著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
デコードスキルが弱い子どもたちは、読書の指導中に多音節の言葉を学ぶのに苦労します。この研究の主な目的は、特定の言語と認知変数(すなわち、音韻認識、迅速な命名、知識/認識、言葉による理解、作業記憶)とともに、形態学的認識指導に対する初期の対応と、特定の言語と認知の変数を調査することでした。デコード赤字を持つ39人の39人の学生が、形態学的タスクの将来のパフォーマンスの重要な予測因子として特定された5つの独立変数で評価されました。一連の回帰分析では、他の認知的変数や言語変数と比較して、指導に対する初期反応が、プレフィックスを使用した学生の形態学的スキルの最も変動を予測したことが示されました。さらに、口頭での作業記憶と理解の2つの認知変数は、指導に対する最初の反応を考慮した後の形態学的タスクのパフォーマンスを予測していました。この研究の発見は、デコード赤字を持つ学生が形態学的指導の恩恵を受ける可能性があり、最初の形態学的指導に対する低い反応を示す生徒または言葉による理解と口頭の作業記憶能力を持っている人は、予想どおりに形態学的指導を獲得できないリスクがある可能性があることを示唆しています。
デコードスキルが弱い子どもたちは、読書の指導中に多音節の言葉を学ぶのに苦労します。この研究の主な目的は、特定の言語と認知変数(すなわち、音韻認識、迅速な命名、知識/認識、言葉による理解、作業記憶)とともに、形態学的認識指導に対する初期の対応と、特定の言語と認知の変数を調査することでした。デコード赤字を持つ39人の39人の学生が、形態学的タスクの将来のパフォーマンスの重要な予測因子として特定された5つの独立変数で評価されました。一連の回帰分析では、他の認知的変数や言語変数と比較して、指導に対する初期反応が、プレフィックスを使用した学生の形態学的スキルの最も変動を予測したことが示されました。さらに、口頭での作業記憶と理解の2つの認知変数は、指導に対する最初の反応を考慮した後の形態学的タスクのパフォーマンスを予測していました。この研究の発見は、デコード赤字を持つ学生が形態学的指導の恩恵を受ける可能性があり、最初の形態学的指導に対する低い反応を示す生徒または言葉による理解と口頭の作業記憶能力を持っている人は、予想どおりに形態学的指導を獲得できないリスクがある可能性があることを示唆しています。
Children with weak decoding skills often struggle to learn multisyllabic words during reading instruction. The primary purpose of this study was to investigate the extent to which initial response to morphological awareness instruction, along with specific language and cognitive variables (i.e., phonological awareness, rapid naming, orthographic knowledge/awareness, verbal comprehension, working memory), predicts responsiveness to morphological awareness instruction for third-grade students who were at risk for reading disabilities. Thirty-nine third-grade students with decoding deficits were assessed on five independent variables identified as critical predictors of future performance on morphological tasks. A series of regression analyses showed that initial response to instruction, compared to other cognitive and language variables, predicted the most variance in students' morphological skills with prefixes. Furthermore, two cognitive variables, verbal working memory and comprehension, were predictive of performance on morphological tasks after accounting for initial response to instruction. Findings from this study suggest that students with decoding deficits may benefit from morphological instruction and those who demonstrate low response to initial morphological instruction or have weak verbal comprehension and verbal working memory abilities could be risk for failing to acquire morphological instruction as expected.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。