著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
学部大学の学生の心理的幸福に影響を与える要因を決定することは、介入プログラムの開発と標的学習活動の開発を知らせるために貴重な情報を提供する可能性があります。この研究の目的は、大学生の心理的幸福と自己報告された学習スタイルと方法論、社会的スキル、感情的知性、不安、共感、自己概念との相関関係を調査することでした。最終サンプルは、149人のスペインの大学生で構成され、平均年齢は21.59歳(SD = 4.64)でした。心理的幸福の側面は、学習スタイルと方法論の好み、社会的スキル、社会的責任のレベル、感情的知性、状態と特性の不安、共感、および自己概念のレベルとともに、一連の検証済みの自己報告スケールを使用して測定されました。結果は、大学の学生の心理的幸福要因によって説明された全体的な分散が次のとおりであることを示しています。i)自己受容次元(R2 = 0.586、F(6,99)= 23.335、p <0.001);ii)正の関係寸法(R2 = 0.520、F(6,99)= 17.874、p <0.001);iii)自律性次元(R2 = 0.313、F(4,101)= 11.525、p <0.001);iv)環境の習熟度(R2 = 0.489、F(4,101)= 24.139、p <0.001);v)個人成長の次元(R2 = 0.354、F(4,101)= 13.838、p <0.001);vi)生命目的の次元(R2 = 0.439、F(4,101)= 19.786、p <0.001)。この調査結果は、国際的な文脈における大学生の心理的幸福を改善することを目的とした新しい教育政策と介入を知らせるために使用される場合があります。
学部大学の学生の心理的幸福に影響を与える要因を決定することは、介入プログラムの開発と標的学習活動の開発を知らせるために貴重な情報を提供する可能性があります。この研究の目的は、大学生の心理的幸福と自己報告された学習スタイルと方法論、社会的スキル、感情的知性、不安、共感、自己概念との相関関係を調査することでした。最終サンプルは、149人のスペインの大学生で構成され、平均年齢は21.59歳(SD = 4.64)でした。心理的幸福の側面は、学習スタイルと方法論の好み、社会的スキル、社会的責任のレベル、感情的知性、状態と特性の不安、共感、および自己概念のレベルとともに、一連の検証済みの自己報告スケールを使用して測定されました。結果は、大学の学生の心理的幸福要因によって説明された全体的な分散が次のとおりであることを示しています。i)自己受容次元(R2 = 0.586、F(6,99)= 23.335、p <0.001);ii)正の関係寸法(R2 = 0.520、F(6,99)= 17.874、p <0.001);iii)自律性次元(R2 = 0.313、F(4,101)= 11.525、p <0.001);iv)環境の習熟度(R2 = 0.489、F(4,101)= 24.139、p <0.001);v)個人成長の次元(R2 = 0.354、F(4,101)= 13.838、p <0.001);vi)生命目的の次元(R2 = 0.439、F(4,101)= 19.786、p <0.001)。この調査結果は、国際的な文脈における大学生の心理的幸福を改善することを目的とした新しい教育政策と介入を知らせるために使用される場合があります。
Determining what factors influence the psychological well-being of undergraduate university students may provide valuable information to inform the development of intervention programs and targeted learning activities. The objective of this study was to investigate the correlation between psychological well-being in university students and their self-reported learning styles and methodologies, social skills, emotional intelligence, anxiety, empathy and self-concept. The final sample consisted of 149 Spanish university students, with an average age of 21.59 years (SD = 4.64). Psychological well-being dimensions, along with learning style and methodology preferences, social skills, level of social responsibility, emotional intelligence, state and trait anxiety, empathy and levels of self-concept were measured using a series of validated self-report scales. The results indicate that the total variance explained by the university students' psychological well-being factors were as follows: i) self-acceptance dimension (R2 = 0.586, F(6,99) = 23.335, p < 0.001); ii) positive relationships dimension (R2 = 0.520, F(6,99) = 17.874, p < 0.001); iii) autonomy dimension (R2 = 0.313, F(4,101) = 11.525, p < 0.001); iv) environmental mastery dimension (R2 = 0.489, F(4,101) = 24.139, p < 0.001); v) personal growth dimension (R2 = 0.354, F(4,101) = 13.838, p < 0.001); and vi) purpose-in-life dimension (R2 = 0.439, F(4,101) = 19.786, p < 0.001). The study findings may be used to inform new educational policies and interventions aimed at improving the psychological well-being of university students in the international context.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。