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BMC psychology2020Jul06Vol.8issue(1)

国際トラック運転手の対処行動に対する疲労の影響の評価

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:疲労はドライバーの動作に影響を与える可能性があります。ドライバーは、危機に対処する能力として知られている重要な状況に適切に対応し、適切に対処できる必要があります。疲労が人々の対処スタイルを変え、それによってクラッシュの可能性を高める可能性があります。したがって、本研究は、国際的なトラック運転手の対処行動に対する疲労の影響を調査することを目的としています。 方法:この研究は、イランで雇用されている239の国際トラック運転手で実施されました。エンドラーとパーカーの対処戦略アンケート(CISS)とペルシャ版の疲労多次元疲労インベントリ(MFI)のペルシャ版を使用して、ドライバーの対処スタイルとドライバーの疲労を評価しました。 結果:旅行前後の総疲労の平均値は、それぞれ36.77と76.13でした。問題指向、感情指向、および旅行前の回避の対処スタイルの平均値は、それぞれ53.66、40.91、および38.17であり、旅行後の平均値はそれぞれ45.59、51.18、および36.45でした。カイ二乗検定は、旅行の前後にドライバーの対処スタイルに有意な違いがあることを実証し(P <0.001)、感情指向の個人の割合が増加しました。 結論:一般に、結果は、旅行による疲労が、問題指向から感情指向の回避から回避に対処する対処スタイルを変える可能性があることを示しました。これにより、運転事故の統計が増加する可能性があります。

背景:疲労はドライバーの動作に影響を与える可能性があります。ドライバーは、危機に対処する能力として知られている重要な状況に適切に対応し、適切に対処できる必要があります。疲労が人々の対処スタイルを変え、それによってクラッシュの可能性を高める可能性があります。したがって、本研究は、国際的なトラック運転手の対処行動に対する疲労の影響を調査することを目的としています。 方法:この研究は、イランで雇用されている239の国際トラック運転手で実施されました。エンドラーとパーカーの対処戦略アンケート(CISS)とペルシャ版の疲労多次元疲労インベントリ(MFI)のペルシャ版を使用して、ドライバーの対処スタイルとドライバーの疲労を評価しました。 結果:旅行前後の総疲労の平均値は、それぞれ36.77と76.13でした。問題指向、感情指向、および旅行前の回避の対処スタイルの平均値は、それぞれ53.66、40.91、および38.17であり、旅行後の平均値はそれぞれ45.59、51.18、および36.45でした。カイ二乗検定は、旅行の前後にドライバーの対処スタイルに有意な違いがあることを実証し(P <0.001)、感情指向の個人の割合が増加しました。 結論:一般に、結果は、旅行による疲労が、問題指向から感情指向の回避から回避に対処する対処スタイルを変える可能性があることを示しました。これにより、運転事故の統計が増加する可能性があります。

BACKGROUND: Fatigue can affect the behavior of drivers. While the driver must be able to respond and cope appropriately to the critical situations, which is known as the ability to cope with a crisis. It is likely that the fatigue can change the people's coping style and thereby increase the chance of the crashes. Therefore, the present study aimed to investigate the effects of fatigue on the coping behavior of international truck drivers. METHODS: This study was conducted on 239 of international truck drivers employed in Iran. The Endler and Parker coping strategies questionnaire (CISS) and Persian version of the Fatigue Multidimensional Fatigue Inventory (MFI) were used to evaluate the coping styles of the drivers and the drivers' fatigue, respectively. RESULTS: The mean values of the total fatigue before and after traveling were 36.77 and 76.13, respectively. The mean values of coping styles of the problem-oriented, emotion-oriented, and avoidance before traveling were 53.66, 40.91, and 38.17, respectively, and those after traveling were 45.59, 51.18, and 36.45, respectively. The chi-square test demonstrated that there was a significant difference in the coping style of drivers before and after the trip (P <  0.001), and the percent of individuals with emotion-oriented increased. CONCLUSIONS: In general, the results showed that fatigue due to traveling could change the coping styles of subjects from problem-oriented to emotion-oriented and avoidance. This can increase the statistics of driving accidents.

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