Loading...
Bulletin of mathematical biology2020May12Vol.82issue(5)

私たちの会費の支払い:数学生物学教育の進化における専門社会の役割

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

数学生物学教育は、数学生物学の学術的研究のための重要な基礎基盤を提供します。専門団体は、資金調達、人前で話す機会、ウェブプレゼンス、出版、ワークショップ、賞品、カリキュラムのデザインについて議論する機会、学者のコミュニティ間の持続的なコミュニケーションの支援を議論する機会を通じて、そのような教育努力を支援します。このようなプログラムは、数学生物学における研究と教育活動の範囲と可視性の広範な拡大にとって重要でした。過去と現在の複数の社会にわたって、これらの取り組みをレビューします。数学生物学会(SMB)、生物学および生態学研究と研究(ビール)、アメリカ数学協会(MAA)、産業および産業協会のシンポジウムApplied Mathematics(SIAM)。次に、専門社会がすべてのレベルで数学生物学者の支持者およびコミュニティビルダーとして役立つ方法を提案し、教育はキャリアを通じて継続し、新しい世代の学生を教育することの価値を強調していることに注目します。私たちの提案には、バイオマス教育に関連するデータの収集と普及が含まれます。メンタリングシステムと研究コミュニティの開発と維持。数学的生物学における教育努力のインセンティブと可視性を提供します。

数学生物学教育は、数学生物学の学術的研究のための重要な基礎基盤を提供します。専門団体は、資金調達、人前で話す機会、ウェブプレゼンス、出版、ワークショップ、賞品、カリキュラムのデザインについて議論する機会、学者のコミュニティ間の持続的なコミュニケーションの支援を議論する機会を通じて、そのような教育努力を支援します。このようなプログラムは、数学生物学における研究と教育活動の範囲と可視性の広範な拡大にとって重要でした。過去と現在の複数の社会にわたって、これらの取り組みをレビューします。数学生物学会(SMB)、生物学および生態学研究と研究(ビール)、アメリカ数学協会(MAA)、産業および産業協会のシンポジウムApplied Mathematics(SIAM)。次に、専門社会がすべてのレベルで数学生物学者の支持者およびコミュニティビルダーとして役立つ方法を提案し、教育はキャリアを通じて継続し、新しい世代の学生を教育することの価値を強調していることに注目します。私たちの提案には、バイオマス教育に関連するデータの収集と普及が含まれます。メンタリングシステムと研究コミュニティの開発と維持。数学的生物学における教育努力のインセンティブと可視性を提供します。

Mathematical biology education provides key foundational underpinnings for the scholarly work of mathematical biology. Professional societies support such education efforts via funding, public speaking opportunities, Web presence, publishing, workshops, prizes, opportunities to discuss curriculum design, and support of mentorship and other means of sustained communication among communities of scholars. Such programs have been critical to the broad expansion of the range and visibility of research and educational activities in mathematical biology. We review these efforts, past and present, across multiple societies-the Society for Mathematical Biology (SMB), the Symposium on Biomathematics and Ecology Education and Research (BEER), the Mathematical Association of America (MAA), and the Society for Industrial and Applied Mathematics (SIAM). We then proceed to suggest ways that professional societies can serve as advocates and community builders for mathematical biologists at all levels, noting that education continues throughout a career and also emphasizing the value of educating new generations of students. Our suggestions include collecting and disseminating data related to biomath education; developing and maintaining mentoring systems and research communities; and providing incentives and visibility for educational efforts within mathematical biology.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google