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The Lancet. Global health2020Jun01Vol.8issue(6)

ラテンアメリカ地域の道路交通による死亡、怪我、公衆衛生負担に対する車両の安全設計の影響:モデリング研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

背景:2020年までに世界的な交通による死亡を半減することを目的とした持続可能な開発目標(SDG)は、ほとんどの低所得および中所得国(LMIC)によって満たされません。ラテンアメリカとカリブ海(LAC)地域では、他の健康領域での進歩が強いにもかかわらず、交通による死亡は高レベルで安定したままでした。LACにおける交通安全介入の影響を評価し、この地域で車両の設計の改善がもたらす利点を推定しました。 方法:2018年10月に行われた研究では、反事実分析を使用して、LAC諸国で8つの実証済みの車両安全技術がより広く利用可能になった場合、死亡と障害調整寿命の減少(DALYS)を評価しました。(1)交通量の国レベルの発生率、(2)体系的な文献レビューによる技術の有効性、(3)自動車安全技術の有病率、および(4)すべての車が救われ、dalyが回避した命を救う命を救うこれらのテクノロジーがありました。結果の感度を代替モデリングの仮定に報告することにより、推定値の不確実性を特徴づけました。 調査結果:Antilock-Brakeシステムを含む電子安定性制御の可用性の向上は、LAC地域で最大の利益をもたらし、19.4%と推定されます(感度分析範囲8・6-31・1)死亡量が少なく、17・0%(5・7-29・2)DALYSが少ない。シートベルトの使用を増やすと、死亡が12・1%(9・1-15・5)およびDALYSが12・6%(9・4-16・3)減少します。サイドインパクトの最適化により、死亡者が6月(3・1-6・5)が少なくなり、車両のフロントエンド設計の改善により、死亡者が6・0%(2・2-10・4)が少なくなります。。この地域での改善された車両設計の全体的な効果は、死亡者が28・1%(12・8-39・2)少なくなり、29・1%(13・5-39・8)が少なくなります。エアバッグ(フロントとサイド)、サイドドアビーム、サイド構造とパディングなど、モデル化されたその他の安全技術には、利点が小さくなります。 解釈:LMICで実績のある車両安全技術の使用を規制し、奨励することは、2030年のSDGアジェンダで優先順位を付ける必要があります。 資金調達:アメリカ間開発銀行。

背景:2020年までに世界的な交通による死亡を半減することを目的とした持続可能な開発目標(SDG)は、ほとんどの低所得および中所得国(LMIC)によって満たされません。ラテンアメリカとカリブ海(LAC)地域では、他の健康領域での進歩が強いにもかかわらず、交通による死亡は高レベルで安定したままでした。LACにおける交通安全介入の影響を評価し、この地域で車両の設計の改善がもたらす利点を推定しました。 方法:2018年10月に行われた研究では、反事実分析を使用して、LAC諸国で8つの実証済みの車両安全技術がより広く利用可能になった場合、死亡と障害調整寿命の減少(DALYS)を評価しました。(1)交通量の国レベルの発生率、(2)体系的な文献レビューによる技術の有効性、(3)自動車安全技術の有病率、および(4)すべての車が救われ、dalyが回避した命を救う命を救うこれらのテクノロジーがありました。結果の感度を代替モデリングの仮定に報告することにより、推定値の不確実性を特徴づけました。 調査結果:Antilock-Brakeシステムを含む電子安定性制御の可用性の向上は、LAC地域で最大の利益をもたらし、19.4%と推定されます(感度分析範囲8・6-31・1)死亡量が少なく、17・0%(5・7-29・2)DALYSが少ない。シートベルトの使用を増やすと、死亡が12・1%(9・1-15・5)およびDALYSが12・6%(9・4-16・3)減少します。サイドインパクトの最適化により、死亡者が6月(3・1-6・5)が少なくなり、車両のフロントエンド設計の改善により、死亡者が6・0%(2・2-10・4)が少なくなります。。この地域での改善された車両設計の全体的な効果は、死亡者が28・1%(12・8-39・2)少なくなり、29・1%(13・5-39・8)が少なくなります。エアバッグ(フロントとサイド)、サイドドアビーム、サイド構造とパディングなど、モデル化されたその他の安全技術には、利点が小さくなります。 解釈:LMICで実績のある車両安全技術の使用を規制し、奨励することは、2030年のSDGアジェンダで優先順位を付ける必要があります。 資金調達:アメリカ間開発銀行。

BACKGROUND: The Sustainable Development Goals (SDGs), which aim to halve global traffic deaths by 2020, will not be met by most low-income and middle-income countries (LMICs). In Latin America and the Caribbean (LAC) region, traffic deaths have remained stable at a high-level despite strong progress in other health domains. We evaluated the effects of road safety interventions in LAC and estimated the benefits that vehicle design improvements would have in this region. METHODS: In our study done in October, 2018, we used a counterfactual analysis to assess the reduction in deaths and disability-adjusted life years (DALYs) lost if eight proven vehicle safety technologies were made more widely available in LAC countries. We estimated: (1) country-level incidence of traffic injuries, (2) the effectiveness of technologies through a systematic literature review, (3) the prevalence of car safety technologies, and (4) the lives saved and DALYs averted if all cars had these technologies. We characterised uncertainty in estimates by reporting the sensitivity of the results to alternative modelling assumptions. FINDINGS: Increasing availability of electronic stability control, which includes antilock-brake systems, would have the largest benefits in the LAC region, estimated at 19·4% (sensitivity analysis range 8·6-31·1) fewer deaths and 17·0% (5·7-29·2) fewer DALYs. Increasing use of seatbelts would reduce deaths by 12·1% (9·1-15·5) and DALYs by 12·6% (9·4-16·3). Optimisation for side-impacts would result in 6·3% (3·1-6·5) fewer deaths, and improvements to vehicle front-end design would result in 6·0% (2·2-10·4) fewer deaths. The overall effect of improved vehicle design in the region would be 28·1% (12·8-39·2) fewer deaths, and 29·1% (13·5-39·8) fewer DALYs. Other safety technologies modelled, including airbag (front and side), side door beam, and side structure and padding, have smaller benefits. INTERPRETATION: Regulating and encouraging the use of proven vehicle safety technologies in LMICs would have large gains and needs to be prioritised in the SDG agenda for 2030. FUNDING: Inter-American Development Bank.

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