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変換障害とも呼ばれる機能的神経障害(FND)は、神経疾患と「互換性がない」と判断された異常な感覚または運動症状によって特徴付けられます。FND患者は現代医学の課題です。彼らは高レベルの苦痛、障害、社会的孤立を経験していますが、治療を受けた人の大部分は良くなりません。FNDの患者はしばしば誤診され、スティグマ、機能不全の医学的遭遇、適切な治療の不足に苦しんでいます。この論文では、診断と治療法を改善するために、これらの現象の人類学的理解が必要であると主張します。私たちは、3つのレベルでのFNDの開発において、文化的意味は極めて重要であると主張します。1)病気に関する共通の表現と信念としての文化モデルの具体化は、症状の現れと感覚の意味を形作ります。2)個人のトラウマと慢性的なストレスの社会化は、個人が個人的なトラウマと慢性ストレスを再構成するために社会的に準備されている方法としての方法として身体症状に影響します。3)症状のスティグマと倫理的評価が対処能力と回復力に影響するため、道徳的判断。特に、PNES(心因性非エピラプチック発作)として知られる障害に焦点を当て、文化的意味がそのような発作の発達をどのように決定するかを示します。患者の身体的経験の文化的足場を説明するために、インターセプティブアフォーダンスの概念を紹介します。最後に、FNDの効果的な治療は、そのすべての側面において意味に基づいて作用しなければならず、患者の文化的多様性に従って治療の妥当性を評価する必要があることを提案します。
変換障害とも呼ばれる機能的神経障害(FND)は、神経疾患と「互換性がない」と判断された異常な感覚または運動症状によって特徴付けられます。FND患者は現代医学の課題です。彼らは高レベルの苦痛、障害、社会的孤立を経験していますが、治療を受けた人の大部分は良くなりません。FNDの患者はしばしば誤診され、スティグマ、機能不全の医学的遭遇、適切な治療の不足に苦しんでいます。この論文では、診断と治療法を改善するために、これらの現象の人類学的理解が必要であると主張します。私たちは、3つのレベルでのFNDの開発において、文化的意味は極めて重要であると主張します。1)病気に関する共通の表現と信念としての文化モデルの具体化は、症状の現れと感覚の意味を形作ります。2)個人のトラウマと慢性的なストレスの社会化は、個人が個人的なトラウマと慢性ストレスを再構成するために社会的に準備されている方法としての方法として身体症状に影響します。3)症状のスティグマと倫理的評価が対処能力と回復力に影響するため、道徳的判断。特に、PNES(心因性非エピラプチック発作)として知られる障害に焦点を当て、文化的意味がそのような発作の発達をどのように決定するかを示します。患者の身体的経験の文化的足場を説明するために、インターセプティブアフォーダンスの概念を紹介します。最後に、FNDの効果的な治療は、そのすべての側面において意味に基づいて作用しなければならず、患者の文化的多様性に従って治療の妥当性を評価する必要があることを提案します。
Functional Neurological Disorder (FND), otherwise known as Conversion Disorder, is characterized by abnormal sensory or motor symptoms that are determined to be "incompatible" with neurological disease. FND patients are a challenge for contemporary medicine. They experience high levels of distress, disability, and social isolation, yet a large proportion of those treated do not get better. Patients with FNDs are often misdiagnosed and suffer from stigma, dysfunctional medical encounters and scarcity of adequate treatments. In this paper we argue that an anthropological understanding of these phenomena is needed for improving diagnosis and therapies. We argue that cultural meaning is pivotal in the development of FND on three levels. 1) The embodiment of cultural models, as shared representations and beliefs about illnesses shape the manifestation of symptoms and the meanings of sensations; 2) The socialization of personal trauma and chronic stress, as the way in which individuals are socially primed to cope or to reframe personal trauma and chronic stress affects bodily symptoms; 3) Moral judgment, as stigma and ethical evaluations of symptoms impact coping abilities and resilience. In particular, we focus on the disorder known as PNES (Psychogenic-Non-Epileptic Seizure) to show how cultural meaning co-determines the development of such seizures. We introduce the notion of interoceptive affordances to account for the cultural scaffolding of patients' bodily experiences. Finally, we suggest that effective treatments of FND must act upon meaning in all of its aspects, and treatment adequacy must be assessed according to the cultural diversity of patients.
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