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Journal of ultrasound in medicine : official journal of the American Institute of Ultrasound in Medicine2020Dec01Vol.39issue(12)

経膣超音波による尿管の視覚化:学習曲線研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:婦人科の外科フェローの学習曲線(つまり、トレーニング中)を評価して、尿管をリアルタイムで適切に識別し、同時に経膣超音波(TVUS)試験を実行および解釈します。 方法:2017年12月から2018年12月まで、オーストラリアのシドニーの2つのセンターで行われた前向き研究を実施しました。150の所定の試験が計画されました。TVUS試験は、研究参照標準(婦人科の専門家)によって実施されました。その後、フェローは、患者の臨床履歴と参照標準的な調査結果に盲目にされているため、両側尿管を特定するために集中的なコンポーネントを実行しました。フェローのそれぞれの評価が完了した後、即時のフィードバックと実践的な教育が提供されました。能力を獲得するために必要なスキャンの数を評価するために、学習曲線の累積合計テストが使用されました。 結果:145人の患者に対して合計150の検査が行われました。1人の患者には単一の尿管があり、1人の患者には水溝の証拠がありました。両側尿管識別の学習曲線の累積合計テストでは、F1が50 TVUS試験で能力に達していないのに対し、F2とF3はそれぞれ能力に達するために41と31のTVUS試験を必要としました。 結論:このトピックに関する他の研究に反して、この研究は、外科フェローが二国間尿管のTVUS識別を学ぶことは実行可能であるが、すべてのフェローが事前定義された数のスキャンに基づいてプログラム中に能力に達するわけではないことを示唆しています。私たちは、尿管を特定するために私たちを学ぶ際に、個別のコンピテンシーベースの医学教育モデルを提唱しています。

目的:婦人科の外科フェローの学習曲線(つまり、トレーニング中)を評価して、尿管をリアルタイムで適切に識別し、同時に経膣超音波(TVUS)試験を実行および解釈します。 方法:2017年12月から2018年12月まで、オーストラリアのシドニーの2つのセンターで行われた前向き研究を実施しました。150の所定の試験が計画されました。TVUS試験は、研究参照標準(婦人科の専門家)によって実施されました。その後、フェローは、患者の臨床履歴と参照標準的な調査結果に盲目にされているため、両側尿管を特定するために集中的なコンポーネントを実行しました。フェローのそれぞれの評価が完了した後、即時のフィードバックと実践的な教育が提供されました。能力を獲得するために必要なスキャンの数を評価するために、学習曲線の累積合計テストが使用されました。 結果:145人の患者に対して合計150の検査が行われました。1人の患者には単一の尿管があり、1人の患者には水溝の証拠がありました。両側尿管識別の学習曲線の累積合計テストでは、F1が50 TVUS試験で能力に達していないのに対し、F2とF3はそれぞれ能力に達するために41と31のTVUS試験を必要としました。 結論:このトピックに関する他の研究に反して、この研究は、外科フェローが二国間尿管のTVUS識別を学ぶことは実行可能であるが、すべてのフェローが事前定義された数のスキャンに基づいてプログラム中に能力に達するわけではないことを示唆しています。私たちは、尿管を特定するために私たちを学ぶ際に、個別のコンピテンシーベースの医学教育モデルを提唱しています。

OBJECTIVES: To evaluate the learning curve of gynecologic surgical fellows (ie, in training) to properly identify the ureters in real time while simultaneously performing and interpreting transvaginal ultrasound (TVUS) examinations. METHODS: We performed a prospective study, which took place at 2 centers in Sydney, Australia, from December 2017 to December 2018. Three fellows (F1-F3), of varying prestudy ultrasound (US) experience, were recruited to participate. One hundred fifty predetermined examinations were planned. A TVUS examination was performed by the study reference standard (an expert in gynecologic US). Subsequently, the fellows performed a focused component to identify bilateral ureters, having been blinded to the patient's clinical history and reference standard findings. Immediate feedback and hands-on teaching were provided after each of the fellow's evaluations were complete. To evaluate the number of scans needed to gain competency, the cumulative summation test for the learning curve was used. RESULTS: A total of 150 examinations were performed on 145 patients. One patient had a single ureter, and 1 patient had US evidence of hydroureter. The cumulative summation test for the learning curve for bilateral ureter identification showed that F1 did not reach competency by 50 TVUS examinations, whereas F2 and F3 required 41 and 31 TVUS examinations to reach competency, respectively. CONCLUSIONS: Contrary to other studies on the topic, this study suggests that although it is feasible for surgical fellows to learn TVUS identification of bilateral ureters, not all fellows can reach competency during a program based on a predefined number of scans. We advocate for an individualized, competency-based medical education model in learning US for identifying the ureters.

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