Loading...
European journal of pediatrics2021Jan01Vol.180issue(1)

初期言語スケールの検証

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究の目的は、発達言語障害(DLD)のリスクにある幼児の識別のために、新しいスクリーニング機器の基準の妥当性、初期言語尺度(ELS)を評価し、最適な年齢調整されたカットオフスコアを決定することでした。1〜6歳の265人の子供のコミュニティベースのサンプルを募集しました。これらの子供たちの親は、26項目の「はい」アンケートであるELSで回答しました。子どもたちは、拡張言語テスト(言語理解、単語の生産、文の制作、コミュニケーション)で評価されました。これらのテストのコンポジットスコア(2つのテスト-1 SDまたは1つ以下-1.5 SD)を参照標準として使用しました。感度、特異性、予測値、およびAUCによって測定されるELSの妥当性を評価しました。最適な感度/特異性年齢依存性カットオフELSスコアは15パーセンタイルでした。感度と特異性はそれぞれ0.62と0.93でした。正の予測値は中程度(0.53)、負の予測値は高く(0.95)、正の尤度比は9.16、負の尤度比は0.41でした。ROC曲線の下の面積は0.88でした。アイテムは、1〜6歳の年齢の言語開発の増加をカバーしています。Conclusion:ELSは、コミュニティベースの設定で1〜6歳の年齢範囲をカバーするDLDの子供を特定するための有効な手段です。既知のこと:•発達言語障害の早期の特定と治療は、子どもの感情的機能、学問的成功、社会的関係に対する悪影響を減らすことができます。•幼児言語の発達の欠如の全年齢範囲をカバーする短い検証された言語スクリーニング機器。新しいもの:•26項目の初期言語スケール(ELS)は、1〜6歳のオランダの子供の間で、子どものケアと初期の教育環境における発達言語障害のリスクがある子どもを特定するための有効な手段です。

この研究の目的は、発達言語障害(DLD)のリスクにある幼児の識別のために、新しいスクリーニング機器の基準の妥当性、初期言語尺度(ELS)を評価し、最適な年齢調整されたカットオフスコアを決定することでした。1〜6歳の265人の子供のコミュニティベースのサンプルを募集しました。これらの子供たちの親は、26項目の「はい」アンケートであるELSで回答しました。子どもたちは、拡張言語テスト(言語理解、単語の生産、文の制作、コミュニケーション)で評価されました。これらのテストのコンポジットスコア(2つのテスト-1 SDまたは1つ以下-1.5 SD)を参照標準として使用しました。感度、特異性、予測値、およびAUCによって測定されるELSの妥当性を評価しました。最適な感度/特異性年齢依存性カットオフELSスコアは15パーセンタイルでした。感度と特異性はそれぞれ0.62と0.93でした。正の予測値は中程度(0.53)、負の予測値は高く(0.95)、正の尤度比は9.16、負の尤度比は0.41でした。ROC曲線の下の面積は0.88でした。アイテムは、1〜6歳の年齢の言語開発の増加をカバーしています。Conclusion:ELSは、コミュニティベースの設定で1〜6歳の年齢範囲をカバーするDLDの子供を特定するための有効な手段です。既知のこと:•発達言語障害の早期の特定と治療は、子どもの感情的機能、学問的成功、社会的関係に対する悪影響を減らすことができます。•幼児言語の発達の欠如の全年齢範囲をカバーする短い検証された言語スクリーニング機器。新しいもの:•26項目の初期言語スケール(ELS)は、1〜6歳のオランダの子供の間で、子どものケアと初期の教育環境における発達言語障害のリスクがある子どもを特定するための有効な手段です。

The aim of this study was to assess the criterion validity of a new screening instrument, the Early Language Scale (ELS), for the identification of young children at risk for developmental language disorder (DLD), and to determine optimal age-adjusted cut-off scores. We recruited a community-based sample of 265 children aged 1 to 6 years of age. Parents of these children responded on the ELS, a 26-item "yes-no" questionnaire. The children were assessed with extended language tests (language comprehension, word production, sentence production, communication). A composite score out of these tests (two tests below - 1 SD or one below - 1.5 SD) was used as reference standard. We assessed the validity of the ELS, measured by sensitivity, specificity, predictive values, and AUC. The optimal sensitivity/specificity age-dependent cut-off ELS score was at 15th percentile. Sensitivity and specificity were 0.62 and 0.93, respectively. Positive predictive value was moderate (0.53), negative predictive value was high (0.95), the positive likelihood ratio was 9.16, and negative likelihood ratio was 0.41. The area under the ROC curve was 0.88. The items covered the increasing language development for the ages from 1 to 6.Conclusion: The ELS is a valid instrument to identify children with DLD covering an age range of 1 to 6 years in community-based settings. What is Known: • Early identification and treatment of developmental language disorders can reduce negative effects on children's emotional functioning, academic success, and social relationships. • Short, validated language screening instruments that cover the full age range of early childhood language development lack. What is New: • The 26-item Early Language Scale (ELS) is a valid instrument to identify children at risk for developmental language disorder in well-child care and early educational settings among Dutch children aged 1-6 years.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google