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Aerospace medicine and human performance2020May01Vol.91issue(5)

高性能の一般航空航空機を含む事故、原因、および居住者の怪我

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:空間的見当識障害、状況認識の悪さ、空力の失速は、多くの場合、一般的な航空事故に因果/貢献します。これらの事故の発生に対して緩和するために、Cirrus航空機は2002年以来、ピストン飛行機に高度なアビオニクスを導入しました(Cirrus SR20/22)。これらの飛行機は、これらの基準が成文化される前に承認されたレガシー航空機よりも、より厳格な衝突性テストの認定もあります。本明細書では、2002年より前に製造された2つのレガシー航空機艦隊を比較するために、すべての事故の災難率の低下または前述の原因/貢献要因および/または生存可能な事故の減少した傷害の重症度に関連するかどうかを判断しました。(2002年以降に製造)およびビーチクラフト35/36(ボナンザ)およびムーニー20モデル(両方とも2001年までに製造)(14CFRパート91ルール)が特定されました(それぞれN = 136、259、164)。統計分析では、ポアソン分布/偶発性テーブル/T-およびマンホイットニーテストを使用しました。復活:2013年から2017年のタイムズスパン以内に、cirrus SR20/22の全授業料は、両方のレガシーフリートと比較して39-75%減少しました。一時的には、当初は高く、致命的なCirrus SR20/22の事故の割合が50%減少し、2つのレガシー機と同等の割合を達成しました。空間的見当識障害/状況認識/空力ストールを含む致命的な事故率は、Cirrus SR20/22飛行機では> 80%低くなりました。生存可能な事故の場合、Cirrus SR20/22航空機は致命的/重傷の割合が低い(0.20-0.35と比較して0.13)ことを示しました。高性能の一般航空航空機を含む料金、原因、および居住者の負傷。aerosp med humが実行されます。2020;91(5):387-393。

背景:空間的見当識障害、状況認識の悪さ、空力の失速は、多くの場合、一般的な航空事故に因果/貢献します。これらの事故の発生に対して緩和するために、Cirrus航空機は2002年以来、ピストン飛行機に高度なアビオニクスを導入しました(Cirrus SR20/22)。これらの飛行機は、これらの基準が成文化される前に承認されたレガシー航空機よりも、より厳格な衝突性テストの認定もあります。本明細書では、2002年より前に製造された2つのレガシー航空機艦隊を比較するために、すべての事故の災難率の低下または前述の原因/貢献要因および/または生存可能な事故の減少した傷害の重症度に関連するかどうかを判断しました。(2002年以降に製造)およびビーチクラフト35/36(ボナンザ)およびムーニー20モデル(両方とも2001年までに製造)(14CFRパート91ルール)が特定されました(それぞれN = 136、259、164)。統計分析では、ポアソン分布/偶発性テーブル/T-およびマンホイットニーテストを使用しました。復活:2013年から2017年のタイムズスパン以内に、cirrus SR20/22の全授業料は、両方のレガシーフリートと比較して39-75%減少しました。一時的には、当初は高く、致命的なCirrus SR20/22の事故の割合が50%減少し、2つのレガシー機と同等の割合を達成しました。空間的見当識障害/状況認識/空力ストールを含む致命的な事故率は、Cirrus SR20/22飛行機では> 80%低くなりました。生存可能な事故の場合、Cirrus SR20/22航空機は致命的/重傷の割合が低い(0.20-0.35と比較して0.13)ことを示しました。高性能の一般航空航空機を含む料金、原因、および居住者の負傷。aerosp med humが実行されます。2020;91(5):387-393。

BACKGROUND: Spatial disorientation, poor situational awareness, and aerodynamic stalls are often causal/contributory to general aviation accidents. To mitigate against the occurrence of these mishaps Cirrus Aircraft has, since 2002, introduced advanced avionics into their piston airplanes (Cirrus SR20/22). These airplanes are also certificated to more rigorous crashworthiness tests than legacy aircraft approved prior to these standards being codified. Herein, using for comparison two legacy aircraft fleets manufactured prior to 2002, we determined whether a reduced mishap rate for all accidents or relating to the aforementioned causes/contributing factors and/or diminished injury severity for survivable accidents were evident for Cirrus SR20/22 airplanes.METHODS: Accidents (2008-2017) involving Cirrus SR20/22 airplanes (manufactured 2002 or later) and Beechcraft 35/36 (Bonanza) and Mooney 20 models (both manufactured no later than 2001) (14CFR Part 91 rules) were identified (N = 136, 259, 164, respectively) from the NTSB database. Statistical analyses used Poisson distribution/contingency tables/ t- and Mann-Whitney tests.RESULTS: For each year within the 2013-2017 timespan the Cirrus SR20/22 all-accident rate was diminished 39-75% relative to both legacy fleets. Temporally, the fraction of fatal Cirrus SR20/22 accidents, initially higher, declined 50% achieving a lower, or comparable, proportion to the two legacy airframes. Fatal accident rates involving spatial disorientation/situational awareness/aerodynamic stalls were > 80% lower for Cirrus SR20/22 airplanes. For survivable mishaps, Cirrus SR20/22 aircraft showed a lower proportion (0.13 compared with 0.20-0.35) of fatal/serious injuries.CONCLUSION: Toward improving legacy aircraft safety, owners should be encouraged to upgrade their avionics for mitigating against the occurrence of such human-factor-related mishaps and install airbags to minimize injury severity.Boyd DD, Howell C. Accident rates, causes, and occupant injury involving high-performance general aviation aircraft. Aerosp Med Hum Perform. 2020; 91(5):387-393.

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