Loading...
Journal of neuropsychology2020Sep01Vol.14issue(3)

左後部前頭前領域は、読書と数学の両方に必要なドメイン一般的な執行プロセスをサポートしています

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
概要
Abstract

実質的な証拠は、読書と数学がエグゼクティブプロセス(EP)によってサポートされていることを示唆しています。ただし、これまでに、ドメイン将軍のエグゼクティブスキルを支えるニューラルシステムのどの部分が、読書と数学をサポートするために働くかについてはほとんど知られていません。この研究では、2つの補完的なアプローチを介してFMRIを使用してこの質問に答えることを目指しました。第一に、231人の青年のサンプルが、それぞれ読解力、数値マグニチュード推定、および作業記憶(WM)のEPを評価するように設計された3つの個別のタスクのそれぞれを実行し、231人の青年のサンプルを実行しました。慎重なタスクの設計と接続詞分析により、低レベルのドメイン将来プロセス(視覚処理など)とは対照的に、EPに特に関連するクロスドメインの脳活動を分離することができました。第二に、メタ分析ツールNeurosynthを使用して、読書、数学、およびEPが関与する脳領域を独立して特定しました。順方向と逆統計の推論と接続詞分析の組み合わせを使用して、ドメイン総長EPを特異的にサポートする脳領域を再び分離しました。両方のアプローチの結果は、左の腹外側前頭前野で読み、数学、およびEPの重複する活性化、左下前頭接合部、および左前腹回にもたらされました。このパターンは、Mid-DLPFCなどのより多くの中央領域ではなく、前頭前野の後部領域が、読書と数学の両方で利用されるドメイン総長EPをサポートする上で主導的な役割を果たすことを示唆しています。

実質的な証拠は、読書と数学がエグゼクティブプロセス(EP)によってサポートされていることを示唆しています。ただし、これまでに、ドメイン将軍のエグゼクティブスキルを支えるニューラルシステムのどの部分が、読書と数学をサポートするために働くかについてはほとんど知られていません。この研究では、2つの補完的なアプローチを介してFMRIを使用してこの質問に答えることを目指しました。第一に、231人の青年のサンプルが、それぞれ読解力、数値マグニチュード推定、および作業記憶(WM)のEPを評価するように設計された3つの個別のタスクのそれぞれを実行し、231人の青年のサンプルを実行しました。慎重なタスクの設計と接続詞分析により、低レベルのドメイン将来プロセス(視覚処理など)とは対照的に、EPに特に関連するクロスドメインの脳活動を分離することができました。第二に、メタ分析ツールNeurosynthを使用して、読書、数学、およびEPが関与する脳領域を独立して特定しました。順方向と逆統計の推論と接続詞分析の組み合わせを使用して、ドメイン総長EPを特異的にサポートする脳領域を再び分離しました。両方のアプローチの結果は、左の腹外側前頭前野で読み、数学、およびEPの重複する活性化、左下前頭接合部、および左前腹回にもたらされました。このパターンは、Mid-DLPFCなどのより多くの中央領域ではなく、前頭前野の後部領域が、読書と数学の両方で利用されるドメイン総長EPをサポートする上で主導的な役割を果たすことを示唆しています。

Substantial evidence has suggested that reading and math are supported by executive processes (EP). However, to date little is known about which portion of the neural system underpinning domain-general executive skills works to support reading and math. In this study, we aimed to answer this question using fMRI via two complementary approaches. First, imaging data were acquired whilst a sample of 231 adolescents performed each of three separate tasks designed to assess reading comprehension, numerical magnitude estimation, and EP in working memory (WM), respectively. With careful task designs and conjunction analyses, we were able to isolate cross-domain brain activity specifically related to EP, as opposed to lower-level domain-general processes (e.g., visual processing). Second, the meta-analytic tool Neurosynth was used to independently identify brain regions involved reading, math, and EP. Using a combination of forward and reverse statistical inference and conjunction analyses, we again isolated brain regions specifically supporting domain-general EP. Results from both approaches yielded overlapping activation for reading, math, and EP in the left ventrolateral prefrontal cortex, left inferior frontal junction, and left precentral gyrus. This pattern suggests that posterior regions of the prefrontal cortex, rather than more central regions such as mid-DLPFC, play a leading role in supporting domain-general EP utilized by both reading and math.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google