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Consciousness and cognition2020Sep01Vol.84issue()

中国語学習者による英語の単語の意味的選好の暗黙の学習

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

本研究の目的は、中国の学習者が新しい英語の言葉の意味的な好みを暗黙的に学ぶことができるかどうかを調査することでした。トレーニングでは、参加者は4つの新しい動詞を学び、これらの新しい単語を含む一連の動詞名詞句にさらされました。参加者に言われていないことは、動詞の使用は名詞の具体性(つまり、セマンティック選好ルール)に依存しているということでした。テストでは、参加者は、トレーニングでは発生しなかった名詞の2つの可能な動詞(そのうちの1つはセマンティック選好ルールに違反した)から選択する必要がありました。結果は、参加者が、口頭での報告と構造的知識の帰属によって測定されるように、偶発的な学習条件下でセマンティック選好に関する無意識の知識を獲得したことを示しました。我々の結果は、意味的な選好の暗黙的な学習のさらなる証拠を提供し、暗黙の学習がL2コロケーションの獲得における重要なメカニズムであることを示唆しています。

本研究の目的は、中国の学習者が新しい英語の言葉の意味的な好みを暗黙的に学ぶことができるかどうかを調査することでした。トレーニングでは、参加者は4つの新しい動詞を学び、これらの新しい単語を含む一連の動詞名詞句にさらされました。参加者に言われていないことは、動詞の使用は名詞の具体性(つまり、セマンティック選好ルール)に依存しているということでした。テストでは、参加者は、トレーニングでは発生しなかった名詞の2つの可能な動詞(そのうちの1つはセマンティック選好ルールに違反した)から選択する必要がありました。結果は、参加者が、口頭での報告と構造的知識の帰属によって測定されるように、偶発的な学習条件下でセマンティック選好に関する無意識の知識を獲得したことを示しました。我々の結果は、意味的な選好の暗黙的な学習のさらなる証拠を提供し、暗黙の学習がL2コロケーションの獲得における重要なメカニズムであることを示唆しています。

The aim of the present study was to explore whether Chinese learners could implicitly learn the semantic preferences of novel English words. In training, participants learned four novel verbs and were exposed to a set of verb-noun phrases that included these new words. What the participants were not told was that the use of the verbs depended on the concreteness of the nouns (i.e., the semantic preference rule). In testing, participants were required to choose between two possible verbs (one of which violated the semantic preference rule) for nouns that never occurred in training. The results showed that participants acquired unconscious knowledge of semantic preferences under incidental learning conditions, as measured by verbal reports and structural knowledge attributions. Our results provide further evidence for implicit learning of semantic preferences, suggesting that implicit learning is an important mechanism in the acquisition of L2 collocations.

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