Loading...
BMC health services research2020May11Vol.20issue(1)

病院薬剤師は、利用可能な健康リテラシー評価ツールと患者教育に組み込まれるための彼らの認識されている障壁を理解する - 調査研究

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:健康リテラシーが低い患者は、健康の結果につながる薬を理解するのが難しい経験を経験します。薬剤師は、これらの患者を特定できるように、正式な評価ツールを使用する必要があるため、患者教育をより適切に調整できるようにする必要があります。この研究の目的は、病院の薬剤師が健康リテラシーを理解し、教育モジュールの完了前後のスクリーニングとカウンセリング戦略の使用を理解し、病院の薬剤師が健康リテラシーツールを使用するのを妨げると認識している障壁を特定することでした。 方法:3つの保健当局の薬剤師が事前調査を管理し、その後、オンラインの11分の教育ビデオへのアクセスを与えられました。1ヶ月後に記事後に配布されました。記述統計を使用して、PreとPost Responseの間で比較された調査応答を定量化しました。主な結果尺度は、薬剤師の健康リテラシーに対する理解と、健康リテラシーに関連する現在の実践でした。 結果:事前調査には131人の回答者、39人の回答者がいました。モジュール以前の調査では、薬剤師の84%が健康リテラシーが何であるかを理解していると感じていましたが、現在、健康リテラシーの状態について患者を評価している患者は53%で、40%が低健康リテラシー患者で使用する戦略を認識していました。時間の不足(74%)は、患者の健康リテラシーを評価する際の最大の障壁でした。モジュール後の調査では、87%が健康リテラシーが何であるかを理解し、64%が健康リテラシーの状態評価を臨床診療に組み込んだと感じました。教育モジュールは、回答者の74%の臨床診療に役立ちました。 結論:健康リテラシーは患者の薬を遵守する能力に影響を与える可能性があるため、薬剤師が患者でこれを評価することが重要です。薬剤師は健康リテラシーの高度な理解を自己報告しましたが、患者の健康リテラシーの状態を定期的に評価しておらず、低リテラシー患者にどのような戦略を使用するかを認識していません。

背景:健康リテラシーが低い患者は、健康の結果につながる薬を理解するのが難しい経験を経験します。薬剤師は、これらの患者を特定できるように、正式な評価ツールを使用する必要があるため、患者教育をより適切に調整できるようにする必要があります。この研究の目的は、病院の薬剤師が健康リテラシーを理解し、教育モジュールの完了前後のスクリーニングとカウンセリング戦略の使用を理解し、病院の薬剤師が健康リテラシーツールを使用するのを妨げると認識している障壁を特定することでした。 方法:3つの保健当局の薬剤師が事前調査を管理し、その後、オンラインの11分の教育ビデオへのアクセスを与えられました。1ヶ月後に記事後に配布されました。記述統計を使用して、PreとPost Responseの間で比較された調査応答を定量化しました。主な結果尺度は、薬剤師の健康リテラシーに対する理解と、健康リテラシーに関連する現在の実践でした。 結果:事前調査には131人の回答者、39人の回答者がいました。モジュール以前の調査では、薬剤師の84%が健康リテラシーが何であるかを理解していると感じていましたが、現在、健康リテラシーの状態について患者を評価している患者は53%で、40%が低健康リテラシー患者で使用する戦略を認識していました。時間の不足(74%)は、患者の健康リテラシーを評価する際の最大の障壁でした。モジュール後の調査では、87%が健康リテラシーが何であるかを理解し、64%が健康リテラシーの状態評価を臨床診療に組み込んだと感じました。教育モジュールは、回答者の74%の臨床診療に役立ちました。 結論:健康リテラシーは患者の薬を遵守する能力に影響を与える可能性があるため、薬剤師が患者でこれを評価することが重要です。薬剤師は健康リテラシーの高度な理解を自己報告しましたが、患者の健康リテラシーの状態を定期的に評価しておらず、低リテラシー患者にどのような戦略を使用するかを認識していません。

BACKGROUND: Patients with low health literacy experience difficulty in understanding their medications leading to worse health outcomes. Pharmacists need to use formal assessment tools to be able to identify these patients, so they can better tailor their patient education. The objective of the study was to characterize hospital pharmacists understanding of health literacy and their use of screening and counselling strategies before and after completion of an educational module and to identify barriers that hospital pharmacists perceive to exist that prevent them from using health literacy tools. METHODS: Pharmacists in three health authorities were administered a pre-survey and then given access to an online 11 min educational video. The post-survey was distributed 1 month later. Descriptive statistics were used to quantify survey responses with comparisons made between pre and post responses. The main outcome measure was pharmacists' understanding of health literacy and their current practice related to health literacy. RESULTS: There were 131 respondents for the pre-survey and 39 for the post-survey. In the pre-module survey, 84% of pharmacists felt they understood what health literacy was, but only 53% currently assessed patients for their health literacy status and 40% were aware of what strategies to use in low health literacy patients. Lack of time (74%) was the biggest barrier in assessing patients' health literacy. In the post-module survey, 87% felt they understood what health literacy was and 64% incorporated health literacy status evaluation into their clinical practice. The educational module was helpful to the clinical practice of 74% of respondents. CONCLUSION: As health literacy can affect a patient's ability to adhere to their medications it is important for pharmacists to assess this in their patients. While pharmacists self-reported a high degree of understanding of health literacy, they are not regularly assessing their patients' health literacy status and are unaware of what strategies to use for low literacy patients.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google