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Health education & behavior : the official publication of the Society for Public Health Education2020Jun01Vol.47issue(3)

エンゲージフォーエクイティ:コミュニティベースの参加型研究とコミュニティに関与した研究の実践と結果の長期的な研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

コミュニティベースの参加研究(CBPR)とコミュニティに関与した研究は、不平等を減らすための有効性のために健康教育、公衆衛生、その他の健康と社会科学における価値のある研究アプローチとして、過去25年間に確立されてきました。初期の文献は、パートナーの原則とプロセスに焦点を当てていましたが、過去10年以内に、個々の研究と体系的なレビューは、コミュニティのサポートとエンパワーメント、持続的なパートナーシップ、健康的な行動、政策の変更、および健康改善の結果をますます文書化しています。研究と健康の結果に焦点を当てたにもかかわらず、科学は実践の背後に遅れをとっています。結果をもたらすCBPRパートナーシング経路はほとんど理解されておらず、ベストプラクティスを文書化する研究はほとんどありません。2006年以来、ニューメキシコ大学ワシントン大学先住民のウェルネス研究所と全国のパートナーとの参加型研究センターは、科学のこのギャップを埋めるための標的調査に従事しています。国立衛生研究所の資金調達の3つの段階にまたがる私たちの調査は、どのパートナーシップ慣行がどのコンテキストと条件が健康、研究、コミュニティの成果に貢献する能力を持っているかを特定しようとしました。この記事では、現在の助成金の研究設計、その歴史、社会正義の原則、理論的基盤、測定、介入ツールとリソースなど、公平性のために従事し、中間範囲の変化理論としての集団的エンパワーメントに関する予備的な調査結果を紹介します。私たちは、学んだ教訓と、内部のパワーシェアリングと健康と社会の公平性の成果に到達する能力を強化するための集団反射的実践に従事するパートナーシップの推奨事項で終わります。

コミュニティベースの参加研究(CBPR)とコミュニティに関与した研究は、不平等を減らすための有効性のために健康教育、公衆衛生、その他の健康と社会科学における価値のある研究アプローチとして、過去25年間に確立されてきました。初期の文献は、パートナーの原則とプロセスに焦点を当てていましたが、過去10年以内に、個々の研究と体系的なレビューは、コミュニティのサポートとエンパワーメント、持続的なパートナーシップ、健康的な行動、政策の変更、および健康改善の結果をますます文書化しています。研究と健康の結果に焦点を当てたにもかかわらず、科学は実践の背後に遅れをとっています。結果をもたらすCBPRパートナーシング経路はほとんど理解されておらず、ベストプラクティスを文書化する研究はほとんどありません。2006年以来、ニューメキシコ大学ワシントン大学先住民のウェルネス研究所と全国のパートナーとの参加型研究センターは、科学のこのギャップを埋めるための標的調査に従事しています。国立衛生研究所の資金調達の3つの段階にまたがる私たちの調査は、どのパートナーシップ慣行がどのコンテキストと条件が健康、研究、コミュニティの成果に貢献する能力を持っているかを特定しようとしました。この記事では、現在の助成金の研究設計、その歴史、社会正義の原則、理論的基盤、測定、介入ツールとリソースなど、公平性のために従事し、中間範囲の変化理論としての集団的エンパワーメントに関する予備的な調査結果を紹介します。私たちは、学んだ教訓と、内部のパワーシェアリングと健康と社会の公平性の成果に到達する能力を強化するための集団反射的実践に従事するパートナーシップの推奨事項で終わります。

Community-based participatory research (CBPR) and community-engaged research have been established in the past 25 years as valued research approaches within health education, public health, and other health and social sciences for their effectiveness in reducing inequities. While early literature focused on partnering principles and processes, within the past decade, individual studies, as well as systematic reviews, have increasingly documented outcomes in community support and empowerment, sustained partnerships, healthier behaviors, policy changes, and health improvements. Despite enhanced focus on research and health outcomes, the science lags behind the practice. CBPR partnering pathways that result in outcomes remain little understood, with few studies documenting best practices. Since 2006, the University of New Mexico Center for Participatory Research with the University of Washington's Indigenous Wellness Research Institute and partners across the country has engaged in targeted investigations to fill this gap in the science. Our inquiry, spanning three stages of National Institutes of Health funding, has sought to identify which partnering practices, under which contexts and conditions, have capacity to contribute to health, research, and community outcomes. This article presents the research design of our current grant, Engage for Equity, including its history, social justice principles, theoretical bases, measures, intervention tools and resources, and preliminary findings about collective empowerment as our middle range theory of change. We end with lessons learned and recommendations for partnerships to engage in collective reflexive practice to strengthen internal power-sharing and capacity to reach health and social equity outcomes.

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