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Bundesgesundheitsblatt, Gesundheitsforschung, Gesundheitsschutz2020Jun01Vol.63issue(6)

[予防と健康増進へのゲームベースのアプローチ:深刻なゲームとゲーミフィケーション]

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

デジタルゲームベースのアプローチは、健康関連の情報を促進したり、健康行動の変化を促進するために、予防と健康増進の分野で使用できます。最も関連性の高い2つのゲームアプローチは、「深刻なゲーム」(深刻な背景を持つゲーム)と「ゲーミフィケーション」(Nongameコンテキストでのゲーム型要素の適用)です。深刻なゲームという用語は、健康問題などの深刻なコンテンツを伝えるために使用されるゲームを説明するために使用されます。ゲーミフィケーションは、ポイント、リーダーボード、賞、プロフィールデザイン、チームイベントなどのゲーム設計要素を使用して、学習環境などのモチベーションとパフォーマンスを向上させます。この物語の記事では、行動と研究の状況のモードと、予防と健康増進における遊び心のあるアプリケーションの利点と欠点を検証し、これらのアプリケーションのいくつかを例示しています。特に、到達が困難で無関心なターゲットグループの場合、彼らの生活環境への直接的なつながりを確立することができます。医療専門家の仕事とトレーニングにおける遊び心のあるアプローチの効果的な使用の基礎は、ゲームの媒体にすでに高いレベルの精通性であり、ゲームはモチベーションを高めるための基本的な心理的ニーズに直接対処しています。

デジタルゲームベースのアプローチは、健康関連の情報を促進したり、健康行動の変化を促進するために、予防と健康増進の分野で使用できます。最も関連性の高い2つのゲームアプローチは、「深刻なゲーム」(深刻な背景を持つゲーム)と「ゲーミフィケーション」(Nongameコンテキストでのゲーム型要素の適用)です。深刻なゲームという用語は、健康問題などの深刻なコンテンツを伝えるために使用されるゲームを説明するために使用されます。ゲーミフィケーションは、ポイント、リーダーボード、賞、プロフィールデザイン、チームイベントなどのゲーム設計要素を使用して、学習環境などのモチベーションとパフォーマンスを向上させます。この物語の記事では、行動と研究の状況のモードと、予防と健康増進における遊び心のあるアプリケーションの利点と欠点を検証し、これらのアプリケーションのいくつかを例示しています。特に、到達が困難で無関心なターゲットグループの場合、彼らの生活環境への直接的なつながりを確立することができます。医療専門家の仕事とトレーニングにおける遊び心のあるアプローチの効果的な使用の基礎は、ゲームの媒体にすでに高いレベルの精通性であり、ゲームはモチベーションを高めるための基本的な心理的ニーズに直接対処しています。

Digital game-based approaches can be used in the field of prevention and health promotion, for example to promote health-related information or to foster health behavior change. The two most relevant game approaches are "serious games" (games with a serious background) and "gamification" (the application of game-typical elements in nongame contexts). The term serious games is used to describe games that are used to convey serious content, such as health issues. Gamification uses game-design elements such as points, leaderboards, awards, profile design, and team events to increase motivation and performance, for example in learning environments. This narrative article examines the mode of action and study situation as well as the advantages and disadvantages of playful applications in prevention and health promotion and exemplifies some of these applications.Serious games and gamification show great potential in prevention and health promotion. Especially in the case of target groups that are difficult to reach and disinterested, a direct connection to their living environment can be established. The foundations for the effective use of playful approaches in the work and training of health professionals are their already high level of familiarity with the medium of games and that games directly address the basic psychological needs to increase motivation.

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