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背景:2017年、私たちのチームは、身体活動レベルでの巨大なエクササイズボードゲームと、養護施設の住民の間でより幅広い身体的および心理的結果の有望な結果を強調しました。ただし、このゲームのいくつかの改善は、老人ホームに適したものになり、エクササイズの面でより挑戦的にするために必要でした。したがって、私たちは巨大なエクササイズボードゲームの新しいバージョンであるGamotionを開発することにしました。 目的:このパイロット研究の主な目的は、養護施設の住民の身体能力に対するガモーションの影響を評価することでした。二次的な目的は、この人口の動機付けと生活の質に対するガモーションの影響を評価することでした。 方法:2つの同等の養護施設で1か月のパイロット介入研究が実施されました。インクルージョン基準を満たす11人の参加者が、ある老人ホームでの介入に参加しましたが、10人の参加者が他の機関の対照群に割り当てられました。Gamotionは、参加者が強度、柔軟性、バランス、持久力の活動を実行する必要がありました。運動専門家によって提供される支援は、自己決定理論に基づいた自律指向のアプローチでの介入中に徐々に減少しました。物理能力(つまり、ティネッティテストを使用した転倒リスク、タイミングアップアンドゴーテスト(TUG)を使用したダイナミックバランス(TUG); SPPBテストを使用した物理的能力、ジャマルダイナモメーターを使用したグリップ強度;マイクロフェット2を使用した等尺性下肢筋力、およびMocometrixを使用したウォーキングの定量的評価)、モチベーション(I.E. Eats Used Used Used ead edied and in theed in feats in ead in fied feats in a a a a a at-fied reging in ead in fied in fead(ベースラインと介入の終わりに。双方向の繰り返し分散分析(ANOVA)を使用して、時間*グループ(介入対対照群)効果を評価しました。すべての分析は年齢で調整され、ベースラインの2つのグループ間で大幅に異なりました。 結果:介入期間中、実験グループは、Tinettiスコア(P <0.0001)、TUG(P = 0.02)、SPPB(P <0.0001)、膝伸筋強度(P = 0.04)、グリップ強度(P = 0.02)、SELSMETRYのシンメトリー(P = 0.04)、EQ-CE-5D(P = 0.04)、EQ-5D(P = 0.04)、GRIP強度(P = 0.02)、EQ-5D(P = 0.02)の大幅な改善を示しました。アクティビティ:P <0.0001)および対照群と比較した固有の動機(p = 0.02)。他のパラメーターについては、有意な改善は実証されていません。 結論:これらの有望な結果は、特定の制限(例えば、サンプルサイズが小さい、盲目的評価なし)のために注意して解釈する必要があります。養護施設のガモーションの長期的な有効性を確認および評価するには、さらなる調査が必要です。
背景:2017年、私たちのチームは、身体活動レベルでの巨大なエクササイズボードゲームと、養護施設の住民の間でより幅広い身体的および心理的結果の有望な結果を強調しました。ただし、このゲームのいくつかの改善は、老人ホームに適したものになり、エクササイズの面でより挑戦的にするために必要でした。したがって、私たちは巨大なエクササイズボードゲームの新しいバージョンであるGamotionを開発することにしました。 目的:このパイロット研究の主な目的は、養護施設の住民の身体能力に対するガモーションの影響を評価することでした。二次的な目的は、この人口の動機付けと生活の質に対するガモーションの影響を評価することでした。 方法:2つの同等の養護施設で1か月のパイロット介入研究が実施されました。インクルージョン基準を満たす11人の参加者が、ある老人ホームでの介入に参加しましたが、10人の参加者が他の機関の対照群に割り当てられました。Gamotionは、参加者が強度、柔軟性、バランス、持久力の活動を実行する必要がありました。運動専門家によって提供される支援は、自己決定理論に基づいた自律指向のアプローチでの介入中に徐々に減少しました。物理能力(つまり、ティネッティテストを使用した転倒リスク、タイミングアップアンドゴーテスト(TUG)を使用したダイナミックバランス(TUG); SPPBテストを使用した物理的能力、ジャマルダイナモメーターを使用したグリップ強度;マイクロフェット2を使用した等尺性下肢筋力、およびMocometrixを使用したウォーキングの定量的評価)、モチベーション(I.E. Eats Used Used Used ead edied and in theed in feats in ead in fied feats in a a a a a at-fied reging in ead in fied in fead(ベースラインと介入の終わりに。双方向の繰り返し分散分析(ANOVA)を使用して、時間*グループ(介入対対照群)効果を評価しました。すべての分析は年齢で調整され、ベースラインの2つのグループ間で大幅に異なりました。 結果:介入期間中、実験グループは、Tinettiスコア(P <0.0001)、TUG(P = 0.02)、SPPB(P <0.0001)、膝伸筋強度(P = 0.04)、グリップ強度(P = 0.02)、SELSMETRYのシンメトリー(P = 0.04)、EQ-CE-5D(P = 0.04)、EQ-5D(P = 0.04)、GRIP強度(P = 0.02)、EQ-5D(P = 0.02)の大幅な改善を示しました。アクティビティ:P <0.0001)および対照群と比較した固有の動機(p = 0.02)。他のパラメーターについては、有意な改善は実証されていません。 結論:これらの有望な結果は、特定の制限(例えば、サンプルサイズが小さい、盲目的評価なし)のために注意して解釈する必要があります。養護施設のガモーションの長期的な有効性を確認および評価するには、さらなる調査が必要です。
