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対面コミュニケーションでは、スピーカーの意図された意味の認識を促進する複数の麻痺性およびジェスチャーの特徴があります。その結果、これらの状況でのコミュニケーションを促進するために、代替物(表現力豊かな句読点、大文字など)が出現しました。ただし、デジタル通信に関与する理解プロセスについてはほとんど知られていません。この研究では、顔を脅かす間接的な応答の理解における絵文字の役割を調べました。2つの実験の参加者は、質問の繰り返しシーケンスを読み、返信の解釈の精度を判断しました。クリティカルトライアルでは、返信は関係の格言に違反し、否定的な顔を引く反応を伝えました。試行の3分の1に、返信にテキストのみが含まれ、試行の3分の1に返信にテキストと絵文字が含まれ、試行の3分の1に返信には絵文字のみが含まれていました。質問が相互作用者の1人(開示と意見)に関する潜在的に否定的な情報を要求した場合、参加者は返信の間接的な意味を支持する可能性が高く、回答が絵文字を含めていなかったときよりも速くしました。この効果は、質問がアクションの要求であり、より一般的なタイプの間接的な返信である場合には発生しませんでした。全体として、この研究は、絵文字が意味の理解を促進することができることを示しています。この効果の境界条件を調べるには、将来の研究が必要です。
対面コミュニケーションでは、スピーカーの意図された意味の認識を促進する複数の麻痺性およびジェスチャーの特徴があります。その結果、これらの状況でのコミュニケーションを促進するために、代替物(表現力豊かな句読点、大文字など)が出現しました。ただし、デジタル通信に関与する理解プロセスについてはほとんど知られていません。この研究では、顔を脅かす間接的な応答の理解における絵文字の役割を調べました。2つの実験の参加者は、質問の繰り返しシーケンスを読み、返信の解釈の精度を判断しました。クリティカルトライアルでは、返信は関係の格言に違反し、否定的な顔を引く反応を伝えました。試行の3分の1に、返信にテキストのみが含まれ、試行の3分の1に返信にテキストと絵文字が含まれ、試行の3分の1に返信には絵文字のみが含まれていました。質問が相互作用者の1人(開示と意見)に関する潜在的に否定的な情報を要求した場合、参加者は返信の間接的な意味を支持する可能性が高く、回答が絵文字を含めていなかったときよりも速くしました。この効果は、質問がアクションの要求であり、より一般的なタイプの間接的な返信である場合には発生しませんでした。全体として、この研究は、絵文字が意味の理解を促進することができることを示しています。この効果の境界条件を調べるには、将来の研究が必要です。
In face-to-face communication there are multiple paralinguistic and gestural features that facilitate recognition of a speaker's intended meaning, features that are lacking when people communicate digitally (e.g., texting). As a result, substitutes have emerged (expressive punctuation, capitalization, etc.) to facilitate communication in these situations. However, little is known about the comprehension processes involved in digital communication. In this research we examined the role of emoji in the comprehension of face-threatening, indirect replies. Participants in two experiments read question-reply sequences and then judged the accuracy of interpretations of the replies. On critical trials the reply violated the relation maxim and conveyed a negative, face-threatening response. On one-third of the trials the reply contained only text, on one-third of the trials the reply contained text and an emoji, and on one-third of the trials the reply contained only an emoji. When the question requested potentially negative information about one of the interactants (disclosures and opinions), participants were more likely to endorse the indirect meaning of the reply, and did so faster, when the reply contained an emoji than when it did not. This effect did not occur when the question was a request for action, a more conventional type of indirect reply. Overall, then, this research demonstrates that emoji can sometimes facilitate the comprehension of meaning. Future research is needed to examine the boundary conditions for this effect.
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