著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
世界中の大学の主要な懸念は、女子学生が男性優位の幹分野で性別の偏見、差別、関連する障壁に直面することです。この懸念を調査するために、科学の最も重要なゲートウェイコースの1つで、女性と男性の学生の間の相互作用の新しい大規模な実験と、学生が学期を通して1対1で相互作用するコースを実施しました。過去4年間、大規模な公共研究大学で、入門化学ラボに登録されているすべての学生(3,902人の学生と合計n = 5,537)にランダムにペアを組みました。実験からの正確な推定値を使用して、女子学生は男性パートナーによって学問的に悪影響を受けていないという新しい証拠を提供します。男性パートナーを割り当てた場合、女子学生はスコアや成績が低くなり、コースをドロップするか、化学またはSTEMフィールドを継続しない可能性がありません。また、学問的に弱い女子学生は、男子学生によって悪影響を受けることはなく、女子学生は学問的に強い男子学生と組み合わせると悪影響を受けないことがわかります。以前の研究では、女子学生がSTEMの男性仲間から性別バイアスを経験している自己報告を記録していますが、重要なことに、女性学生は、コースグレードまたは将来の集中的で長期的なペアワイズ相互作用の男性仲間によって悪影響を受けているという証拠は見つかりません。ステムコースの取得。この調査結果は、STEM分野における女性の表現における将来の傾向に関する希望に満ちたニュースを提供します。
世界中の大学の主要な懸念は、女子学生が男性優位の幹分野で性別の偏見、差別、関連する障壁に直面することです。この懸念を調査するために、科学の最も重要なゲートウェイコースの1つで、女性と男性の学生の間の相互作用の新しい大規模な実験と、学生が学期を通して1対1で相互作用するコースを実施しました。過去4年間、大規模な公共研究大学で、入門化学ラボに登録されているすべての学生(3,902人の学生と合計n = 5,537)にランダムにペアを組みました。実験からの正確な推定値を使用して、女子学生は男性パートナーによって学問的に悪影響を受けていないという新しい証拠を提供します。男性パートナーを割り当てた場合、女子学生はスコアや成績が低くなり、コースをドロップするか、化学またはSTEMフィールドを継続しない可能性がありません。また、学問的に弱い女子学生は、男子学生によって悪影響を受けることはなく、女子学生は学問的に強い男子学生と組み合わせると悪影響を受けないことがわかります。以前の研究では、女子学生がSTEMの男性仲間から性別バイアスを経験している自己報告を記録していますが、重要なことに、女性学生は、コースグレードまたは将来の集中的で長期的なペアワイズ相互作用の男性仲間によって悪影響を受けているという証拠は見つかりません。ステムコースの取得。この調査結果は、STEM分野における女性の表現における将来の傾向に関する希望に満ちたニュースを提供します。
A major concern among universities around the world is that female students face gender bias, discrimination and related barriers in male-dominated STEM fields. To investigate this concern, we conducted a novel large-scale experiment of interactions between female and male students in one of the most important gateway courses for the Sciences and a course in which students interact one-on-one extensively throughout the term. Over the past four years, at a large public research university, we randomly paired every student enrolled in an introductory Chemistry lab (3,902 students and total N = 5,537). Using precise estimates from the experiment, we provide novel evidence that female students are not negatively affected academically by male partners. When assigned a male partner, female students do not receive lower scores or grades, and they are no more likely to drop the course or not continue in Chemistry or a STEM field. We also find that academically weaker female students are not negatively affected by male students and that female students are not negatively affected when paired with academically stronger male students. Although previous studies have documented that female students self-report experiencing gender bias from male peers in STEM, importantly, we do not find evidence that female students are negatively affected by male peers in intensive, long-term pairwise interactions in their course grades or future STEM course taking. The findings provide hopeful news for future trends in female representation in STEM fields.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。






