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Journal of vision2020Jul01Vol.20issue(7)

テクスチャからの3Dスラントの知覚のために、複数のテクスチャキューが統合されています

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

テクスチャ表面の投影画像には、3次元(3D)表面向きの複数のテクスチャキューが含まれています。以前の研究では、さまざまなテクスチャキューの役割に関する矛盾する発見が報告されています。キュー競合パラダイムを使用して、他のテクスチャキューに対するテクスチャ圧縮の影響をテストしました。オブザーバーは、さまざまなスラント(0°-70°)でテクスチャされた平面表面の画像を表示し、仮想表面に手を合わせて推定3Dスラントを視聴しました。テクスチャキュー間の競合は、表面に沿ったテクスチャをストレッチまたは圧縮することによって作成され、テクスチャ圧縮によって指定された傾斜が選択的に変化します。テクスチャの歪みは、キューの競合のサイズを制限するために比較的小さく(±10%または±20%)。3つの実験で、視野(10°対20°)、テクスチャの規則性(円とヴォロノイ)、および双眼キューの可用性を変化させました。単眼条件では、斜面の推定値は、テクスチャの歪みの影響を強く受けました。キューの重み付けの分析では、テクスチャ圧縮が他のテクスチャキューよりも傾斜設定により大きな影響があり、テクスチャ圧縮の相対的な影響は、視野が大きく、通常のテクスチャが少ないと減少しました。双眼条件では、テクスチャの歪みの効果も観察され、ステレオやその他のテクスチャキューからの情報に対するテクスチャ圧縮の影響は、傾斜とともに増加しました。私たちの結果は、テクスチャのスケーリングなどの他のテクスチャキューに加えて、テクスチャ圧縮が知覚された傾斜に寄与するという証拠を提供します。シミュレートされたスラント、視野、およびキューの重み付けに対するテクスチャの規則性の観察された効果はすべて、信頼性に応じて複数の情報源を統合するモデルと一致していました。

テクスチャ表面の投影画像には、3次元(3D)表面向きの複数のテクスチャキューが含まれています。以前の研究では、さまざまなテクスチャキューの役割に関する矛盾する発見が報告されています。キュー競合パラダイムを使用して、他のテクスチャキューに対するテクスチャ圧縮の影響をテストしました。オブザーバーは、さまざまなスラント(0°-70°)でテクスチャされた平面表面の画像を表示し、仮想表面に手を合わせて推定3Dスラントを視聴しました。テクスチャキュー間の競合は、表面に沿ったテクスチャをストレッチまたは圧縮することによって作成され、テクスチャ圧縮によって指定された傾斜が選択的に変化します。テクスチャの歪みは、キューの競合のサイズを制限するために比較的小さく(±10%または±20%)。3つの実験で、視野(10°対20°)、テクスチャの規則性(円とヴォロノイ)、および双眼キューの可用性を変化させました。単眼条件では、斜面の推定値は、テクスチャの歪みの影響を強く受けました。キューの重み付けの分析では、テクスチャ圧縮が他のテクスチャキューよりも傾斜設定により大きな影響があり、テクスチャ圧縮の相対的な影響は、視野が大きく、通常のテクスチャが少ないと減少しました。双眼条件では、テクスチャの歪みの効果も観察され、ステレオやその他のテクスチャキューからの情報に対するテクスチャ圧縮の影響は、傾斜とともに増加しました。私たちの結果は、テクスチャのスケーリングなどの他のテクスチャキューに加えて、テクスチャ圧縮が知覚された傾斜に寄与するという証拠を提供します。シミュレートされたスラント、視野、およびキューの重み付けに対するテクスチャの規則性の観察された効果はすべて、信頼性に応じて複数の情報源を統合するモデルと一致していました。

The projected image of a textured surface contains multiple texture cues to three-dimensional (3D) surface orientation. Previous studies have reported conflicting findings about the roles of various texture cues. We tested the influence of texture compression relative to other texture cues using a cue conflict paradigm. Observers viewed images of textured planar surfaces with varied slants (0°-70°) and estimated 3D slant by aligning their hand with the virtual surface. Conflicts between texture cues were created by stretching or compression the texture along the surface, which selectively changes the slant specified by texture compression. The texture distortions were relatively small (±10% or ±20%) to limit the size of the cue conflicts. Across three experiments, we varied the field of view (10° vs. 20°), texture regularity (circles vs. Voronoi), and availability of binocular cues. In monocular conditions, slant estimates were strongly affected by texture distortions. Analyses of cue weighting found that texture compression had more influence on slant settings than other texture cues and the relative influence of texture compression decreased with larger field of view and less regular textures. In binocular conditions, we also observed effects of texture distortion, and the influence of texture compression relative to information from stereo and other texture cues increased with slant. Our results provide evidence that texture compression contributes to perceived slant, in addition to other texture cues such as texture scaling. The observed effects of simulated slant, field of view, and texture regularity on cue weighting were all consistent with a model that integrates multiple sources of information according to their reliability.

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