話す学生のために、修正または代替の評価慣行を使用して報告しています。ただし、SLPは、変更されたまたは代替治療の実践を使用して報告しました。標準化された評価の修正されたスコアリングとさまざまな介入戦略の選択が、最も一般的に報告されている臨床習慣でした。AAEの言語的特徴に関する知識は、AAEの知識が最も高いレベルの知識を持つ修正または代替介入の実践とSLPを実装するSLPSがAAEの知識のレベルが低いものとは異なる臨床習慣を利用する頻度の重要な予測因子でした。AAEを話す学生のための最も効果的な臨床実践と、非差別的臨床慣行を実装するための障壁のSLPが直面するための最も効果的な臨床診療に関する追加情報が必要です。

文化的および言語的に多様な背景の学生と協力する音声言語病理学者(SLP)は、「非差別的検査と動的評価手順に精通している」ことを奨励されています(Asha、2003)。しかし、SLPがこれらの方法を臨床診療に実装する程度については、ほとんど知られていません。現在の研究では、臨床慣行の種類と頻度を含む、アフリカ系アメリカ人英語(AAE)を話す学生について、米国の2つの州でSLPが使用する評価と介入の実践を調査します。247 SLPSは、AAEを話す学生の臨床診療に関するオンライン調査と、AAEの言語的特徴に関する知識に関するアンケートを完了しました。SLPの半分は、AAEを話す学生のために、修正または代替の評価慣行を使用して報告しています。ただし、SLPは、変更されたまたは代替治療の実践を使用して報告しました。標準化された評価の修正されたスコアリングとさまざまな介入戦略の選択が、最も一般的に報告されている臨床習慣でした。AAEの言語的特徴に関する知識は、AAEの知識が最も高いレベルの知識を持つ修正または代替介入の実践とSLPを実装するSLPSがAAEの知識のレベルが低いものとは異なる臨床習慣を利用する頻度の重要な予測因子でした。AAEを話す学生のための最も効果的な臨床実践と、非差別的臨床慣行を実装するための障壁のSLPが直面するための最も効果的な臨床診療に関する追加情報が必要です。

Speech-Language Pathologists (SLPs) working with students from culturally and linguistically diverse backgrounds are encouraged to be "familiar with nondiscriminatory testing and dynamic assessment procedures" (ASHA, 2003). Little is known, however, about the extent to which SLPs implement these methods into their clinical practice. The current study explores the assessment and intervention practices used by SLPs in two states in the US for students who speak African American English (AAE), including the types and frequency of clinical practices. 247 SLPs completed an online survey regarding clinical practices for students who speak AAE as well as a questionnaire regarding their knowledge of the linguistic features of AAE. Half of SLPs reported using modified or alternative assessment practices the majority of the time or some of the time for students who speak AAE; however, SLPs reported using modified or alternative treatment practices less often. Modified scoring of standardized assessments and selecting different intervention strategies were the most commonly reported clinical practices. Knowledge of linguistic features of AAE was a significant predictor of the frequency with which SLPs report implementing modified or alternative assessment and intervention practices and SLPs with the highest levels of knowledge of AAE utilize different clinical practices than those with lower levels of knowledge of AAE. Additional information is needed about the most effective clinical practices for students who speak AAE and the barriers SLPs face to implementing nondiscriminatory clinical practices.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google