Loading...
International journal of environmental research and public health2020May06Vol.17issue(9)

心理測定特性と測定不変性心理的ニーズスケールの中国語版の教師のためのスケールスケール

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

教師の心理的ニーズはニーズの満足度の観点から評価されていますが、教師の必要性は研究不足です。この研究は、教師向けの心理的ニーズ(PNT)スケールの中国版を開発し、グループ間でその心理測定特性と測定不変性の両方を評価しました。スケールの心理測定基準を評価し、内部信頼性、テスト再テストの信頼性、収束的で分岐した有効性、モデルの適合度の満足のいくレベルを備えています。元のPNTスケールから翻訳された1つのアイテムは、クロスロードのために削除されました。基準の妥当性が確立され、燃え尽き症候群の要因(感情的な疲労)のためにR2 = 0.54がありました。測定不変性は、性別、指導の勾配、および位置の要因に関する確認因子分析を使用して確立されました。評価された教師は、自律性と関連性の阻止と比較して、より高いレベルの能力を妨害したことを実証しましたが、以前の研究と比較して全体的に高いレベルの阻止。男性は、女性や中等学校の教師と比較して、小学校の教師と比較してより高いレベルの関連性の阻止を報告したと比較して、より高いレベルの自律性と能力の阻止を報告しました。開発されたスケールは、教師の心理的ニーズの妨害を評価する際の貴重なツールとして機能します。これは、教師と学生のメンタルヘルスとパフォーマンスに大きな影響を与える可能性があります。

教師の心理的ニーズはニーズの満足度の観点から評価されていますが、教師の必要性は研究不足です。この研究は、教師向けの心理的ニーズ(PNT)スケールの中国版を開発し、グループ間でその心理測定特性と測定不変性の両方を評価しました。スケールの心理測定基準を評価し、内部信頼性、テスト再テストの信頼性、収束的で分岐した有効性、モデルの適合度の満足のいくレベルを備えています。元のPNTスケールから翻訳された1つのアイテムは、クロスロードのために削除されました。基準の妥当性が確立され、燃え尽き症候群の要因(感情的な疲労)のためにR2 = 0.54がありました。測定不変性は、性別、指導の勾配、および位置の要因に関する確認因子分析を使用して確立されました。評価された教師は、自律性と関連性の阻止と比較して、より高いレベルの能力を妨害したことを実証しましたが、以前の研究と比較して全体的に高いレベルの阻止。男性は、女性や中等学校の教師と比較して、小学校の教師と比較してより高いレベルの関連性の阻止を報告したと比較して、より高いレベルの自律性と能力の阻止を報告しました。開発されたスケールは、教師の心理的ニーズの妨害を評価する際の貴重なツールとして機能します。これは、教師と学生のメンタルヘルスとパフォーマンスに大きな影響を与える可能性があります。

While teachers' psychological needs have been evaluated in terms of need satisfaction, need thwarting of teachers is under-researched. This study developed a Chinese version of a Psychological Need Thwarting (PNT) scale for teachers and evaluated both its psychometric properties and measurement invariance across groups. Psychometric criteria for the scale were evaluated, with satisfactory levels of internal reliability, test-retest reliability, convergent and divergent validities, and model goodness-of-fit. One item translated from the original PNT scale was removed due to cross-loading. Criterion validity was established, with R2 = 0.54 for the factor of burnout (emotional exhaustion). Measurement invariance was established using confirmatory factor analysis for the factors of gender, grade of instruction, and position. The teachers evaluated demonstrated higher levels of competence thwarting, as compared to autonomy and relatedness thwarting, but overall higher levels of thwarting as compared to previous research. Males reported higher levels of autonomy and competence thwarting as compared to females and secondary school teachers reported higher levels of relatedness thwarting as compared to primary school teachers. The developed scale can serve as a valuable tool in evaluating the thwarting of teachers' psychological needs, an issue which can profoundly impact teachers' and students' mental health and performance.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google