著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
目的:世界中で、老化した集団は、コミュニティのモビリティと輸送の安全性に関して大きな懸念をもたらします。米国の以前の研究のほとんどは、運転免許証の更新法と高齢者の間のcrash落の結果との関連に焦点を当てています(65歳以上)。高齢者のコミュニティモビリティに対するドライバーライセンス更新法の影響を評価した研究はほとんどありません。この研究の目的は、運転免許証の更新法と年配の男性と女性の「毎日の運転の可能性と期間との関連を特定すること」を目的としています。 方法:2003年から2017年のアメリカの時間使用調査データは、55〜64歳を使用してドライバーライセンスの更新法と統合され、非ライセンス因子の影響(ガソリン価格など)を制御しました。加重ポアソンおよび線形回帰モデルを使用して、高齢の男性と女性の毎日の運転の可能性と期間とのさまざまなドライバーライセンス条項の関連を推定しました。 結果:対面の更新期間の短縮と、医師に対する強制報告法の存在は、75歳以上の女性の毎日の運転の可能性とより短い運転期間に関連していた。強制報告法の存在は、65〜74歳の男性の毎日の運転の可能性と期間の減少にも関連していました。 議論:政策立案者は、男性と女性が、モビリティを維持するために明確な介入を必要とする古いドライバーの免許法に異なる反応をする可能性があることに注意する必要があります。将来の研究では、運転免許免許ポリシーと高齢者の輸送の安全性とモビリティとの関連を調査する際に、性別の格差を考慮する必要があります。
目的:世界中で、老化した集団は、コミュニティのモビリティと輸送の安全性に関して大きな懸念をもたらします。米国の以前の研究のほとんどは、運転免許証の更新法と高齢者の間のcrash落の結果との関連に焦点を当てています(65歳以上)。高齢者のコミュニティモビリティに対するドライバーライセンス更新法の影響を評価した研究はほとんどありません。この研究の目的は、運転免許証の更新法と年配の男性と女性の「毎日の運転の可能性と期間との関連を特定すること」を目的としています。 方法:2003年から2017年のアメリカの時間使用調査データは、55〜64歳を使用してドライバーライセンスの更新法と統合され、非ライセンス因子の影響(ガソリン価格など)を制御しました。加重ポアソンおよび線形回帰モデルを使用して、高齢の男性と女性の毎日の運転の可能性と期間とのさまざまなドライバーライセンス条項の関連を推定しました。 結果:対面の更新期間の短縮と、医師に対する強制報告法の存在は、75歳以上の女性の毎日の運転の可能性とより短い運転期間に関連していた。強制報告法の存在は、65〜74歳の男性の毎日の運転の可能性と期間の減少にも関連していました。 議論:政策立案者は、男性と女性が、モビリティを維持するために明確な介入を必要とする古いドライバーの免許法に異なる反応をする可能性があることに注意する必要があります。将来の研究では、運転免許免許ポリシーと高齢者の輸送の安全性とモビリティとの関連を調査する際に、性別の格差を考慮する必要があります。
OBJECTIVES: Around the world, aging populations pose significant concerns regarding their community mobility and transportation safety. Most previous studies in the United States have focused on the associations between driver license renewal laws and crash outcomes among older adults (65 years and older). Few studies have evaluated the impact of driver license renewal laws on older adults' community mobility. This study aimed to identify the associations between driver license renewal laws and older males' and females' daily driving likelihood and duration. METHOD: The 2003-2017 American Time Use Survey data were merged with driver license renewal legislation using ages 55-64 to control for effects of non-licensure factors (e.g., gasoline price). Weighted Poisson and linear regression models were used to estimate the associations of various driver licensure provisions with older males' and females' daily driving likelihood and duration. RESULTS: A shorter in-person renewal period and the presence of mandatory reporting laws for physicians were associated with a lower daily driving likelihood and shorter driving duration among females aged 75 years or older. The presence of mandatory reporting laws was also associated with reduced daily driving likelihood and duration for males aged 65-74 years. DISCUSSION: Policymakers should be aware that males and females may respond differently to older driver licensure laws, which may require distinct interventions to preserve their mobility. Future studies should consider the gender disparities when examining the association between driver licensure policies and older adults' transportation safety and mobility.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。