Loading...
Language, speech, and hearing services in schools2020Jul15Vol.51issue(3)

2つの地理的地域からの学齢期のアフリカ系アメリカ人の子供たちの方言密度の言語とリテラシーの予測因子

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

目的この研究の目的は、米国の2つの異なる地理的地域(東海岸と中西部)に居住するアフリカ系アメリカ人の子供の口頭言語、リテラシースキル、年齢、方言密度(DD)の関係を調査することでした。メソッドデータは、2つの地理的地域から7歳から12歳までの64人のアフリカ系アメリカ人学齢期の子供から取得されました。子供たちは、言葉のない絵本から誘発された標準化されたテストと物語サンプルの組み合わせを使用して評価されました。二変量相関と重回帰分析を使用して、口頭言語、リテラシー、年齢、および地理的地域の関係とDDへの相対的な貢献を決定しました。結果相関分析の結果は、DD測定と子供のリテラシースキルとの間に負の関係を示しました。地理的地域間の年齢に関連した調査結果は、中西部の若いサンプルが読解力と文の複雑さで東海岸のサンプルを上回っていることを示しています。重回帰分析により、5つの変数(すなわち、地理的領域、年齢、形態素の発話の平均長、読み取りの流ency性、音韻認識)が特定されました。結論以前の研究と同様に、現在の研究では、DDといくつかのリテラシー測定との間に逆の関係があることがわかりました。重要なことに、地理的領域はDDの強力な予測因子として浮上しました。この発見は、地理的地域を比較し、特に人種構成、貧困、学校の成功を直接データ収集を通じて焦点を当てることと、関係の単なる説明を超えたさらなる研究の必要性を強調しています。

目的この研究の目的は、米国の2つの異なる地理的地域(東海岸と中西部)に居住するアフリカ系アメリカ人の子供の口頭言語、リテラシースキル、年齢、方言密度(DD)の関係を調査することでした。メソッドデータは、2つの地理的地域から7歳から12歳までの64人のアフリカ系アメリカ人学齢期の子供から取得されました。子供たちは、言葉のない絵本から誘発された標準化されたテストと物語サンプルの組み合わせを使用して評価されました。二変量相関と重回帰分析を使用して、口頭言語、リテラシー、年齢、および地理的地域の関係とDDへの相対的な貢献を決定しました。結果相関分析の結果は、DD測定と子供のリテラシースキルとの間に負の関係を示しました。地理的地域間の年齢に関連した調査結果は、中西部の若いサンプルが読解力と文の複雑さで東海岸のサンプルを上回っていることを示しています。重回帰分析により、5つの変数(すなわち、地理的領域、年齢、形態素の発話の平均長、読み取りの流ency性、音韻認識)が特定されました。結論以前の研究と同様に、現在の研究では、DDといくつかのリテラシー測定との間に逆の関係があることがわかりました。重要なことに、地理的領域はDDの強力な予測因子として浮上しました。この発見は、地理的地域を比較し、特に人種構成、貧困、学校の成功を直接データ収集を通じて焦点を当てることと、関係の単なる説明を超えたさらなる研究の必要性を強調しています。

Purpose The purpose of this study was to investigate the relationship between oral language, literacy skills, age, and dialect density (DD) of African American children residing in two different geographical regions of the United States (East Coast and Midwest). Method Data were obtained from 64 African American school-age children between the ages of 7 and 12 years from two geographic regions. Children were assessed using a combination of standardized tests and narrative samples elicited from wordless picture books. Bivariate correlation and multiple regression analyses were used to determine relationships to and relative contributions of oral language, literacy, age, and geographic region to DD. Results Results of correlation analyses demonstrated a negative relationship between DD measures and children's literacy skills. Age-related findings between geographic regions indicated that the younger sample from the Midwest outscored the East Coast sample in reading comprehension and sentence complexity. Multiple regression analyses identified five variables (i.e., geographic region, age, mean length of utterance in morphemes, reading fluency, and phonological awareness) that accounted for 31% of the variance of children's DD-with geographic region emerging as the strongest predictor. Conclusions As in previous studies, the current study found an inverse relationship between DD and several literacy measures. Importantly, geographic region emerged as a strong predictor of DD. This finding highlights the need for a further study that goes beyond the mere description of relationships to comparing geographic regions and specifically focusing on racial composition, poverty, and school success measures through direct data collection.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google