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はじめに:この研究の目的は、公衆衛生(PH)マイクロレベルの症例ベースの学習運動が、薬剤師としての役割に対する薬局の学生の自己認識の理解と自信を増加させるかどうかを評価することでした。 方法:コミュニティ薬局の設定における3つのpHマイクロレベルのケースベースの学習演習が開発され、3番目の専門年のPHコースに統合されました。2012年1月 - 2015年5月までのPHコースに登録した学生は、リッカートスケールの回答を持つ22の声明で構成される活動前および活動後の調査を完了しました。調査の質問はドメインにグループ化されました:PHの薬剤師の役割(役割)の認識、PHの問題の特定と対処能力(CONF)の能力の自信、薬剤師はヒト免疫不全ウイルス(衝撃-HIV)、糖尿病(衝撃-DM)、またはアルコール依存症(衝撃-AL)、PHAPEのPRAID MONERIS(Model in(Model))の練習モデルとしてのPHAPE MONESEのModel(Impact-AL)のPH転帰の改善への影響へのPH転帰の改善への影響(スコープ)。各ドメイン内で、ペアのt検定は、総合スコアで実行されました(前後、アルファ= 0.05)。 結果:両方の調査は、336人の学生のうち271人(80.7%)によって完了しました。ベースラインスコアは、confおよびモデルドメインで最も低かった。この活動は、24の調査質問のうち21の大幅な変化をもたらしました。役割(+1.22)、conf(+1.60)、infact-hiv(+0.65)、infact-dm(+0.42)、infact-al(+0.70)、およびモデル(+1.50)のドメインについて、有意に高いスコアが見つかりました。クロンバッハのアルファは、各ドメインで0.73から0.93の範囲でした。 結論:PHケースベースの学習セッションにより、マイクロレベルでのPH課題に関する活動前および活動後の調査で、学生のスコアが増加しました。この活動により、学生の認識とpH介入の提供に対する自信が向上しました。
はじめに:この研究の目的は、公衆衛生(PH)マイクロレベルの症例ベースの学習運動が、薬剤師としての役割に対する薬局の学生の自己認識の理解と自信を増加させるかどうかを評価することでした。 方法:コミュニティ薬局の設定における3つのpHマイクロレベルのケースベースの学習演習が開発され、3番目の専門年のPHコースに統合されました。2012年1月 - 2015年5月までのPHコースに登録した学生は、リッカートスケールの回答を持つ22の声明で構成される活動前および活動後の調査を完了しました。調査の質問はドメインにグループ化されました:PHの薬剤師の役割(役割)の認識、PHの問題の特定と対処能力(CONF)の能力の自信、薬剤師はヒト免疫不全ウイルス(衝撃-HIV)、糖尿病(衝撃-DM)、またはアルコール依存症(衝撃-AL)、PHAPEのPRAID MONERIS(Model in(Model))の練習モデルとしてのPHAPE MONESEのModel(Impact-AL)のPH転帰の改善への影響へのPH転帰の改善への影響(スコープ)。各ドメイン内で、ペアのt検定は、総合スコアで実行されました(前後、アルファ= 0.05)。 結果:両方の調査は、336人の学生のうち271人(80.7%)によって完了しました。ベースラインスコアは、confおよびモデルドメインで最も低かった。この活動は、24の調査質問のうち21の大幅な変化をもたらしました。役割(+1.22)、conf(+1.60)、infact-hiv(+0.65)、infact-dm(+0.42)、infact-al(+0.70)、およびモデル(+1.50)のドメインについて、有意に高いスコアが見つかりました。クロンバッハのアルファは、各ドメインで0.73から0.93の範囲でした。 結論:PHケースベースの学習セッションにより、マイクロレベルでのPH課題に関する活動前および活動後の調査で、学生のスコアが増加しました。この活動により、学生の認識とpH介入の提供に対する自信が向上しました。
INTRODUCTION: The purpose of this study was to evaluate whether a public health (PH) micro-level case-based learning exercise increased pharmacy students' self-perceived understanding and confidence in their role as PH pharmacists. METHODS: Three PH micro-level case-based learning exercises in community pharmacy settings were developed and integrated into the third professional year PH course. Students enrolled in the PH course from January 2012 - May 2015 completed a pre- and post-activity survey consisting of 22 statements with Likert scale responses. Survey questions were grouped into domains: perceptions of pharmacist roles (ROLES) in PH, confidence in ability to identify and address PH problems (CONF), pharmacist impact on improving PH outcomes for patients with human immunodeficiency virus (IMPACT-HIV), diabetes (IMPACT-DM), or alcoholism (IMPACT-AL), perceiving pharmacists as role models in PH (MODEL), and whether PH is beyond the scope of pharmacy practice (SCOPE). Within each domain, paired t-tests were performed on summated scores (pre- vs. post-, alpha = 0.05). RESULTS: Both surveys were completed by 271 of 336 students (80.7%). Baseline scores were lowest in the CONF and MODEL domains. The activity resulted in significant changes in 21 out of 24 survey questions. Significantly higher scores were found for domains of ROLES (+1.22), CONF (+1.60), IMPACT-HIV (+0.65), IMPACT-DM (+0.42), IMPACT-AL (+0.70), and MODEL (+1.50). Cronbach's alpha ranged from 0.73 to 0.93 for each domain. CONCLUSION: A PH case-based learning session increased students' scores on a pre- and post-activity survey regarding PH challenges at the micro-level. The activity improved students' perceptions and confidence in providing PH interventions.
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