Loading...
Ethnicity & disease20200101Vol.30issue(1)

NIDDK高校の過小評価されている人のための短期研究経験

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
概要
Abstract

背景:意欲的な少数派の生物医学/医療専門家のパイプラインを増やすことは、健康科学の労働力を多様化するための重要な要素です。国立糖尿病および消化器疾患および腎臓病研究所(NIDDK)は、過小評価されている人(HS-STEP-UP)のための高校の短期研究経験を作成し、有望な高校生に伝統的に過小評価されている有望な高校生に導入的な生物医学/生物行動の経験を提供しました。生物医学的/生物行動科学で。このプログラムは、アフリカ系アメリカ人とlationo/hispanicの学生、そしてアメリカ領土のネイティブアメリカンの学生と学生に連絡しています。 方法:HS-Step-Upは、毎年約100人の高校生の全国コホートに対して、刺激的で厳密な8〜10週間の夏の研究経験を提供します。このエクスペリエンスは、4つの国立衛生研究所(NIH)が資金提供する調整センターを通じて組織されています。通常、プログラムは年間約300のアプリケーションを受け取り、約100人の学生が受け入れられます。申請者は、高校の成績証明書、クラスのリストと課外活動のリスト、2つの推奨レター、個人的な声明を含むオンライン申請に基づいて、レビューおよび選択されます。このプログラムは、学生が研究を提示し、ワークショップやセミナーに参加するNIHでのシンポジウムで頂点に達します。 結果:2017年と2018年のHSステップアッププログラムでは、クラスには193人の学生が含まれていました。67%が女性で、82%は少数派ではありませんでした。学生の48%が年間37,000ドル未満の家族収入を報告し、23%は第一世代の大学の家族からのものでした。90%は研究トピックに非常に満足または満足しており、94%はNIHでの年末のシンポジウムを優れたまたは非常に優れていると評価しました。メンターのマッチングに非常に満足または満足しているのは65%だけであり、21%がメンターに不満または非常に不満を抱いていると述べました。すべての学生は夏の研究プロジェクトを正常に完了し、シンポジウムで研究抽象を提示しました。参加しているすべてのシニアは、大学に通っていると報告しました。 結論:HS-Step-Upは、伝統的に過小評価されている学生を募集し、研究の報酬のある紹介体験で過小評価されているHSの学生をサポートすることに大成功を収めています。学生は全体的にプログラムに満足していますが、メンターのマッチングはより多くの注意を払う必要があります。ステップアップへの参加が、将来の生物医学労働力に参加する決定にどのように影響するかを判断するために、長期的なフォローアップが必要です。

背景:意欲的な少数派の生物医学/医療専門家のパイプラインを増やすことは、健康科学の労働力を多様化するための重要な要素です。国立糖尿病および消化器疾患および腎臓病研究所(NIDDK)は、過小評価されている人(HS-STEP-UP)のための高校の短期研究経験を作成し、有望な高校生に伝統的に過小評価されている有望な高校生に導入的な生物医学/生物行動の経験を提供しました。生物医学的/生物行動科学で。このプログラムは、アフリカ系アメリカ人とlationo/hispanicの学生、そしてアメリカ領土のネイティブアメリカンの学生と学生に連絡しています。 方法:HS-Step-Upは、毎年約100人の高校生の全国コホートに対して、刺激的で厳密な8〜10週間の夏の研究経験を提供します。このエクスペリエンスは、4つの国立衛生研究所(NIH)が資金提供する調整センターを通じて組織されています。通常、プログラムは年間約300のアプリケーションを受け取り、約100人の学生が受け入れられます。申請者は、高校の成績証明書、クラスのリストと課外活動のリスト、2つの推奨レター、個人的な声明を含むオンライン申請に基づいて、レビューおよび選択されます。このプログラムは、学生が研究を提示し、ワークショップやセミナーに参加するNIHでのシンポジウムで頂点に達します。 結果:2017年と2018年のHSステップアッププログラムでは、クラスには193人の学生が含まれていました。67%が女性で、82%は少数派ではありませんでした。学生の48%が年間37,000ドル未満の家族収入を報告し、23%は第一世代の大学の家族からのものでした。90%は研究トピックに非常に満足または満足しており、94%はNIHでの年末のシンポジウムを優れたまたは非常に優れていると評価しました。メンターのマッチングに非常に満足または満足しているのは65%だけであり、21%がメンターに不満または非常に不満を抱いていると述べました。すべての学生は夏の研究プロジェクトを正常に完了し、シンポジウムで研究抽象を提示しました。参加しているすべてのシニアは、大学に通っていると報告しました。 結論:HS-Step-Upは、伝統的に過小評価されている学生を募集し、研究の報酬のある紹介体験で過小評価されているHSの学生をサポートすることに大成功を収めています。学生は全体的にプログラムに満足していますが、メンターのマッチングはより多くの注意を払う必要があります。ステップアップへの参加が、将来の生物医学労働力に参加する決定にどのように影響するかを判断するために、長期的なフォローアップが必要です。

BACKGROUND: Increasing the pipeline of aspiring minority biomedical/health professionals is a crucial component to diversifying the health science workforce. The National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases (NIDDK) created the High School Short-Term Research Experience for Underrepresented Persons (HS-STEP-UP) to provide introductory biomedical/biobehavioral research experiences to promising high school students, who are traditionally underrepresented in the biomedical/biobehavioral sciences. The program reaches out to African American and Lationo/Hispanic students, as well as Native American students and students from the United States Territories. METHODS: HS-STEP-UP provides a stimulating, rigorous 8- to 10-week summer research experience for a national cohort of ~100 high school students each year; the experience is organized through four National Institutes of Health (NIH)-funded coordinating centers. Typically, the program receives about 300 applications a year and about 100 students are accepted. Applicants are reviewed and selected based upon their online application that includes: a high school transcript, list of classes and extracurricular activities, two recommendation letters and a personal statement. The program culminates with a symposium at the NIH where students present their research and attend workshops and seminars. RESULTS: For the 2017 and 2018 HS-STEP-UP programs, the classes included 193 students; 67% were females and 82% were underrepresented minorities. Forty eight percent of students reported a family income <$37,000/year, and 23% were from first generation college families. Ninety percent were very satisfied or satisfied with their research topic and 94% rated the end of the year symposium at NIH as excellent or very good. Only 65% were very satisfied or satisfied with their mentor matching, and 21% stated they were dissatisfied or very dissatisfied with their mentor. All the students successfully completed their summer research projects and presented their research abstracts at the symposium. All participating seniors reported attending college. CONCLUSION: HS-STEP-UP has been highly successful in recruiting traditionally underrepresented students and supporting underrepresented HS students with a rewarding introductory experience to research. Students are overall satisfied with the program, but mentor matching needs more attention. Longer-term follow-up is needed to determine how participating in STEP UP impacts their decisions to participate in the biomedical workforce in the future.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google