著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
学生のコミュニケーション能力の促進は、中等教育の学生の社会的、感情的、共存関係を改善する目的で、学校で重要な役割を果たします。上記の能力の開発は、教室の紛争を改善するための優れた戦略、特にいじめを表すことができます。サラマンカ市(スペイン)の55人の学生のサンプルを使用した準実験的事前テストおよびテスト後のコントロールグループの設計を使用して、2017年から2018年の学年のいじめに関する紛争のレベルと彼らの認識を分析しました。共存とコミュニケーション能力(ICCC)プログラムの改善と呼ばれるいじめ防止プログラムはISです。クラスメートのグループとの共存のレベルに基づいた学生の行動は、Insebull Instrument(いじめ評価機器)によって測定され、それが独自の精緻化のもう1つの次元を追加しました。結果は、ICCCプログラムが適用されると、紛争の大幅なレベルであっても、大幅に減少することを示しました。さらに、プログラムの有効性を強調したコントロールグループと実験グループの違いが見つかりました。性別に関しては、実験グループで違いは見つかりませんでした。この研究は、学生のコミュニケーション能力の開発が他のクラスメートとの共存レベルに大きな影響を与えることを示していますが、結果は、初期の生徒の学校の共存と社会的スキルを改善するためにプログラムの縦断的実装の必要性を示唆しています。教育の段階。
学生のコミュニケーション能力の促進は、中等教育の学生の社会的、感情的、共存関係を改善する目的で、学校で重要な役割を果たします。上記の能力の開発は、教室の紛争を改善するための優れた戦略、特にいじめを表すことができます。サラマンカ市(スペイン)の55人の学生のサンプルを使用した準実験的事前テストおよびテスト後のコントロールグループの設計を使用して、2017年から2018年の学年のいじめに関する紛争のレベルと彼らの認識を分析しました。共存とコミュニケーション能力(ICCC)プログラムの改善と呼ばれるいじめ防止プログラムはISです。クラスメートのグループとの共存のレベルに基づいた学生の行動は、Insebull Instrument(いじめ評価機器)によって測定され、それが独自の精緻化のもう1つの次元を追加しました。結果は、ICCCプログラムが適用されると、紛争の大幅なレベルであっても、大幅に減少することを示しました。さらに、プログラムの有効性を強調したコントロールグループと実験グループの違いが見つかりました。性別に関しては、実験グループで違いは見つかりませんでした。この研究は、学生のコミュニケーション能力の開発が他のクラスメートとの共存レベルに大きな影響を与えることを示していますが、結果は、初期の生徒の学校の共存と社会的スキルを改善するためにプログラムの縦断的実装の必要性を示唆しています。教育の段階。
The promotion of communicative competence in students play a key role in schools for the purpose of improving social, emotional and coexistence relationships in Secondary Education students. The development of said competence can represent a great strategy to improve conflicts in the classroom, notably bullying. We used a quasi-experimental pre-test and post-test control group design with a sample of 55 students from the city of Salamanca (Spain) to analyse the level of conflict and their perceptions about bullying during the 2017-2018 academic year. The anti-bullying programme called the Improvement of Coexistence and Communicative Competence (ICCC) programme used is. The behaviour of students based on their level of coexistence with the group of classmates was measured by the INSEBULL instrument (Bullying Assessment Instrument), which added one more dimension of own elaboration. The results showed that, even though the significant levels of conflict, they decreased substantially once the ICCC programme was applied. Furthermore, we found differences between the control and experimental groups which underlined the effectiveness of the program. Regarding gender, no differences were found in the experimental group. This study shows that the development of communicative competence in students has a significant impact on their level of coexistence with other classmates, although the results suggested the need for longitudinal implementation of the programme in order to improve school coexistence and social skills of students from the early stages of education.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。