BACKGROUND: In 2017, our team highlighted promising results of a giant exercising board game on physical activity level and a broader array of physical and psychological outcomes among nursing home residents. However, some improvements of this game were needed to make it more suitable for nursing homes and more challenging in terms of exercises. Therefore, we decided to develop a new version of a giant exercising board game: the GAMotion. OBJECTIVES: The primary objective of this pilot study was to assess the impact of the GAMotion on physical capacity among nursing home residents. The secondary aims were to assess the impact of the GAMotion on motivation and quality of life in this population. METHODS: A one-month pilot interventional study was performed in two comparable nursing homes. Eleven participants meeting the inclusion criteria took part in the intervention in one nursing home, whereas 10 participants were assigned to the control group in the other institution. The GAMotion required participants to perform strength, flexibility, balance and endurance activities. The assistance provided by an exercising specialist decreased gradually during the intervention in an autonomy-oriented approach based on the self-determination theory. Physical capacity (i.e. fall risk using Tinetti test; dynamic balance using Timed Up and Go test (TUG); physical abilities using SPPB test; grip strength using Jamar dynamometer; isometric lower limb muscle strength using MicroFET2 and quantitative evaluation of walking using Locometrix), motivation (i.e. using Behavioral Regulation in Exercise Questionnaire-2) and quality of life (i.e. using EQ-5D questionnaire) were assessed at baseline and at the end of the intervention. A two-way repeated-measure analysis of variance (ANOVA) was used to assess time*group (intervention vs. control group) effects. All the analyses were adjusted on age, which differed significantly between the 2 groups at baseline. RESULTS: During the intervention period, the experimental group displayed a greater improvement in Tinetti score (p < 0.0001), TUG (p = 0.02), SPPB (p < 0.0001), knee extensor isometric strength (p = 0.04), grip strength (p = 0.02), symmetry of steps (p = 0.04), 3 domains of the EQ-5D (i.e. mobility, self-care, usual activities: p < 0.0001) and intrinsic motivation (p = 0.02) compared to the control group. No significant improvement was demonstrated on the other parameters. CONCLUSION: These promising results should be interpreted with caution because of certain limitations (e.g. small sample size, no blind assessment). Further investigation is required to confirm and evaluate the long-term effectiveness of the GAMotion in nursing homes.
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