Loading...
Journal of psycholinguistic research2020Jun01Vol.49issue(3)

読書困難のある子どもたちの眼球運動パターン、認知負荷、読解力の関係

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

読書障害のある子供(RD)は、執行機能(EF)の課題を共有しています。神経生物学的相関は、これらの読者の間で読書中にEFの課題の証拠を提供しますが、オンライン認知負荷検出メカニズムはまだ開発されていません。それにもかかわらず、眼球運動トラッキングは、読書パターン(瞳孔拡張、固定)のオンラインデータを提供でき、実際、読書中のRDの子供の非定型視力パターンが文書化されています。典型的な読者と比較して、RDの子供の読書中の認知負荷の増加に関連する眼球運動パターンを特定するために、8〜12歳の英語を話す子供の眼球運動は、難易度(意味をなさない文章、意味のない文章)と正しく正しい反応を比較した文章を読む際に記録されました。RDの子どもたちは、意味をなさない文章を読むときよりも意味のある文章を読むとき、そして典型的な読者と比較して誤って読むときよりも、より大きな瞳孔拡張を示しました。文を正しく読むときのRDの子供の瞳孔拡張の増加は、音韻認識能力と正の相関がありました。より高い音韻認識と読書能力は、正しい読書中にRDの子供のみの瞳孔拡張の増加に関連していました。これは、より重い認知負荷に関連しています。結果は、RDの子供の固定パターンの変化の伝統的な発見に加えて、読書中の瞳孔拡張の増加がこの集団間のEFの課題を反映している可能性があることを示唆しています。これらの発見は、固定と瞳孔拡張パターンに基づいて、RDの子供にオンライン書面による資料を適応させるために使用できます。

読書障害のある子供(RD)は、執行機能(EF)の課題を共有しています。神経生物学的相関は、これらの読者の間で読書中にEFの課題の証拠を提供しますが、オンライン認知負荷検出メカニズムはまだ開発されていません。それにもかかわらず、眼球運動トラッキングは、読書パターン(瞳孔拡張、固定)のオンラインデータを提供でき、実際、読書中のRDの子供の非定型視力パターンが文書化されています。典型的な読者と比較して、RDの子供の読書中の認知負荷の増加に関連する眼球運動パターンを特定するために、8〜12歳の英語を話す子供の眼球運動は、難易度(意味をなさない文章、意味のない文章)と正しく正しい反応を比較した文章を読む際に記録されました。RDの子どもたちは、意味をなさない文章を読むときよりも意味のある文章を読むとき、そして典型的な読者と比較して誤って読むときよりも、より大きな瞳孔拡張を示しました。文を正しく読むときのRDの子供の瞳孔拡張の増加は、音韻認識能力と正の相関がありました。より高い音韻認識と読書能力は、正しい読書中にRDの子供のみの瞳孔拡張の増加に関連していました。これは、より重い認知負荷に関連しています。結果は、RDの子供の固定パターンの変化の伝統的な発見に加えて、読書中の瞳孔拡張の増加がこの集団間のEFの課題を反映している可能性があることを示唆しています。これらの発見は、固定と瞳孔拡張パターンに基づいて、RDの子供にオンライン書面による資料を適応させるために使用できます。

Children with reading difficulties (RD) share challenges in executive functions (EF). Neurobiological correlates provide evidence for EF challenges during reading among these readers, but an online cognitive load detection mechanism has yet to be developed. Nevertheless, eye-movement tracking can provide online data of reading patterns (pupil dilation, fixations) and, indeed, atypical eye-movement patterns of children with RD during reading have been documented. To identify eye-movement patterns related to increased cognitive load during reading in children with RD compared to typical readers, eye movements of 8-12-year-old English-speaking children were recorded during their reading of sentences with increasing difficulty (sentences that make sense, then sentences that do not make sense) and comparing incorrect and correct responses. Children with RD demonstrated greater pupil dilation when reading sentences that make sense than when reading sentences that do not make sense and also when reading incorrectly, compared to typical readers. Increased pupil dilation in children with RD when reading sentences correctly was positively correlated with phonological awareness capabilities. Higher phonological awareness and reading abilities were related to increased pupil dilation only in children with RD during correct reading, which is related to a heavier cognitive load. Results suggest that in addition to traditional findings of altered fixation patterns in children with RD, increased pupil dilation during reading may reflect EF challenges among this population. These findings can potentially be used to adapt online written materials for children with RD based on their fixation and pupil dilation patterns.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google