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目的:仮想標準化された患者ベースの評価シミュレーターは、精神薬理学的知識と実践における住民の習熟度を評価するための既存の方法のバイアスと実際的な制限に対処するために開発されました。 方法:シミュレータは、外来精神医学クリニックの経験を再現するように設計されています。仮想患者は、治療耐性型の大うつ病性障害(MDD)の症状を報告し、学習者が患者が完全に送金するためにさまざまな抗うつ薬を使用することを要求しました。テストスコアは、仮想患者が副作用の可能性、投与、および滴定の決定について尋ねた質問に対する正しい回答の割合に基づいていました。これは、学習者の選択された薬に対する患者の忍容性と反応に依存していました。検証のパラダイムには、4年生の医学生における初心者と専門家のパフォーマンスの比較、4つの大学院年度すべてのクラスすべての精神科居住者、精神医学部の教員、およびプライト体治療サブスケールスコアとのシミュレーターパフォーマンスの相関分析が含まれていました。テスト後の調査では、テストテイカーのシミュレーターの主観的な印象を評価しました。 結果:43人の被験者がオンライン試験と調査を完了しました。試験の総平均スコアは、学生から教員までの段階的な方法ですべての学習者グループで大幅に異なりました(F = 6.10、p = 0.0001)。居住クラスによる総平均スコアは、prite体性療法サブスケールスコアと相関していました(p <0.01)。テスト後の調査の平均リッカートの結果は3.33±1.20から4.4±0.79の範囲であり、シミュレーターの使用のための中性から好ましい応答を示しています。 結論:このシミュレーターは、MDDの精神薬理学的治療における習熟度を評価するための強力な構成の妥当性と高い参加者の受容性を実証しました。
目的:仮想標準化された患者ベースの評価シミュレーターは、精神薬理学的知識と実践における住民の習熟度を評価するための既存の方法のバイアスと実際的な制限に対処するために開発されました。 方法:シミュレータは、外来精神医学クリニックの経験を再現するように設計されています。仮想患者は、治療耐性型の大うつ病性障害(MDD)の症状を報告し、学習者が患者が完全に送金するためにさまざまな抗うつ薬を使用することを要求しました。テストスコアは、仮想患者が副作用の可能性、投与、および滴定の決定について尋ねた質問に対する正しい回答の割合に基づいていました。これは、学習者の選択された薬に対する患者の忍容性と反応に依存していました。検証のパラダイムには、4年生の医学生における初心者と専門家のパフォーマンスの比較、4つの大学院年度すべてのクラスすべての精神科居住者、精神医学部の教員、およびプライト体治療サブスケールスコアとのシミュレーターパフォーマンスの相関分析が含まれていました。テスト後の調査では、テストテイカーのシミュレーターの主観的な印象を評価しました。 結果:43人の被験者がオンライン試験と調査を完了しました。試験の総平均スコアは、学生から教員までの段階的な方法ですべての学習者グループで大幅に異なりました(F = 6.10、p = 0.0001)。居住クラスによる総平均スコアは、prite体性療法サブスケールスコアと相関していました(p <0.01)。テスト後の調査の平均リッカートの結果は3.33±1.20から4.4±0.79の範囲であり、シミュレーターの使用のための中性から好ましい応答を示しています。 結論:このシミュレーターは、MDDの精神薬理学的治療における習熟度を評価するための強力な構成の妥当性と高い参加者の受容性を実証しました。
OBJECTIVES: A virtual standardized patient-based assessment simulator was developed to address biases and practical limitations in existing methods for evaluating residents' proficiency in psychopharmacological knowledge and practice. METHODS: The simulator was designed to replicate an outpatient psychiatric clinic experience. The virtual patient reported symptoms of a treatment-resistant form of major depressive disorder (MDD), requiring the learner to use various antidepressants in order for the patient to fully remit. Test scores were based on the proportion of correct responses to questions asked by the virtual patient about possible side effects, dosing, and titration decisions, which depended upon the patient's tolerability and response to the learner's selected medications. The validation paradigm included a novice-expert performance comparison across 4th year medical students, psychiatric residents from all four post-graduate year classes, and psychiatry department faculty, and a correlational analysis of simulator performance with the PRITE Somatic Treatments subscale score. Post-test surveys evaluated the test takers' subjective impressions of the simulator. RESULTS: Forty-three subjects completed the online exam and survey. Total mean scores on the exam differed significantly across all the learner groups in a step-wise manner from students to faculty (F = 6.10, p = 0.0001). Total mean scores by residency class correlated with PRITE Somatic Therapies subscale scores (p < 0.01). The post-test survey mean Likert results ranged from 3.33 ± 1.20 to 4.4 ± 0.79, indicating neutral to favorable responses for use of the simulator. CONCLUSIONS: This simulator demonstrated strong construct validity and high participant acceptability for assessing proficiency in the psychopharmacologic treatment of MDD.
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