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Journal of psychiatry & neuroscience : JPN2020Jul01Vol.45issue(4)

トラウマ、治療、テトリス:ビデオゲームは、戦闘関連の心的外傷後ストレス障害の男性患者の海馬量を増加させます

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

背景:テトリスは、外傷性イベントの邪魔な記憶を減らすための予防的介入として提案されています。ただし、既存の心的外傷後ストレス障害(PTSD)の患者のテトリスを評価したり、テトリスを演奏することが脳の構造にどのように影響するかを調査した神経画像研究はありませんでした。 方法:心理療法の前に戦闘関連PTSDの患者を募集し、実験的なテトリスおよび治療群(n = 20)または治療のみの対照群(n = 20)にランダムに割り当てました。対照群では、参加者はいつものように治療を完了しました:眼球運動の脱感作と再処理(EMDR)心理療法。Tetrisグループでは、EMDRに加えて、参加者は約6週間後に、治療の開始から治療の完了まで毎日60分間のテトリスをプレーしました。参加者は、治療の前後に構造的なMRIおよび心理的アンケートを完了し、約6か月後にフォローアップ時に心理的アンケートデータを収集しました。テトリス群は、治療の完了後および追跡時の両方で、海馬量の増加と症状の減少を示すと仮定しました。 結果:治療後、テトリス群では海馬量が増加しましたが、対照群は増加しませんでした。同様に、海馬の増加は、PTSDの症状の減少、治療の完了とテトリス群でのフォローアップの間のうつ病と不安と相関していたが、対照群ではなかった。 制限:テトリスを演じることは、認知干渉タスクとして、また脳訓練の介入として機能する可能性がありますが、これら2つの潜在的なメカニズムを区別することはできませんでした。 結論:テトリスは、PTSDの補助治療介入として役立つ場合があります。海馬量のテトリス関連の増加は、治療の完了後に治療の増加が維持されることを保証する可能性があります。

背景:テトリスは、外傷性イベントの邪魔な記憶を減らすための予防的介入として提案されています。ただし、既存の心的外傷後ストレス障害(PTSD)の患者のテトリスを評価したり、テトリスを演奏することが脳の構造にどのように影響するかを調査した神経画像研究はありませんでした。 方法:心理療法の前に戦闘関連PTSDの患者を募集し、実験的なテトリスおよび治療群(n = 20)または治療のみの対照群(n = 20)にランダムに割り当てました。対照群では、参加者はいつものように治療を完了しました:眼球運動の脱感作と再処理(EMDR)心理療法。Tetrisグループでは、EMDRに加えて、参加者は約6週間後に、治療の開始から治療の完了まで毎日60分間のテトリスをプレーしました。参加者は、治療の前後に構造的なMRIおよび心理的アンケートを完了し、約6か月後にフォローアップ時に心理的アンケートデータを収集しました。テトリス群は、治療の完了後および追跡時の両方で、海馬量の増加と症状の減少を示すと仮定しました。 結果:治療後、テトリス群では海馬量が増加しましたが、対照群は増加しませんでした。同様に、海馬の増加は、PTSDの症状の減少、治療の完了とテトリス群でのフォローアップの間のうつ病と不安と相関していたが、対照群ではなかった。 制限:テトリスを演じることは、認知干渉タスクとして、また脳訓練の介入として機能する可能性がありますが、これら2つの潜在的なメカニズムを区別することはできませんでした。 結論:テトリスは、PTSDの補助治療介入として役立つ場合があります。海馬量のテトリス関連の増加は、治療の完了後に治療の増加が維持されることを保証する可能性があります。

BACKGROUND: Tetris has been proposed as a preventative intervention to reduce intrusive memories of a traumatic event. However, no neuroimaging study has assessed Tetris in patients with existing posttraumatic stress disorder (PTSD) or explored how playing Tetris may affect brain structure. METHODS: We recruited patients with combat-related PTSD before psychotherapy and randomly assigned them to an experimental Tetris and therapy group (n = 20) or to a therapy-only control group (n = 20). In the control group, participants completed therapy as usual: eye movement desensitization and reprocessing (EMDR) psychotherapy. In the Tetris group, in addition to EMDR, participants also played 60 minutes of Tetris every day from onset to completion of therapy, approximately 6 weeks later. Participants completed structural MRI and psychological questionnaires before and after therapy, and we collected psychological questionnaire data at follow-up, approximately 6 months later. We hypothesized that the Tetris group would show increases in hippocampal volume and reductions in symptoms, both directly after completion of therapy and at follow-up. RESULTS: Following therapy, hippocampal volume increased in the Tetris group, but not the control group. As well, hippocampal increases were correlated with reductions in symptoms of PTSD, depression and anxiety between completion of therapy and follow-up in the Tetris group, but not the control group. LIMITATIONS: Playing Tetris may act as a cognitive interference task and as a brain-training intervention, but it was not possible to distinguish between these 2 potential mechanisms. CONCLUSION: Tetris may be useful as an adjunct therapeutic intervention for PTSD. Tetris-related increases in hippocampal volume may ensure that therapeutic gains are maintained after completion of therapy.

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