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Accident; analysis and prevention2020Sep01Vol.144issue()

中国での飲酒運転の犯罪行政罰法の実施の有効性:中断された時系列分析、2004-2017

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

2011年には、中国でより深刻な酔っぱらい運転法が実施され、アルコールの影響下で運転を初めて犯罪化し、飲酒運転に対する罰則を増やしました。本研究の目的は、交通事故、怪我、死亡率を減らす際に、中国の酔っぱらい運転法の有効性を評価することを目的としています。この調査で使用されたデータは、中華人民共和国公安省の交通管理局から入手しました。中国での酔っぱらい運転によって引き起こされた道路交通事故、死亡、負傷の数など、2004年から2017年までの年間データを分析するために、中断された時系列分析が実施されました。2011年の酔っ払った運転法の公布後、クラッシュ、死亡、負傷の平均年間発生率は減少しました。介入後の期間に、衝突、死亡率、損傷率の勾配の増加は、それぞれ-0.140〜 -0.006でした。-0.052から-0.005および-0.150〜 -0.008は、従属変数の低下傾向を示しています。より厳しい酔っ払った運転法は、予想ほど効果的ではありません。酔っ払った運転は、中国では依然として深刻な交通安全問題です。法律とその他の予防プログラムの両方を採用して、中国での飲酒運転によって引き起こされる道路交通の負傷を減らす必要があります。

2011年には、中国でより深刻な酔っぱらい運転法が実施され、アルコールの影響下で運転を初めて犯罪化し、飲酒運転に対する罰則を増やしました。本研究の目的は、交通事故、怪我、死亡率を減らす際に、中国の酔っぱらい運転法の有効性を評価することを目的としています。この調査で使用されたデータは、中華人民共和国公安省の交通管理局から入手しました。中国での酔っぱらい運転によって引き起こされた道路交通事故、死亡、負傷の数など、2004年から2017年までの年間データを分析するために、中断された時系列分析が実施されました。2011年の酔っ払った運転法の公布後、クラッシュ、死亡、負傷の平均年間発生率は減少しました。介入後の期間に、衝突、死亡率、損傷率の勾配の増加は、それぞれ-0.140〜 -0.006でした。-0.052から-0.005および-0.150〜 -0.008は、従属変数の低下傾向を示しています。より厳しい酔っ払った運転法は、予想ほど効果的ではありません。酔っ払った運転は、中国では依然として深刻な交通安全問題です。法律とその他の予防プログラムの両方を採用して、中国での飲酒運転によって引き起こされる道路交通の負傷を減らす必要があります。

In 2011, a more severe drunk driving law was implemented in China, which criminalized driving under the influence of alcohol for the first time and increased penalties for drunk driving. The present study aimed to assess effectiveness of the drunk driving law in China in reducing traffic crashes, injuries, and mortality. Data used in this study was obtained from the Traffic Management Bureau of the Ministry of Public Security of the People's Republic of China. An interrupted time series analysis was conducted to analyze annual data from 2004 to 2017, including the number of road traffic crashes, deaths, and injuries caused by drunk driving in China. The average annual incidences of crashes, mortality, and injuries have decreased after the promulgation of drunk driving law in 2011. In the post-intervention period, the increased slope for crashes, mortality and injury rates were, respectively, -0.140 to -0.006, -0.052 to -0.005 and -0.150 to -0.008, indicating a weaker downward trend of dependent variables. The more stringent drunk driving law is not as effective as expected. Drunk driving is still a severe traffic safety problem to be addressed in China. Both legislation and other prevention programs should be adopted to reduce road traffic injuries caused by drunk driving in China.

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