著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
間隔効果とは、固定された学習時間を考えると、研究の繰り返しの間隔が長くなると長期的な保持が改善されるという発見を指します(例:Cepeda et al。、2006; Ebbinghaus、1885/1967; Melton、1970)。間隔効果は記憶文献における堅牢で信頼できる発見ですが、その認知的および神経メカニズムは不明のままです。イベント関連のポテンシャル(ERP)を使用して、研究期の検索仮説のコンテキストで間隔効果の神経相関を調査しました。これは、アイテムの繰り返しの露出がアイテムの以前の経験のリマインダーとして機能し、それによって長期保持を促進すると仮定します。ERPは、ターゲットペアの最初の発生と2番目の発生の間に0、4、または12の介在ペアに対応する3つのレベルの遅延の下で単語のペアを研究したため、30人の健康な若い成人から記録されました。必要な検索の程度が異なる2つの研究期タスクを使用しました。テスト段階では、参加者はペアアソシエートリコールでテストされました。結果は、メモリのパフォーマンスに対する間隔の重要な効果を示しました。ただし、エンコードタスクとエンコーディングタスクと間隔の間の相互作用の効果は有意ではありませんでした。時間窓または電極の選択によって制約されていない部分的な最小二乗分析の結果は、両方の研究期タスクのERPデータに対する間隔効果を明らかにしました。この効果はエポックの後半で発生し、中心頭頂領域よりも最も顕著でした。結果は、特定のERP成分のテストに焦点を当てた過去のERP調査結果と比較して、より包括的なアカウントを提供することにより、間隔効果の神経相関に関する文献に追加されます。また、間隔効果のさまざまな理論的説明に関するさらなる調査を求めています。
間隔効果とは、固定された学習時間を考えると、研究の繰り返しの間隔が長くなると長期的な保持が改善されるという発見を指します(例:Cepeda et al。、2006; Ebbinghaus、1885/1967; Melton、1970)。間隔効果は記憶文献における堅牢で信頼できる発見ですが、その認知的および神経メカニズムは不明のままです。イベント関連のポテンシャル(ERP)を使用して、研究期の検索仮説のコンテキストで間隔効果の神経相関を調査しました。これは、アイテムの繰り返しの露出がアイテムの以前の経験のリマインダーとして機能し、それによって長期保持を促進すると仮定します。ERPは、ターゲットペアの最初の発生と2番目の発生の間に0、4、または12の介在ペアに対応する3つのレベルの遅延の下で単語のペアを研究したため、30人の健康な若い成人から記録されました。必要な検索の程度が異なる2つの研究期タスクを使用しました。テスト段階では、参加者はペアアソシエートリコールでテストされました。結果は、メモリのパフォーマンスに対する間隔の重要な効果を示しました。ただし、エンコードタスクとエンコーディングタスクと間隔の間の相互作用の効果は有意ではありませんでした。時間窓または電極の選択によって制約されていない部分的な最小二乗分析の結果は、両方の研究期タスクのERPデータに対する間隔効果を明らかにしました。この効果はエポックの後半で発生し、中心頭頂領域よりも最も顕著でした。結果は、特定のERP成分のテストに焦点を当てた過去のERP調査結果と比較して、より包括的なアカウントを提供することにより、間隔効果の神経相関に関する文献に追加されます。また、間隔効果のさまざまな理論的説明に関するさらなる調査を求めています。
The spacing effect refers to the finding that, given a fixed amount of study time, a longer interval between study repetitions improves long-term retention (e.g., Cepeda et al., 2006; Ebbinghaus, 1885/1967; Melton, 1970). Although the spacing effect is a robust and reliable finding in the memory literature, its cognitive and neural mechanisms remain unclear. We used event-related potentials (ERPs) to investigate the neural correlates of the spacing effect in the context of the study-phase retrieval hypothesis, which posits that repeated exposure of an item serves as a reminder of one's previous experience with the item, thereby promoting long-term retention. ERPs were recorded from 30 healthy young adults as they studied pairs of words under three levels of lag, corresponding to 0, 4, or 12 intervening pairs between the first and second occurrences of a target pair. We used two study-phase tasks that differed in the degree of retrieval that was required. During the test phase, participants were tested on paired-associate recall. The results demonstrated a significant effect of spacing on memory performance. However, the effect of encoding task and the interaction between encoding task and spacing were not significant. The results of the partial least squares analyses, which are not constrained by time window or electrode selection, revealed a spacing effect on the ERP data for both study-phase tasks; this effect occurred late in the epoch and was most salient over the centro-parietal scalp region. The results add to the literature on the neural correlates of the spacing effect by providing a more comprehensive account compared to past ERP findings that were focused on testing specific ERP components. They also call for further investigation on the various theoretical accounts of the spacing effect.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。