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BMC health services research2020Apr26Vol.20issue(1)

カナダ西部の州の救急部門の量と混雑指標の一時的な傾向:人口ベースの管理データ調査

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:救急部門(ED)の混雑は広範な問題ですが、さまざまな種類のEDの程度の程度と貢献者の比較はほとんどありませんでした。この研究は、1つのカナダ州の16の大容量地域、都市、学術のEDの混雑メトリックを定量化および比較します。 方法:このレトロスペクティブコホート研究のために、2010年4月から2015年3月までに、全国外来ケアレポートシステム(NACRS)は、2010年4月から2015年3月に16の大量のアルバータ版にEDプレゼンテーションを提供しました。医師の初期評価(PIA)、放電および入場のための滞在期間(LOS)までの時間は、プレゼンテーションと施設の開始時間によってグループ化されました。複数の混雑メトリックは、平均、中央値(PIA-M、LOS-M)、および1時間ごとのED固有の値の90パーセンタイルをとることによって作成されました。同様に、医学的アドバイス(ラマ)に対する割合(LAMA)と割合が見られない(LWB)(LWB)が日であり、EDが集約されました。プレゼンテーションと施設の開始に基づいて計算され、PIAとLOS。PIAおよびLOSの日付と時刻のED固有のメトリックの平均、中央値、および90パーセンタイルが取得されました。概要統計は、混雑したメトリックを記述するために使用されました。 結果:1,420,679人の成人による3,925,457のプレゼンテーションがありました。プレゼンテーションの数は性別ごとに類似しており、平均年齢は46歳でした。一般に、EDSの3つのカテゴリには同様の特性がありました。ただし、都市部と学術/教育EDSには、地域のEDよりも緊急のトリアージスコアと入学率が高くなりました。PIA-Mメトリックの中央値は、すべてのEDで1 H23mでした。放電の場合、LOS-Mメトリックの中央値は3H21mでしたが、入場のLOS-Mメトリックの中央値は10H08mでした。一般的に、地域のEDSは、都市および学術/教育EDよりも短い時間でした。毎日のLWBSの中央値は3.4%、ラマの中央値は約1%でした。 結論:緊急プレゼンテーションは時間とともに増加しており、混雑したメトリックはEDと時代にかなり異なります。アカデミック/ティーチングEDSは一般に、他のEDよりも密集メトリックが高く、ED混雑のよく知られた結果を軽減するには緊急の行動が必要です。

背景:救急部門(ED)の混雑は広範な問題ですが、さまざまな種類のEDの程度の程度と貢献者の比較はほとんどありませんでした。この研究は、1つのカナダ州の16の大容量地域、都市、学術のEDの混雑メトリックを定量化および比較します。 方法:このレトロスペクティブコホート研究のために、2010年4月から2015年3月までに、全国外来ケアレポートシステム(NACRS)は、2010年4月から2015年3月に16の大量のアルバータ版にEDプレゼンテーションを提供しました。医師の初期評価(PIA)、放電および入場のための滞在期間(LOS)までの時間は、プレゼンテーションと施設の開始時間によってグループ化されました。複数の混雑メトリックは、平均、中央値(PIA-M、LOS-M)、および1時間ごとのED固有の値の90パーセンタイルをとることによって作成されました。同様に、医学的アドバイス(ラマ)に対する割合(LAMA)と割合が見られない(LWB)(LWB)が日であり、EDが集約されました。プレゼンテーションと施設の開始に基づいて計算され、PIAとLOS。PIAおよびLOSの日付と時刻のED固有のメトリックの平均、中央値、および90パーセンタイルが取得されました。概要統計は、混雑したメトリックを記述するために使用されました。 結果:1,420,679人の成人による3,925,457のプレゼンテーションがありました。プレゼンテーションの数は性別ごとに類似しており、平均年齢は46歳でした。一般に、EDSの3つのカテゴリには同様の特性がありました。ただし、都市部と学術/教育EDSには、地域のEDよりも緊急のトリアージスコアと入学率が高くなりました。PIA-Mメトリックの中央値は、すべてのEDで1 H23mでした。放電の場合、LOS-Mメトリックの中央値は3H21mでしたが、入場のLOS-Mメトリックの中央値は10H08mでした。一般的に、地域のEDSは、都市および学術/教育EDよりも短い時間でした。毎日のLWBSの中央値は3.4%、ラマの中央値は約1%でした。 結論:緊急プレゼンテーションは時間とともに増加しており、混雑したメトリックはEDと時代にかなり異なります。アカデミック/ティーチングEDSは一般に、他のEDよりも密集メトリックが高く、ED混雑のよく知られた結果を軽減するには緊急の行動が必要です。

BACKGROUND: Emergency Department (ED) crowding is a pervasive problem, yet there have been few comparisons of the extent of, and contributors to, crowding among different types of EDs. The study quantifies and compares crowding metrics for 16 high volume regional, urban and academic EDs in one Canadian province. METHODS: The National Ambulatory Care Reporting System (NACRS) provided ED presentations by adults to 16 high volume Alberta EDs during April 2010 to March 2015 for this retrospective cohort study. Time to physician initial assessment (PIA), length of stay (LOS) for discharges and admissions were grouped by start hour of presentation and facility. Multiple crowding metrics were created by taking the means, medians (PIA-M, LOS-M), and 90th percentiles of the hourly, ED-specific values. Similarly, proportion left against medical advice (LAMA) and proportion left without being seen (LWBS) were day and ED aggregated. Calculated based on the start of the presentation and the facility and for PIA and LOS. The mean, median, and 90th percentiles for the date and time ED-specific metrics for PIA and LOS were obtained. Summary statistics were used to describe crowding metrics. RESULTS: There were 3,925,457 presentations by 1,420,679 adults. The number of presentations was similar for each sex and the mean age was 46 years. Generally, the three categories of EDs had similar characteristics; however, urban and academic/teaching EDs had more urgent triage scores and a higher percentage of admissions than regional EDs. The median of the PIA-M metric was 1 h23m across all EDs. For discharges, the median of the LOS-M metric was 3h21m whereas the median of the LOS-M metric for admissions was 10h08m. Generally, regional EDs had shorter times than urban and academic/teaching EDs. The median daily LWBS was 3.4% and the median daily LAMA was about 1%. CONCLUSIONS: Emergency presentations have increased over time, and crowding metrics vary considerably among EDs and over the time of day. Academic/teaching EDs generally have higher crowding metrics than other EDs and urgent action is required to mitigate the well-known consequences of ED crowding.

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