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Academic pediatrics20210101Vol.21issue(1)

オブザーバーが研修生を評価するための改変されたジェファーソンの共感の検証

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:「感情への洞察と理解を示す」は、シミュレーションベースの評価に適した能力です。医師の共感(JSPPPE)の患者認識のジェファーソン規模は、患者がプロバイダーの共感を評価するための妥当性の証拠を持っています。サードパーティのオブザーバーに適応したバージョンは存在しません。私たちの目的は、JSPPPEを変更し、記録された標準化された遭遇を使用して有効性の証拠を取得することでした。 方法:この横断的研究では、2つの小児居住地から収集されたビデオとデータを使用しました。2018年、4人の評価者は、2つの出会いで標準化された患者(SP)と通信する12人のインターンの24のビデオをレビューし、オブザーバー(JSEO)の修正されたJSPPEを完了しました。評価者間の信頼性は、クラス内相関(ICC)を使用して確立されました。JSEOの平均スコアは、Spearmanランクを使用したコミュニケーション(EEC)、JSPPPE、および教員複合対人コミュニケーション(IC)スコアと相関していました。 結果:4人の評価者すべての平均ICCは0.573(0.376-0.755)でした。ICCが評価者のペアに対して計算されたとき、Rater 1は外れ値でした。残りの3人の評価者間のペアの平均スコアのICCは0.81〜0.84でした。4人の評価者からの平均JSEOスコアは、JSPPPE(Rho = 0.45、p = .03)およびIC(Rho = 0.68、p <.001)と相関していましたが、EEC(Rho = 0.345、p = .1)ではありませんでした。 結論:sp。これは、医療教育者がコンピテンシーベースの追跡に移行するため有用かもしれません。このツールの簡潔さとビデオを使用した潜在的な評価も魅力的です。

目的:「感情への洞察と理解を示す」は、シミュレーションベースの評価に適した能力です。医師の共感(JSPPPE)の患者認識のジェファーソン規模は、患者がプロバイダーの共感を評価するための妥当性の証拠を持っています。サードパーティのオブザーバーに適応したバージョンは存在しません。私たちの目的は、JSPPPEを変更し、記録された標準化された遭遇を使用して有効性の証拠を取得することでした。 方法:この横断的研究では、2つの小児居住地から収集されたビデオとデータを使用しました。2018年、4人の評価者は、2つの出会いで標準化された患者(SP)と通信する12人のインターンの24のビデオをレビューし、オブザーバー(JSEO)の修正されたJSPPEを完了しました。評価者間の信頼性は、クラス内相関(ICC)を使用して確立されました。JSEOの平均スコアは、Spearmanランクを使用したコミュニケーション(EEC)、JSPPPE、および教員複合対人コミュニケーション(IC)スコアと相関していました。 結果:4人の評価者すべての平均ICCは0.573(0.376-0.755)でした。ICCが評価者のペアに対して計算されたとき、Rater 1は外れ値でした。残りの3人の評価者間のペアの平均スコアのICCは0.81〜0.84でした。4人の評価者からの平均JSEOスコアは、JSPPPE(Rho = 0.45、p = .03)およびIC(Rho = 0.68、p <.001)と相関していましたが、EEC(Rho = 0.345、p = .1)ではありませんでした。 結論:sp。これは、医療教育者がコンピテンシーベースの追跡に移行するため有用かもしれません。このツールの簡潔さとビデオを使用した潜在的な評価も魅力的です。

OBJECTIVE: "Demonstrate insight and understanding into emotion" is a competency amenable to simulation-based assessment. The Jefferson Scale of Patient Perceptions of Physician Empathy (JSPPPE) has validity evidence for patients to assess provider empathy. A version adapted for a third-party observers does not exist. Our aim was to modify the JSPPPE and use recorded standardized encounters to obtain validity evidence. METHODS: This cross-sectional study used video and data collected from 2 pediatric residencies. In 2018, 4 raters reviewed 24 videos of 12 interns communicating with standardized patients (SP) in 2 encounters and completed a modified JSPPE for observers (JSEO). Reliability between raters was established using Intraclass Correlations (ICC). JSEO mean scores were correlated to Essential Elements of Communication (EEC), JSPPPE, and faculty composite interpersonal communication (IC) scores using Spearman Rank. RESULTS: The mean ICC for all 4 raters was 0.573 (0.376-0.755). When ICC was calculated for pairs of raters, Rater 1 was an outlier. ICCs for mean scores for pairs among the 3 remaining raters was 0.81 to 0.84. Mean JSEO scores from the four raters correlated with the JSPPPE (rho = 0.45, P = .03) and IC (rho = 0.68, P < .001), but not the EEC (rho = 0.345, P = .1). CONCLUSIONS: We found validity evidence for the use of a modified JSPPPE for an observer to assess empathy in a recorded encounter with a SP. This may be useful as medical educators shift toward competency-based tracking. The brevity of this tool and potential assessment using video are also appealing.

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