Loading...
GMS journal for medical education20200101Vol.37issue(2)

インスブルックとウィーンの医学大学でのジェンダー医学に関する講義シリーズ:比較の教育形式

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

はじめに:健康、病気、健康システムへのアクセスの多様性固有の違いは、よく研究されています。教育医学生は、医療専門家の中でこの知識を広げるための優れたレバレッジを提供します。1つのアプローチは、選択的被験者を使用することです。プロジェクトの説明:この作品の目標は、インスブルックとウィーンの医学大学でのジェンダー医学に関する講義シリーズを比較することです。結果:これらの両方の講義シリーズ(学期ごとに異なるトピック、事前定義されたクロスカットトピックについて話すさまざまな講師)の基礎は似ています。ターゲットグループと講師にはさまざまなアプローチが優先され、外部学生の信用問題があります。両方の大学は、性別固有の質問に集中しながら、学期ごとに異なる医学分野に取り組んでいます。インスブルックの教師の評価とウィーンの学生からのフィードバックは、講義シリーズがさまざまな多様性カテゴリが健康と病気にどのように影響するかにプラスの影響を与えることを示しています。議論:特定のLeitmotifが講義シリーズのさまざまな講義を実行することで、計画と組織の作業が増加することを保証します。一方、さまざまな医学分野とその視点を講義シリーズで提示することができます。結論:講義シリーズは、2つの大学の全体的な戦略に組み込まれています。ただし、ジェンダー医学の医学教育における交差カットトピックとしての統合の持続可能性を確保することは、他の努力と組み合わせる場合にのみ可能です。

はじめに:健康、病気、健康システムへのアクセスの多様性固有の違いは、よく研究されています。教育医学生は、医療専門家の中でこの知識を広げるための優れたレバレッジを提供します。1つのアプローチは、選択的被験者を使用することです。プロジェクトの説明:この作品の目標は、インスブルックとウィーンの医学大学でのジェンダー医学に関する講義シリーズを比較することです。結果:これらの両方の講義シリーズ(学期ごとに異なるトピック、事前定義されたクロスカットトピックについて話すさまざまな講師)の基礎は似ています。ターゲットグループと講師にはさまざまなアプローチが優先され、外部学生の信用問題があります。両方の大学は、性別固有の質問に集中しながら、学期ごとに異なる医学分野に取り組んでいます。インスブルックの教師の評価とウィーンの学生からのフィードバックは、講義シリーズがさまざまな多様性カテゴリが健康と病気にどのように影響するかにプラスの影響を与えることを示しています。議論:特定のLeitmotifが講義シリーズのさまざまな講義を実行することで、計画と組織の作業が増加することを保証します。一方、さまざまな医学分野とその視点を講義シリーズで提示することができます。結論:講義シリーズは、2つの大学の全体的な戦略に組み込まれています。ただし、ジェンダー医学の医学教育における交差カットトピックとしての統合の持続可能性を確保することは、他の努力と組み合わせる場合にのみ可能です。

Introduction: Diversity-specific differences in health, illness and access to a health system have meanwhile been studied well. Educating medical students offers good leverage for broadening this knowledge within the medical professions. One approach is to use elective subjects. Project Description: The goal of this work is to compare the lecture series on Gender Medicine at the Medical Universities of Innsbruck and Vienna. Results: The cornerstones of both of these lecture series (topics that vary per semester, various lecturers speaking on a predefined cross-cutting topic) are similar. Various approaches prevail for the target groups and the lecturers as well as the question of credit for external students. Both universities tackle different medical disciplines each semester while concentrating on gender-specific questions. Teacher evaluation in Innsbruck as well as the feedback from the students in Vienna show that the lecture series have a positive impact on how the various diversity categories influence health and illness. Discussion: Ensuring that a particular leitmotif runs through the various lectures of a lecture series entails increased planning and organizational work. On the other hand, various medical disciplines and their perspectives can be presented in a lecture series. Conclusion: The lecture series are embedded in overall strategies at the two universities. Ensuring the sustainability of the integration of Gender Medicine as a cross-cutting topic in medical education is, however, only possible when combined with other efforts.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google