Loading...
Biochemistry and molecular biology education : a bimonthly publication of the International Union of Biochemistry and Molecular Biology2020Nov01Vol.48issue(6)

生化学を学びたいという欲求を喚起する方法

,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

生化学をうまく教えることは、教師にとって簡単な仕事ではなく、生徒にとって生化学をよく学ぶことです。多くの学生がしばしば不平を言うのと同じように、彼らは実質的に生理学または生化学のいずれかで失敗します。私は南京大学で25年以上生化学を教えてきましたが、生化学のキャリアに非常に成功しています。私が生化学を教える方法とスタイルは、生徒と仲間の教師の両方から高く評価されています。インストラクターとして、最も重要なことは、生化学の学習に対する学生の関心を喚起したり、発火させたりするために最善を尽くさなければならないと思います。しかし、どうですか?この記事では、生化学の研究に対する生徒の関心を最初の講義から最後の講義までの講義まで、伝統的な教育方法と従来の教育方法を組み合わせる方法から古典的な生化学を組み合わせる方法まで、多くの直接的な実用的なヒントを紹介します。メインの教室での教育から課外活動の組織化まで、2番目の教室など、最新の生化学的開発があります。これらのヒントは非常に有用であることが証明されているため、生化学を教えている他の教授が続くことができます。うまくいけば、彼らは多くの教授が生化学を教えるためのスキルを向上させるのを助けることができるでしょう。

生化学をうまく教えることは、教師にとって簡単な仕事ではなく、生徒にとって生化学をよく学ぶことです。多くの学生がしばしば不平を言うのと同じように、彼らは実質的に生理学または生化学のいずれかで失敗します。私は南京大学で25年以上生化学を教えてきましたが、生化学のキャリアに非常に成功しています。私が生化学を教える方法とスタイルは、生徒と仲間の教師の両方から高く評価されています。インストラクターとして、最も重要なことは、生化学の学習に対する学生の関心を喚起したり、発火させたりするために最善を尽くさなければならないと思います。しかし、どうですか?この記事では、生化学の研究に対する生徒の関心を最初の講義から最後の講義までの講義まで、伝統的な教育方法と従来の教育方法を組み合わせる方法から古典的な生化学を組み合わせる方法まで、多くの直接的な実用的なヒントを紹介します。メインの教室での教育から課外活動の組織化まで、2番目の教室など、最新の生化学的開発があります。これらのヒントは非常に有用であることが証明されているため、生化学を教えている他の教授が続くことができます。うまくいけば、彼らは多くの教授が生化学を教えるためのスキルを向上させるのを助けることができるでしょう。

Teaching biochemistry well is not an easy job for teachers and so is learning biochemistry well for students. Just as many students often complain, they virtually always fail in either physiology or biochemistry. I have been teaching biochemistry at Nanjing University for over 25 years and am very successful in my biochemistry-teaching career. The way and style that I teach biochemistry is highly praised by both my students and my fellow teachers. As an instructor, the most important thing is, I think, you have to do your best to arouse or ignite students' interest in biochemistry learning. But how? In this article, I will introduce many first-hand practical tips on how to arouse the students 'interest in studying biochemistry from giving the first lecture to last lecture, from how to combine advanced teaching methods with traditional teaching methods to how to combine classic biochemistry with latest biochemical developments, from the main classroom teaching to organization of extracurricular activities as the second classroom, and so on. These tips are proven very useful and then can be followed by other professors who are teaching biochemistry. Hopefully, they can help many professors improve their skills for teaching biochemistry.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google