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Health physics2021Jan01Vol.120issue(1)

パイロットが受け取った銀河宇宙放射線の集団的および平均的な有効用量を推定するための包括的なアプローチ

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

この研究は、公的に利用可能な民間航空年次統計レポートのデータに基づいてパイロットが受け取った銀河宇宙放射線の集合的および平均的な有効用量を推定するための実行可能かつ包括的なアプローチを提案しています。航空高度の放射線環境が複雑であり、さまざまな航空会社が運営する多数のフライトが関与しているため、これらの量の推定には大きな不確実性が関連付けられています。このアプローチを通じて最良の見積もりを得ることができます。これは、用量評価のためにいくつかの代表的なフライトを主観的に選択する代わりに、長期間にわたって運営されているすべての乗客、貨物、チャーターフライトを考慮するためです。このアプローチは、NTHUフライト用量計算機の自動バッチ分析と呼ばれる特別な機能を使用して、実行可能かつ実用的になります。台湾には2つの国際航空会社があります。中国航空とEVA Airです。デモンストレーションとして、2018年に2つの航空会社から2,513人のパイロットが受け取った集合的な効果的な用量は4,947人の人とMSVと推定され、パイロットあたりの平均有効用量は1.97 MSVでした。これらの推定値は、その年に運営されている151,526のすべての飛行セグメントに基づいていたため、代表的と見なされました。2006年から2018年までの台湾のパイロットが受け取った年間有効用量の評価が実施されました。結果は、太陽活動と運用上の飛行ルートの変動により、1.70-2.97 MSVの範囲で変化しました。航空機の線量測定における将来の適用のために、ボード航空機の派生平均有効線量率を効果的に再現できる回帰モデルが得られました。

この研究は、公的に利用可能な民間航空年次統計レポートのデータに基づいてパイロットが受け取った銀河宇宙放射線の集合的および平均的な有効用量を推定するための実行可能かつ包括的なアプローチを提案しています。航空高度の放射線環境が複雑であり、さまざまな航空会社が運営する多数のフライトが関与しているため、これらの量の推定には大きな不確実性が関連付けられています。このアプローチを通じて最良の見積もりを得ることができます。これは、用量評価のためにいくつかの代表的なフライトを主観的に選択する代わりに、長期間にわたって運営されているすべての乗客、貨物、チャーターフライトを考慮するためです。このアプローチは、NTHUフライト用量計算機の自動バッチ分析と呼ばれる特別な機能を使用して、実行可能かつ実用的になります。台湾には2つの国際航空会社があります。中国航空とEVA Airです。デモンストレーションとして、2018年に2つの航空会社から2,513人のパイロットが受け取った集合的な効果的な用量は4,947人の人とMSVと推定され、パイロットあたりの平均有効用量は1.97 MSVでした。これらの推定値は、その年に運営されている151,526のすべての飛行セグメントに基づいていたため、代表的と見なされました。2006年から2018年までの台湾のパイロットが受け取った年間有効用量の評価が実施されました。結果は、太陽活動と運用上の飛行ルートの変動により、1.70-2.97 MSVの範囲で変化しました。航空機の線量測定における将来の適用のために、ボード航空機の派生平均有効線量率を効果的に再現できる回帰モデルが得られました。

This study proposes a feasible and comprehensive approach for estimating collective and average effective doses of galactic cosmic radiation received by pilots on the basis of data in publicly available civil aviation annual statistical reports. Large uncertainties are associated with the estimation of these quantities because the radiation environment at aviation altitudes is complex, and a large number of flights operated by various air carriers is involved. A best estimate can be obtained through this approach because it considers all passenger, cargo, and charter flights operated during a long period of time instead of subjectively selecting some representative flights for dose evaluation. The approach becomes feasible and practical with the aid of a special feature called automatic batch analysis in the NTHU Flight Dose Calculator. There are two international airlines in Taiwan: China Airlines and EVA Air. As a demonstration, the collective effective dose received by the 2,513 pilots from the two airlines in 2018 was estimated to be 4,947 person-mSv, and the average effective dose per pilot was 1.97 mSv. These estimates were considered representative because they were based on all 151,526 flight segments operated that year. The assessment of the annual effective doses received by pilots in Taiwan from 2006 to 2018 was performed. The results varied in the range of 1.70-2.97 mSv because of variations in solar activity and operational flight routes. A regression model that can effectively reproduce the derived average effective dose rates on board aircraft was obtained for future application in aircrew dosimetry.

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