Loading...
Research quarterly for exercise and sport2021Dec01Vol.92issue(4)

11歳未満のサッカーでドロップアウトの理由に対処するためのプログラムを理解するためのティーチングゲーム

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

若い選手は、技術的な実行、成功の低下、トレーニングセッション中にプレイヤーが経験する自律性と動機の欠如に重点を置いているため、組織化されたサッカーのドロップアウトを報告しています。目的:青少年フットボールプログラム中のTGFU介入により、プレイヤーがドロップアウトに関連する変数を改善するようになったかどうかを判断しました。つまり、戦術技術的能力(意思決定、スキルの実行)、成功(ゲームのパフォーマンスの成功)、自律性(決定の数、プレイヤーの自律性、ゲームの関与数、プレイヤーの参加)、および動機(楽しさ、身体的に活動する意図)を意味します。方法:17のクラブから20人のアンダー11プレイヤーと2人のコーチが募集されました。マルチメソッドアプローチを備えた事前テストポストテスト設計が使用されました。コーチはTGFUで訓練され、指導されました。データは、ゲームパフォーマンス評価機器、身体的にアクティブなスケール、およびプレーヤーとコーチとの2つのフォーカスグループになるための楽しみと意図を使用して収集されました。結果:プレイヤーは、意思決定、スキルの実行、ゲームのパフォーマンスの成功、意思決定の数、ゲームの関与の数、身体的に活動する意図が改善されました(p <.05)。参加者は、コーチのトレーニングとメンタリング中に強調されたTGFUの教育的特徴に結果を帰しました。結論:サッカーの中退の理由を考慮すると、技術的な実行、成功の低下、プレーヤーが経験する自律性と動機の欠如に重点を置いているという点で、TGFUは組織化された若者のサッカーを教えるための有用な教育的アプローチになる可能性があります。コーチのトレーニングとメンタリング中に強調されたTGFUの教育的特徴は、フォーカスグループ中に強調されたサブテーマであるという事実のために、これらの結果を得るために重要である可能性があります。

若い選手は、技術的な実行、成功の低下、トレーニングセッション中にプレイヤーが経験する自律性と動機の欠如に重点を置いているため、組織化されたサッカーのドロップアウトを報告しています。目的:青少年フットボールプログラム中のTGFU介入により、プレイヤーがドロップアウトに関連する変数を改善するようになったかどうかを判断しました。つまり、戦術技術的能力(意思決定、スキルの実行)、成功(ゲームのパフォーマンスの成功)、自律性(決定の数、プレイヤーの自律性、ゲームの関与数、プレイヤーの参加)、および動機(楽しさ、身体的に活動する意図)を意味します。方法:17のクラブから20人のアンダー11プレイヤーと2人のコーチが募集されました。マルチメソッドアプローチを備えた事前テストポストテスト設計が使用されました。コーチはTGFUで訓練され、指導されました。データは、ゲームパフォーマンス評価機器、身体的にアクティブなスケール、およびプレーヤーとコーチとの2つのフォーカスグループになるための楽しみと意図を使用して収集されました。結果:プレイヤーは、意思決定、スキルの実行、ゲームのパフォーマンスの成功、意思決定の数、ゲームの関与の数、身体的に活動する意図が改善されました(p <.05)。参加者は、コーチのトレーニングとメンタリング中に強調されたTGFUの教育的特徴に結果を帰しました。結論:サッカーの中退の理由を考慮すると、技術的な実行、成功の低下、プレーヤーが経験する自律性と動機の欠如に重点を置いているという点で、TGFUは組織化された若者のサッカーを教えるための有用な教育的アプローチになる可能性があります。コーチのトレーニングとメンタリング中に強調されたTGFUの教育的特徴は、フォーカスグループ中に強調されたサブテーマであるという事実のために、これらの結果を得るために重要である可能性があります。

Young players report that they dropout of organized football due to excessive emphasis on technical execution, low success, and the lack of autonomy and motivation experienced by players during training sessions. Purpose: To determine whether a TGfU intervention during a youth football program led players to improve in variables related to dropout. That means tactical-technical competence (decision-making, skill execution), success (successful game performance), autonomy (number of decisions made, player autonomy, number of game involvements, player participation), and motivation (enjoyment, intention to be physically active). Method: Twenty under-11-players and two coaches were recruited from 17 clubs. A pretest-posttest design with a multi-method approach was used. Coaches were trained and mentored in TGfU. Data were collected using Game Performance Assessment Instrument, enjoyment and intention to be physically active scales, and two focus groups with the players and the coaches. Results: Players improved in decision-making, skill execution, successful game performance, number of decisions made, number of game involvements, and intention to be physically active (p < .05). Participants attributed the results to the TGfU pedagogical features emphasized during the coaches' training and mentoring. Conclusion: Considering the reasons for dropout in football, in terms of excessive emphasis on technical execution, low success, and the lack of autonomy and motivation experienced by players, TGfU could be a useful pedagogical approach for teaching-learning organized youth football. The TGfU pedagogical features emphasized during coaches' training and mentoring could be crucial to obtain these results due to the fact that they were the sub-themes highlighted during the focus groups.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google