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さまざまなレシーバータイプの複数の運動学的シナリオで、グローバルナビゲーション衛星システム(GNSS)キャリア相観測の分析を提示します。マルチGNSSの観測は、陸生都市および航空の飛行実験を実施することにより、動いているゼロベースラインで動作する高感度と測地グレードレシーバーに記録されます。キャプチャされたデータは後処理されています。キャリア位相残差は、二重差(DD)概念を使用して計算されます。キャリアフェーズの推定ノイズレベルは、異なるパラメーターに関して分析されます。L1キャリア位相観測のDDノイズレベルは、1.4〜2 mm(GPS、グローバルポジショニングシステム)、2.8-4.6 mm(グロナス、グローバルナビゲーション衛星システム)、および測地レシーバーの1.5-1.7 mm(ガリレオ)の範囲で見つかります。ペア。高感度レシーバーのノイズレベルは、少なくとも2倍に高くなります。衛星は30℃を超える上昇すると、ドミナントノイズプロセスは白相ノイズです。飛行実験では、ノイズの標高依存性は指数モデルによってよく説明されていますが、陸生都市実験では、マルチパスおよび回折効果オーバーレイで説明します。したがって、標高依存性は見つかりません。両方の実験で、GPSおよびガリレオのキャリア相DDのキャリアとノイズ密度比(C/N 0)依存性は、測地グレードの受信機ではっきりと見えます。さらに、C/N 0の依存関係は、地上の都市実験のための測地帯の受信機を備えたグローナスのキャリア相DDSにも表示されます。
さまざまなレシーバータイプの複数の運動学的シナリオで、グローバルナビゲーション衛星システム(GNSS)キャリア相観測の分析を提示します。マルチGNSSの観測は、陸生都市および航空の飛行実験を実施することにより、動いているゼロベースラインで動作する高感度と測地グレードレシーバーに記録されます。キャプチャされたデータは後処理されています。キャリア位相残差は、二重差(DD)概念を使用して計算されます。キャリアフェーズの推定ノイズレベルは、異なるパラメーターに関して分析されます。L1キャリア位相観測のDDノイズレベルは、1.4〜2 mm(GPS、グローバルポジショニングシステム)、2.8-4.6 mm(グロナス、グローバルナビゲーション衛星システム)、および測地レシーバーの1.5-1.7 mm(ガリレオ)の範囲で見つかります。ペア。高感度レシーバーのノイズレベルは、少なくとも2倍に高くなります。衛星は30℃を超える上昇すると、ドミナントノイズプロセスは白相ノイズです。飛行実験では、ノイズの標高依存性は指数モデルによってよく説明されていますが、陸生都市実験では、マルチパスおよび回折効果オーバーレイで説明します。したがって、標高依存性は見つかりません。両方の実験で、GPSおよびガリレオのキャリア相DDのキャリアとノイズ密度比(C/N 0)依存性は、測地グレードの受信機ではっきりと見えます。さらに、C/N 0の依存関係は、地上の都市実験のための測地帯の受信機を備えたグローナスのキャリア相DDSにも表示されます。
We present analyses of Global Navigation Satellite System (GNSS) carrier phase observations in multiple kinematic scenarios for different receiver types. Multi-GNSS observations are recorded on high sensitivity and geodetic-grade receivers operating on a moving zero-baseline by conducting terrestrial urban and aerial flight experiments. The captured data is post-processed; carrier phase residuals are computed using the double difference (DD) concept. The estimated noise levels of carrier phases are analysed with respect to different parameters. We find DD noise levels for L1 carrier phase observations in the range of 1.4-2 mm (GPS, Global Positioning System), 2.8-4.6 mm (GLONASS, Global Navigation Satellite System), and 1.5-1.7 mm (Galileo) for geodetic receiver pairs. The noise level for high sensitivity receivers is at least higher by a factor of 2. For satellites elevating above 30 ∘ , the dominant noise process is white phase noise. For the flight experiment, the elevation dependency of the noise is well described by the exponential model, while for the terrestrial urban experiment, multipath and diffraction effects overlay; hence no elevation dependency is found. For both experiments, a carrier-to-noise density ratio (C/N 0 ) dependency for carrier phase DDs of GPS and Galileo is clearly visible with geodetic-grade receivers. In addition, C/N 0 dependency is also visible for carrier phase DDs of GLONASS with geodetic-grade receivers for the terrestrial urban experiment.
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