Loading...
BMC medical education2020Jul02Vol.20issue(1)

ヘルスケア教育における薬局性:学生の知識、態度、認識:サウジアラビアでの横断的研究

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:投薬安全と薬局性能力(PV)は、世界中の重要な分野として依然として依然としてです。ただし、医療分野の学生の間で、PVおよび有害薬物反応(ADR)の報告に関する知識が大きく欠けています。したがって、この研究は、知識、態度、認識を測定することを目的としており、医療学生(つまり、医学、歯科、看護)の間でそれを比較します。 方法:サウジアラビアのさまざまな大学の710人の学部の医療学生を含む横断的研究が実施されました。検証済みのパイロットテストされたアンケートが参加者に実施され、PVおよびADRの報告に対する知識、態度、および認識を評価しました。記述統計を使用して、研究結果を説明しました。データは、SPSSバージョン21を使用して分析されました。 結果:全体として、この研究では、医療学生の60.8%と40.0%がそれぞれPVとADRを正しく定義していることがわかりました。ほとんどの学生は、PVおよびADRの報告に対する前向きな態度と認識を示しました。PVの知識、態度、およびPVに対する認識は、他の医療学生と比較して、薬局の学生の間で有意に高かった。医療学生の39%のみが、あらゆる形態のPV教育を受けていることを明らかにし、49%がPVが学校のカリキュラムでよくカバーされていることを示しています。薬局の学生は、他の医療学生と比較して、学校で学校でADRを報告し、報告していることを実施しています。 結論:薬局の学生は、他の医療学生と比較して、PVおよびADR報告に対する知識、態度、および認識をよりよく持っています。この研究では、サウジアラビアの医療学校のカリキュラムに薬物学生教育を統合して、実際の慣行や職場に備える必要性を明確に説明しています。

背景:投薬安全と薬局性能力(PV)は、世界中の重要な分野として依然として依然としてです。ただし、医療分野の学生の間で、PVおよび有害薬物反応(ADR)の報告に関する知識が大きく欠けています。したがって、この研究は、知識、態度、認識を測定することを目的としており、医療学生(つまり、医学、歯科、看護)の間でそれを比較します。 方法:サウジアラビアのさまざまな大学の710人の学部の医療学生を含む横断的研究が実施されました。検証済みのパイロットテストされたアンケートが参加者に実施され、PVおよびADRの報告に対する知識、態度、および認識を評価しました。記述統計を使用して、研究結果を説明しました。データは、SPSSバージョン21を使用して分析されました。 結果:全体として、この研究では、医療学生の60.8%と40.0%がそれぞれPVとADRを正しく定義していることがわかりました。ほとんどの学生は、PVおよびADRの報告に対する前向きな態度と認識を示しました。PVの知識、態度、およびPVに対する認識は、他の医療学生と比較して、薬局の学生の間で有意に高かった。医療学生の39%のみが、あらゆる形態のPV教育を受けていることを明らかにし、49%がPVが学校のカリキュラムでよくカバーされていることを示しています。薬局の学生は、他の医療学生と比較して、学校で学校でADRを報告し、報告していることを実施しています。 結論:薬局の学生は、他の医療学生と比較して、PVおよびADR報告に対する知識、態度、および認識をよりよく持っています。この研究では、サウジアラビアの医療学校のカリキュラムに薬物学生教育を統合して、実際の慣行や職場に備える必要性を明確に説明しています。

BACKGROUND: Medication safety and pharmacovigilance (PV) remains as an important discipline worldwide. However, there is a significant lack of knowledge of PV and adverse drug reaction (ADR) reporting among students in the healthcare field. Thus, this study is aimed to measure knowledge, attitude, and perceptions and compares it between healthcare students (i.e., medicine, dentistry, and nursing). METHODS: A cross-sectional study involving 710 undergraduate healthcare students from different universities in Saudi Arabia was conducted. A validated structured pilot-tested questionnaire was administered to the participants to assess their knowledge, attitude, and perceptions towards PV and ADRs reporting. Descriptive statistics were used to describe the study findings. Data were analyzed using SPSS version 21. RESULTS: Overall, the study found that 60.8 and 40.0% of healthcare students correctly defined PV and ADRs respectively. Most students showed positive attitudes and perceptions towards PV and ADRs reporting. PV knowledge, attitude, and perceptions towards PV were significantly higher among pharmacy students as compared to other healthcare students. Only 39% of healthcare students revealed that they have received any form of PV education and 49% of them indicated that PV is well covered in their school curriculum. Pharmacy students are more trained in their schools to report and have performed ADRs reporting in their school as compared to other healthcare students. CONCLUSIONS: Pharmacy students have better knowledge, attitude, and perception towards PV and ADR reporting in comparison to other healthcare students. The study clearly describes the need for integrating pharmacovigilance education in Saudi healthcare schools' curriculums to prepare them for real-world practices and workplaces.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google