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目的:多くの個人は、YouTube™を使用して情報を探し、精神疾患に関する直接の経験を共有し、コミュニティの感覚を得ます。YouTube™の使用は、オフラインサポートが不足している、またはアクセスが困難な場合、およびスティグマ化の恐怖がある場合、特に魅力的です。感情的に不安定な人格障害(EUPD)とも呼ばれる境界性人格障害(BPD)は、複雑でしばしば非難された精神衛生障害です。この研究の主な目的は、YouTube™ビデオを介して存在するBPDの診断で自己識別する個人が支配的なメッセージを説明することでした。 方法:コンテンツ分析方法を使用して、349のファーストパーソンYouTube™アップロードを確認しました。ビデオは、ビデオおよびビデオブロガーの特性、ビデオタイプ、ビデオブロガーの動機、ビデオコンテンツに関する情報についてコード化されています。アップロード日付とスタイル、ビデオブロガーの経験と動機を含むビデオ機能と動機の関連が検討されました。 結果:調査結果は、BPDと診断されていると自己識別する人が増えていることが、YouTube™ビデオを自分の経験について作成していることを示しており、これらのビデオは、ほとんどの場合、匿名のマルチメディアプロダクションから、Vloggerが視聴者に直接話す独白になることに時間とともに変化しています。DSM-5の症状、治療、効果的な対処、将来への希望に関連する議論は、アップロードに見られる要素です。 結論:BPDファーストパーソンYouTube™アップロードの性質と内容は、時間とともに増加し、変更されました。これらの変化に対する認識の向上は、精神衛生実務家がクライアントをサポートし、希望を提供するアップロードを探求し、ヘルプを求めて効果的な対処行動への関与を促進するように指示するのに役立つ可能性があります。
目的:多くの個人は、YouTube™を使用して情報を探し、精神疾患に関する直接の経験を共有し、コミュニティの感覚を得ます。YouTube™の使用は、オフラインサポートが不足している、またはアクセスが困難な場合、およびスティグマ化の恐怖がある場合、特に魅力的です。感情的に不安定な人格障害(EUPD)とも呼ばれる境界性人格障害(BPD)は、複雑でしばしば非難された精神衛生障害です。この研究の主な目的は、YouTube™ビデオを介して存在するBPDの診断で自己識別する個人が支配的なメッセージを説明することでした。 方法:コンテンツ分析方法を使用して、349のファーストパーソンYouTube™アップロードを確認しました。ビデオは、ビデオおよびビデオブロガーの特性、ビデオタイプ、ビデオブロガーの動機、ビデオコンテンツに関する情報についてコード化されています。アップロード日付とスタイル、ビデオブロガーの経験と動機を含むビデオ機能と動機の関連が検討されました。 結果:調査結果は、BPDと診断されていると自己識別する人が増えていることが、YouTube™ビデオを自分の経験について作成していることを示しており、これらのビデオは、ほとんどの場合、匿名のマルチメディアプロダクションから、Vloggerが視聴者に直接話す独白になることに時間とともに変化しています。DSM-5の症状、治療、効果的な対処、将来への希望に関連する議論は、アップロードに見られる要素です。 結論:BPDファーストパーソンYouTube™アップロードの性質と内容は、時間とともに増加し、変更されました。これらの変化に対する認識の向上は、精神衛生実務家がクライアントをサポートし、希望を提供するアップロードを探求し、ヘルプを求めて効果的な対処行動への関与を促進するように指示するのに役立つ可能性があります。
OBJECTIVES: Many individuals use YouTube™ to seek out information and share first-hand experiences about mental illnesses, as well as to gain a sense of community. YouTube™ use may be especially appealing when offline supports are lacking or difficult to access, and when there is a fear of stigmatisation. Borderline personality disorder (BPD), also referred to as emotionally unstable personality disorder (EUPD), is a complex and often stigmatised mental-health disorder. The primary objective of this study was to describe the dominant messages that individuals who self-identify with the diagnosis of BPD present through YouTube™ videos. METHODS: The content analysis method was used to review 349 first-person YouTube™ uploads. Videos were coded for information regarding video and vlogger characteristics, video type, vlogger motivation and video content. Associations between video features including upload date and style and vlogger experience and motivation were examined. RESULTS: Findings indicate that more people who self-identify as being diagnosed with BPD are creating YouTube™ videos about their experiences, and these videos have shifted over time from being mostly anonymous multimedia productions to being monologues where the vlogger speaks directly to their audience. Discussions related to DSM-5 symptoms, treatment, effective coping and hope for the future are elements found in the uploads. CONCLUSION: The nature and content of BPD first-person YouTube™ uploads has increased and changed over time. Increased awareness of these changes may assist mental-health practitioners to support clients and direct them to explore uploads that offer hope and promote engagement in help-seeking and effective coping behaviours.
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